Din statusbesked Gem

Forsiden   Artikler   Rådgivning   Debat   Mødregrupper   Billeder   Brugernes side   Shop

Debatten på Baby » Ordet er frit » Lukker jeg øjenene?

Tilbage til emne-oversigten

17. marts 2010, kl. 08:32

Elsker min familie :-)

Der var en dokumentar på Dr2 igår der omhandlede chokoladens dybe hemmelighed eller noget i den retning. Dette var omkring at fabrikker på Elfebenskysten kidnappede børn fra nabolandende for at få dem til at abejde på de fabrikker der lavede chokolade. Jeg hørte et interview med manden der havde lavet dokumentaren i radioen selvsamme morgen og da Mathias sagde at han gerne ville se det meldte jeg ud at det ville jeg ikke.

Han mener det er at lukke øjnene men det synes jeg ikke. Jeg vil da med det samme begynde at købe chokolade med fair-trade mærket den ene gang om ugen vi har slik-dag.

Men en ting er at vide det, en anden ting er at se det.

Jeg ved da også godt at der findes børnemishandling sted men jeg ser da ikke programmer der omhandler det. Ikke fordi at jeg ikke vil vide det men fordi disse programmer giver mig ondt i maven og jeg græder flere dage efter. Det samme med dyrevelfærd. Jeg ser heller ikke animal planet mere hvor de viser de der animal-rescues programmer efter jeg har set det nogle gange og ikke kunne holde op med at tænke på det..

Jeg gør da mit og donerer også til div steder. Men jeg kan IKKE se det..

Er det virkelig at lukke øjnene når man vælger sådanne programmer fra? Jeg synes kun man lukker øjnene hvis man nægter at se dem og samtidig bilder sig selv ind at det ikke sker. Men jeg ved jo godt det sker..

Hvad synes I?

17. marts 2010, kl. 08:43
ikke online Loa

Denne profil er PLUSmedlem Denne profil har Foto Garanti
Har verdens smukkeste lille pige....

Tænke tænke.....

Syntes ikke det er at lukke øjnene..... For tingene ændre sig jo ikke af at vi ser programmerne.....

Jeg har det primært sådan med animal planet programmerne, hvor de redder mishandlede dyr.... Og reklamerne for WSPA..... Jeg kan slet ikke HAVE at se de stakkels dyr der lider.... Og når man allerede støtter dem, hvad kan man så mere gøre.... Jeg kigger væk når reklamerne for WSPA kommer, for jeg får simpelthen såååå ondt i hjertet over de stakkels dyr.........

17. marts 2010, kl. 08:48
online B&J

Denne profil har Foto Garanti
Min dejlige lille bølle <3

Hvis vi skulle hjælpe alle dem som har brug for hjælp på den måde så ville vi alle blive fattige for at sige det mildt, for selve lars larsen (Jysk) har købt håndklæder osv af fik der havde noget med børne arbejde af gøre det er så frygtelig jeg havde på et tidspunkt jeg ikke ville købe noget der stod made in china fordi meget af det var børne arbejde men helt ærligt der er så meget der står made in china også måtte jeg overgive mig selv min mobil står det i  ville ønske at man kunne være 110% sikker på dem man sender tøj og penge til ville få det....

17. marts 2010, kl. 08:51
har fået job :-)
MorpåSjælland skriver:

Der var en dokumentar på Dr2 igår der omhandlede chokoladens dybe hemmelighed eller noget i den retning. Dette var omkring at fabrikker på Elfebenskysten kidnappede børn fra nabolandende for at få dem til at abejde på de fabrikker der lavede chokolade. Jeg hørte et interview med manden der havde lavet dokumentaren i radioen selvsamme morgen og da Mathias sagde at han gerne ville se det meldte jeg ud at det ville jeg ikke.

Han mener det er at lukke øjnene men det synes jeg ikke. Jeg vil da med det samme begynde at købe chokolade med fair-trade mærket den ene gang om ugen vi har slik-dag.

Men en ting er at vide det, en anden ting er at se det.

Jeg ved da også godt at der findes børnemishandling sted men jeg ser da ikke programmer der omhandler det. Ikke fordi at jeg ikke vil vide det men fordi disse programmer giver mig ondt i maven og jeg græder flere dage efter. Det samme med dyrevelfærd. Jeg ser heller ikke animal planet mere hvor de viser de der animal-rescues programmer efter jeg har set det nogle gange og ikke kunne holde op med at tænke på det..

Jeg gør da mit og donerer også til div steder. Men jeg kan IKKE se det..

Er det virkelig at lukke øjnene når man vælger sådanne programmer fra? Jeg synes kun man lukker øjnene hvis man nægter at se dem og samtidig bilder sig selv ind at det ikke sker. Men jeg ved jo godt det sker..

Hvad synes I?

Jeg har det lige sådan...endda så slemt, at når nogen herinde indsætter et link til en forfærdelig artikel om børnemishandling mv. i ekstrabladet eller en anden avis, så vælger jeg IKKE at læse den, da jeg har gjort det 1 gang og fik det så pisse dårligt over det Kan bare hverken se det eller læse detaljerede beskrivelser om det

Så nej det er ikke at lukke øjnene, for som du selv skriver, der er jo ingen af os der er så naive at tro at der ikke foregår disse horrible ting!!!!!

Ha' en go' dag

Skriv notat

Som PLUSmedlem af Baby.dk har du mulighed for at gemme et notat på de andre brugere.

Det er en af de mange fordele du får.

Klik her for at læse mere »
 Tilbage til emne-oversigten

Tilføj Baby.dk som favorit   Tilføj Baby.dk som favorit Sæt Baby.dk som startside   Sæt Baby.dk som startside Bliv fan på Facebook   Bliv fan på Facebook Bedøm Baby.dk på TrustPilot   Bedøm Baby.dk på TrustPilot

Kontakt Baby.dk | © 2010 Baby ApS | Lukker jeg øjenene? fra Ordet er frit