Karoline skriver:
Nyhed fra nettet - fra avisen.dk
Mange velstillede forældre kommer for sent til at hente deres børn i institutionen.
Mange børn oplever, at de må vente på mor og far, efter institutionen har lukket.
Mere end hver tredje daginstitution oplever mere end en gang om måneden, at stressede forældre ikke når frem inden lukketid. Og der er særligt de velstillede forældre, der ikke kommer til tiden.
Men forældrenes problemer med at hente børn til tiden betyder, at pædagogerne skal arbejde over - og det vil tage tid fra børnene i sidste ende, advarer BUPL.
Læs mere her
Måske hænger det også sammen med, at det er de "velgodt" betalte job hvor man ikke har fri kl. 15. Eks. som en håndværker.
Jeg er selv et hverdags eks:
Hvis jeg skal være på arbejde til vi lukker, så er det til kl. 16.
Børnehaven lukker kl. 16.30, og jeg har 30 min. transport i BIL.
Heldigvis for os, så har vi begge børn sammen sted, men det vil vi ikke have efter sommerferien, og dermed kan vi ikke nå det hvis jeg først kan gå kl. 16.
Jeg synes ikke det er iorden, da mange i samfundet arbejder til kl. 16, og fredag er det helt galt - der lukker de kl. 16, endda noglesteder 15.30!!
Institutionerne skal også tilpasse os der møder sent, det kan ikke nytte man absolut skal være en håndværker far/ kontor mor.