Eksperthjælp: 2" måneder , mad hver 2 time om natten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.828 visninger
0 svar
0 synes godt om
21. marts 2010

Lisbeth Jess

"2" måneder , mad hver 2 time om natten."

Hej Lisbeth.

Håber du kan hjælpe os. Vi har den dejligste dreng og alt har været godt indtil nu, men nu driller han os om natten. Han er 8 uger gammel og vejer nu 5500 (fødselsvægt 3450)

Han dag spiser ved 7-9 tiden om morgenen og derefter står vi op og hygger. Om aftenen er han begyndt først at falde i søvn ved 23 tiden.

Han har helt fra fødslen spist godt og sovet godt om natten. Nu er jeg begyndt at ligge ham ud og sove et par gange i løbet af dagen, og han sover simpelthen så dejligt ude i barnevognen. Jeg ligger ham ud kl 11 og han sover til ca 13, så vågner han og er sulten. Jeg tager han ind og han spiser godt, men virker så træt igen bagefter, og sover gerne lidt videre. Kl ca 16 ligger jeg ham ud igen og sover i barnevognen og der sover han igen godt 2 timer, vågner og er sulten.

Alt dette i løbet af dagen virker fint, men han er nu begyndt på at vågne hver 1,5-2 timer om natten for at spise. Han sov ellers tidligere mellen 4 og 6 timer i træk om natten. Når han vågner om natten, prøver jeg først med sutten, og det går nogen gange, men ikke ret lang tid. Det ender med han får mad, og jeg tænker; godt så, nu sover han så sikkert et godt stykke tid.. Men han vågner igen efter højest 2 timer og vil ha mere mad. Han spiser ikke ret meget mad om natten, og falder tit i søvn ved brystet i løbet af ikke ret lang tid.. Håber ikke det er sådan det skal til at være, for jeg er da godt nok træt i løbet af dagen.

Er bange for at der ikke er nok mad til ham, eller hvad. Når han flader i søvn ved brystet om natten, ligger jeg ham direkte over i liften. Jeg bøvser ham altså ikke. Kan det være en del af problemet, at han ikke bøvser og derfor ikke får mulighed for at spise mere mad, når lufen ikke længere fylder i maven.

Håber du har et godt råd.

Tanja

Lisbeths svar

Kære Tanja!

Tillykke med ham, han er jo en stor dreng , har taget flot på.

Deter også så fint han tager nogle lange lure i barnevognen, det skal du endelig blive ved med.

Når han skal have mad hver 2 time om natten, tror jeg  han mangler at blive ammet noget mere om eftermiddagen.

Måske kan du skubbe ham lidt i søvnen midt på dagen og lægge ham ved 14 tiden istedet for kl 16. Når han så vågner, kan du amme ham 3-4 gange inden sovetid. Om aftenen inden i putter er det også nu han er klar til mere leg og samvær med sine forældre..

Kan du putte ved 22 tiden, klarer han måske 4-6 timer, hvis han er fyldt godt op.

Din bekymring om der er mælk nok , skal du ikke have, jo mere du ammer jo mere mælk er der.

Hvis han stadig vågner hver 2 time om natten, skal du forsøge at holde ham så vågen at han får spist godt, noget med at sætte dig op,så han ikke bare varmer sig og hygger ved mors bryst. .

Og du skal huske at få hvilt dig om dagen, det er hårdt at undvære søvn.

Fortsat held og lykke med ham og din nattesøvn.

Varme hilsne r

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.