Eksperthjælp: 9 måneder, græder når sutten tabes.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.344 visninger
0 svar
0 synes godt om
21. marts 2010

Lisbeth Jess

"9 måneder, græder når sutten tabes."

Min datter er nu 9 mdr. og bruger stort set kun sut når hun sover. Til gengæld har hun svært ved at sove videre uden at få sutten, hvis hun vågner og har tabt sutten.

Det er heldigvis ikke så ofte det sker mere, men på dårlige nætter kan jeg være inde og give hende sutten måske 4-5 gange (det er heldigvis sjældent efterhånden). Men jeg vil gerne slippe helt for det. Hun sover videre med det samme når vi giver hende sutten.

Hun er dårlig til selv at sove videre og det er nok et resultat af at vi altid har stået på spring, hvis hun sagde det mindste og så fik hun sutten og sov videre.

Nu overvejer jeg så om man kan fravænne hende vanen med at skal have sutten til at sove videre på og tænker på om det så er en kold tyrker eller gradvist at man prøver at trøste hende på andenvis for så at give hende sutten til sidst, hvis det ikke virker.

Er der nogen som har erfaringer eller kender til problemet??

Jeg tænker også, om de ikke bliver store nok til selv at finde den forb..... sut om natten eller??

Jeg vil lige til slut skrive at den også kan være gal, når hun sover i barnevognen....

Glæde rmig til at høre fra dig

Lisbeths svar

Hej!

Det lyder som om i har en dejlig tryg pige, som siger til, når hun mærker noget der ikke er rart.

Når det indebærer vækning om natten  flere gange, så er det man som forælder bliver træt og forsøger at finde løsninger.

De allerfleste børn har et eller andet som giver dem tryghed når de skal sove, nogen har en stofble, en pude, en slaskebamse, et andet tøjdyr, nogen nulrer dynebetrækket,sutten eller andet.

Hun vågner, når hun mærker den er ude af munden, og hun kan endnu ikke selv finde den.

Nogen forsøger med mange sutter i håbet om barnet kan finde en og putte i munden.

Du kan sikkert træne hende at finde dem omkring hendes hoved eller ved hænderne.

En  anden mulighed er at fjerne sutten fra hende, når hun sover tungt og det kan evt hjælpe hende.

Udover sutten kan du finde flere ting som kan give hende tryghed ved søvnen, så har hun flere valg når hun vågner.

Jeg ville ønske, jeg kunne give dig en let og succesfuld opskrift,det kan jeg desværre ikke, håber alligvel du kan bruge noget af dette.

Fortsat held og lykke med hende.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.