Eksperthjælp: 16 år gravid og hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.420 visninger
1 svar
0 synes godt om
24. marts 2010

Lisbeth Jess

"16 år gravid og hjælp?"

Hej jeg er en pige på 16 år

for 3 dage siden fik jeg at vide at jeg er gravid. kan ikke sige det til nogle fordi at jeg er bange for at jeg skal få taget barnet fra mig og jeg skal havde taget barnet ud. Der er ikke nogle der ved at jeg er gravid. Ved ikke hva jeg skal gøre? hlep mig

Lisbeths svar

Kære du!

Sikke  en besked at få. >du har vel selv haft en mistanke, siden du har taget en prøve.

Du er 16 år, livet ligger foran dig, og nu er du i et stort dilemma, for du e rgravid og kan slet ikke overskue om du skal have barnet, eller du skal have en abort, er det ikke sådan du har det?

Jeg forstår til fulde alle dine følelser, tror jeg, for ligeså snart en kvinde er gravid er hun tæt forbundet med det liv der gror i hende.

alligvel er der også en anden virkelighed, det at blive mor, med eller uden far er meget hårdt arbejde, det handler ikke kun om at elske barnet, men en masse andre ting.Der er økonomien,, støtten og hjælpen fra ens netværk, om du er klar til at tage dig af et barn., Du er jo stadig selv i en alder hvor du har brug for en masse kærlighed og støtte, så du bliver klar til at tage hul på dit liv som ansvarlig voksen.

Jeg ved ikke dine private omstændigheder, alligvel skal du åbne din mund til et menneske du har tillid til, en eller anden voksen der kan hjælpe dig.

En veninde, lærer, en læge, en  sagsbehandler på kommu nen, fadern tyil barnet har jo også et ansvar for gravoididteten. Hvis alt dette er for svært, findes der en mødrehjælp, eller en anonym rådgivning et sted tæt på, hvor du bor.

Du skal gøre noget med det samme, ikke bare lade som om det ikke sker, skriv igen til mig, hvis du vil have min hjælp.

Hvis du var min datter, ville jeg stø'tte dig alt det jeg kunne, og samtidig med min livserfaring guide dig til at vælge den rigtige belsutning for dig.

jeg håber dette kan hjælpe dig til at fortælle om din situation hurtigst muligt.

Kærlige varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2010

Bare mig..

Synes da lige jeg ville kommenterer hendes spørgsmål og frustrationer..

Jeg synes det er lidt uhyggeligt, at man som 16 årig ikke TØR fortælle sin mor, at hun er gravid. Hende her er jo virkelig nervøs for at fortælle det, og jeg synes godt nok det er synd at hun ikke tør..

Marikka...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.