Tv-apparater splitter familien

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

659 visninger
3 svar
0 synes godt om
25. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nyhed fra nettet - fra metroxpress.dk

Der er i dag flere end to tv-apparater i en dansk gennemsnitshusstand, og selv helt små børn har eget tv på værelset. Og mængden af tv-apparater vil stige endnu mere til skade for relationerne inden for familien, siger psykolog

Ifølge Danmarks Statistik er der i dag flere end to tv-apparater i en gennemsnitshusstand, og fremskrivninger viser, at der kommer endnu flere. Det øger muligheden for at familiens medlemmer kan se forskellige programmer på samme tid.

Psykolog og leder af Center for Familieudvikling Anette Due Madsen peger på, at familiefællesskabet er under pres.

»Den knappe tid, der er, bliver ikke brugt til at bygge fælles relationer. Man kan frygte, at man bliver mere ensom i familien, og at forældre ved meget lidt om, hvad deres børn ser.«

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2010

1977

Profilbillede for 1977

Vi falder vist udenfor normen herhjemme. Vi har godt nok 2 fjernsyn, men det ene kan kun vise dvd Hvis det er tv der skal ses må vi alle være enige, for der har vi kun et

Anmeld

25. marts 2010

oo

vi falder også helt udenfor, vi har eet og det kan ser vi ikke ret meget på (udover tirsdag aften på dr1 og søndag aften på dr2 )

jeg har nu heller ikke tænkt mig at mine unger skal have tv på værelset før de er over "konfirmations"-alder, ingen af os har haft tv på værelset og det manglede ikke på nogen måde. så sad man i køkkenet eller stuen og snakkede istedet, det er da tusind gange hyggeligere end alt muligt lorte-tv!!

Anmeld

9. april 2010

Mia-Christina

Jeg kan helt sikkert godt se problemet. Min kæreste og jeg ser tit forskellige programmer i hvert vores rum. Det føles tit letter at man kan se lige det der passer en selv. Men det kan være en fælde. Jeg tror jeg smutter ind til kæresten nu og kigger om han ser noget spændene

Men ps: Desperat house wifes kommer altid på samme tidspunkt som fodbold, så om Onsdagen er det nu meget smart ;o)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.