børnearbejder er da helt iodren!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

827 visninger
17 svar
0 synes godt om
17. marts 2010

nannanadja

HELT ÆRLIGT hvor er der sindsygt at verden er skruer sådan sammen.. jeg blev helt rørt over at se det program i går på dr2 hvor børn fra 8 års alderen blir bortført fra deres mor og landsby og sat til at plukke kakoabønner så vi kan spise lækkert chokolade!!!

Det er bare ikke iorden at de firmaer ikke har styr på hvem der der er der arbejder for dem.. små børn som arbejder er åbenbart iorden-- de kender til problemet men som nestle chef siger så kan ved de det sker men de kan ikke gøre noget ved det for så skal de stoppe deres arbejde imorgen... øøøø jeg er helt chokeret over at de ved det foregår men bare vender ryggen til det....

jeg blir så harm over at de ved det uden at gøre noget ved det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2010

Corn

Nu så jeg ikke programmet og self. er kidnapning ikke okay.

Dog vil jeg hellere have tæpper, chokolade og andet, lavet af børn på en fabrik, end jeg vil høre/se børn fra fattige lande arbejde indenfor prostitution...

Så hvis jeg kan holde børn væk fra klamme sex-turister, så køber jeg gerne tæpper ol. lavet af børn

Anmeld

17. marts 2010

Cris

Der sker med chokolade, kaffe, te, tøj (billig tøj produceret i 3. verden som for eks H&M) osv osv.... Det er helt sikkert IKKE i orden. Børnene skal få lov til at være børn og ikke opleve noget grimt.

Men det er jo dobel moralsk fra os ALLE. Vi vil have chokolade, te og kaffe til at betale, vi vil have billig tøj men lækkert. Vi vil have et liv stil med luxus til at betale. Og det går ud over de fattige... det er skræmende nogle gange...

Anmeld

17. marts 2010

nannanadja

Macaab skriver:

Nu så jeg ikke programmet og self. er kidnapning ikke okay.

Dog vil jeg hellere have tæpper, chokolade og andet, lavet af børn på en fabrik, end jeg vil høre/se børn fra fattige lande arbejde indenfor prostitution...

Så hvis jeg kan holde børn væk fra klamme sex-turister, så køber jeg gerne tæpper ol. lavet af børn

syntes bestemt ikke der er iorden at børn blir solgt til at arbejde som sexslaver og det er bestemt heller ikke iorden at de skal arbejde i 10 timer for at plukke chokoladebønner.. ingen af delene er da iorden..

Anmeld

17. marts 2010

oo

derfor er det også så fantastisk at der findes fairtrade produkter indenfor fx kaffe og chokolade jeg synes bare at alle store firmaer skulle tvinges til kun at bruge fairtrade varer - men så er deres økonomiske gevinst jo pludselig ikke så gigantisk som de foretrækker!

Anmeld

17. marts 2010

nannanadja

Tjuhl skriver:

derfor er det også så fantastisk at der findes fairtrade produkter indenfor fx kaffe og chokolade jeg synes bare at alle store firmaer skulle tvinges til kun at bruge fairtrade varer - men så er deres økonomiske gevinst jo pludselig ikke så gigantisk som de foretrækker!

lige mine ord...  Jeg vil helt sikkert prøve og kigge efter de mærker nu, vidste godt de fandtes men har ikke rigtig tænkt over det.. man ved hvad m&m er og derfor så er det ligesom det nemmeste valg i butikken--men jeg vil prøve og finde de faritrade mærkede vare fremover...

Anmeld

17. marts 2010

oo

nannanadja skriver:

lige mine ord...  Jeg vil helt sikkert prøve og kigge efter de mærker nu, vidste godt de fandtes men har ikke rigtig tænkt over det.. man ved hvad m&m er og derfor så er det ligesom det nemmeste valg i butikken--men jeg vil prøve og finde de faritrade mærkede vare fremover...

ja, Lidl har fx et kæmpe udvalg af fairtrade varer (de hedder så fairglobe hos dem, mener jeg), men ellers findes der rigtig mange online fairtrade butikker også

det er meget svært med tøj, synes jeg...med MANGE ting, faktisk og det er noget forbandet svineri, for i mange tilfælde bliver vi som forbrugere tvunget til at bruge produkter der er lavet af børn eller underbetalte arbejdere, uanset hvad vores holdning til den slags så er

Anmeld

17. marts 2010

nannanadja

Tjuhl skriver:

ja, Lidl har fx et kæmpe udvalg af fairtrade varer (de hedder så fairglobe hos dem, mener jeg), men ellers findes der rigtig mange online fairtrade butikker også

det er meget svært med tøj, synes jeg...med MANGE ting, faktisk og det er noget forbandet svineri, for i mange tilfælde bliver vi som forbrugere tvunget til at bruge produkter der er lavet af børn eller underbetalte arbejdere, uanset hvad vores holdning til den slags så er

helt sikkert- jeg kunne ikke være mere enig med dig-- det kan godt være det er lidt mere dyrt at købe de fairtrade produkter men så kan man også sidde med en god smag i minden over at de har fået deres løn og det ikke er små børn på 8 år som har sørger for det.

ved du om de speciel butikker som har bla sommerbird chokolade også er fairtrade?   for når vi skal hygge i weekenden køber vi tit de chokolader der...

Anmeld

17. marts 2010

oo

nannanadja skriver:

helt sikkert- jeg kunne ikke være mere enig med dig-- det kan godt være det er lidt mere dyrt at købe de fairtrade produkter men så kan man også sidde med en god smag i minden over at de har fået deres løn og det ikke er små børn på 8 år som har sørger for det.

ved du om de speciel butikker som har bla sommerbird chokolade også er fairtrade?   for når vi skal hygge i weekenden køber vi tit de chokolader der...

nej, det ved jeg desværre ikke....men du kan altid prøve at høre dem jeg tror også de skal have et lille mærke hvis de er fairtrade.

Anmeld

17. marts 2010

Corn

Tjuhl skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.