Eksperthjælp: fra amning og klar til pasning, 6 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

994 visninger
0 svar
0 synes godt om
21. marts 2010

Lisbeth Jess

"fra amning og klar til pasning, 6 måneder"

Kære Lisbeth

Jeg har virkelig måttet kæmpe for at få amningen til at fungere denne gang, men nu ammer jeg fuldt ud, hvilket jeg er rigtig glad for og gerne vil fortsætte med så længe som muligt.

Jeg skal starte på arbejde igen, når han er 6 måneder (på deltid), så der skal han passes i enten dagpleje eller vuggestue og så skal han jo helst kunne spise andet end min mælk. Hvornår og hvordan vil du anbefale at jeg starter op med anden kost, så han kan være klar til en forhåbentlig god start med pasning.

med venlig hilsen

Fanny

Lisbeths svar

Hej Fanny!

Hvor er det fint du har fået amningen så godt igang og klart du helst vil blive ved, længst muligt.og selvom du starter ved 6 månder kan du sagtens fortsætte din amning.

Ved 5 måneder kan du begynde at introducere grød med ske,og vil han drikke en flaske er det rigtig fint.

Hvis det med flasken glipper, så skal han kunne klare 2 gode grødmåltider lavet på MME,samt fra kop,og mælk fra dig skal dække resten.Moset frugt kan han også få

Fra 6-9 måneder starter den næste introducering til endnu mere mad svarende til at han spiser det samme som jer andre . Har hanog du lyst kan du fortsætte amning både morgen, eftermiddag og aften.

Fortsat held og lykke med ham

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.