Eksperthjælp: 4 uger, er vågen i mange timer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.340 visninger
0 svar
0 synes godt om
30. marts 2010

Lisbeth Jess

"4 uger, er vågen i mange timer."

Hej Lisbeth.

Jeg har et spørgsmål ang min søn som bliver 4uger her på torsdag.

han har med ca 1-2 gange om dagen sover han ikke i ca 3-6 timer det er meget forskelligt men han kan bare ikke sove vi går ture med ham går med ham ligger med ham sidder med ham ja stort set alt vi har prøvet af slynge ham som vores sundhedsplejse sagde vi skulle gøre han har prøvet af høre til hjerte lyd og det hjælper heller ikke vi ved ikke hvad vi skal gør for at få ham til af sove i de lange timer han køre sig helt ned så han er så træt han går kold normalt spiser han godt og sover også godt med ca 3-4timer også vågen i ca ½-1 time... ved ikke om du har nogle ideer.. og han får flaske da han ikke kunne finde ud af at amme.

Lisbeths svar

Hej! Tillykke med ham, dejligt at være mor, hvis han bare sov lidt mer ikk`?

Mit første bud er om han får mad nok? Det har I selvfølgelig prøvet .

Hvis han er mæt, nyskiftet og ikke vil sove, så lad ham trygt være vågen. Snak med ham, sid og nyd ham, jeres lille vidunder. 

Det vigtigste er, at I signalerer ro og tryghed overfor ham, vis ham at alt er i orden, vil han være vågen, ja men så er han det, ingen problemer i det.Når hans kontaktbehov er mættet, bliver han helt sikkert træt, på et tidspunkt.

Små babyer mærker lynhurtigt forældres bekymring og stress, så jo mere ro hos jer, jo mere ro hos ham.

Når jeg skal have nye babyer til at falde til ro, svøber jeg dem i dynen, sidder med dem i favnen og vugger blidt og roligt, mens jeg snakker med lav beroligende stemme.

Nu håber jeg du/I formår at få slappet af og nyde jeres skønne barn, mens I siger til hinanden og ham, alt er i orden, han sover når han er klar. Hvis han er mæt, nyskiftet og tilfreds.

Fortsat held og lykke med ham.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.