Børn koster mere, end vi tror

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

755 visninger
5 svar
0 synes godt om
23. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nyhed fra nettet - fra fpn.dk

Det er rigtig dyrt at have børn. Så dyrt, at det kommer bag på mange småbørnsforældre.

En undersøgelse, som analysefirmaet Interresearch har lavet for Søndagsavisen blandt 598 forældre til børn mellem 0-6 år viser, at næsten hver tredje oplever, at det er dyrere at have børn, end de havde forventet.

"Mange førstegangsforældre køber alt fra nyt, og der er mange investeringer, som skal gøres til f.eks. tøj, møbler, transport og andet udstyr. Barnet vokser enormt hurtigt og det tøj, som netop var købt er snart for småt - bare det første år vokser barnet ud af 5 størrelser. Hertil kommer at der både skal transportmidler til gåture, cykel, bil samt købes møbler, sengetøj, legetøj og så videre," siger Marianne Thørs, privatøkonomisk rådgiver i virksomheden Formuepleje.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2010

Lillefe

Karoline skriver:

Nyhed fra nettet - fra fpn.dk

Det er rigtig dyrt at have børn. Så dyrt, at det kommer bag på mange småbørnsforældre.

En undersøgelse, som analysefirmaet Interresearch har lavet for Søndagsavisen blandt 598 forældre til børn mellem 0-6 år viser, at næsten hver tredje oplever, at det er dyrere at have børn, end de havde forventet.

"Mange førstegangsforældre køber alt fra nyt, og der er mange investeringer, som skal gøres til f.eks. tøj, møbler, transport og andet udstyr. Barnet vokser enormt hurtigt og det tøj, som netop var købt er snart for småt - bare det første år vokser barnet ud af 5 størrelser. Hertil kommer at der både skal transportmidler til gåture, cykel, bil samt købes møbler, sengetøj, legetøj og så videre," siger Marianne Thørs, privatøkonomisk rådgiver i virksomheden Formuepleje.

Læs mere her

hehe ja det vil jeg dog ikke sige jeg ikke tror.. men det er rigtigt har en fra mit arbejde som mener vi har SÅ mange penge hver måned og hun har ikke børn har prøvet at forklare hende det er dyrt.. men det ser hun ikke.. tit tror folk det som ikke har børn..det vil jeg nok sige ja til...

Anmeld

23. marts 2010

lonemus

Jeg syntes det dyreste ved at have børn er institutionspladserne....dét er faktisk det eneste hvor jeg virkelig har kunnet mærke det

Jeg har osse altid/gør stadig kun købt nyt til mine børn, men det er intet imod de dyre pladser i vuggestuerne/børnehaven .(

Lone

Anmeld

23. marts 2010

Michael healer

lonemus skriver:

Jeg syntes det dyreste ved at have børn er institutionspladserne....dét er faktisk det eneste hvor jeg virkelig har kunnet mærke det

Jeg har osse altid/gør stadig kun købt nyt til mine børn, men det er intet imod de dyre pladser i vuggestuerne/børnehaven .(

Lone

enig, det er vildt dyrt

Anmeld

23. marts 2010

Lady Marion <3

lonemus skriver:

Lone

Giver dig fuldstændigt ret . Det er hamrende dyrt og der bliver mere og mere kaos i institutionerne

Anmeld

23. marts 2010

oo

jeg vil da også sige, at institutionerne er STORsluger af penge i forhold til det at have børn. stort set alt andet kan man jo selv i en vis grad være herre over hvor meget skal koste!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.