MorpåSjælland skriver:
Der var en dokumentar på Dr2 igår der omhandlede chokoladens dybe hemmelighed eller noget i den retning. Dette var omkring at fabrikker på Elfebenskysten kidnappede børn fra nabolandende for at få dem til at abejde på de fabrikker der lavede chokolade. Jeg hørte et interview med manden der havde lavet dokumentaren i radioen selvsamme morgen og da Mathias sagde at han gerne ville se det meldte jeg ud at det ville jeg ikke.
Han mener det er at lukke øjnene men det synes jeg ikke. Jeg vil da med det samme begynde at købe chokolade med fair-trade mærket den ene gang om ugen vi har slik-dag.
Men en ting er at vide det, en anden ting er at se det.
Jeg ved da også godt at der findes børnemishandling sted men jeg ser da ikke programmer der omhandler det. Ikke fordi at jeg ikke vil vide det men fordi disse programmer giver mig ondt i maven og jeg græder flere dage efter. Det samme med dyrevelfærd. Jeg ser heller ikke animal planet mere hvor de viser de der animal-rescues programmer efter jeg har set det nogle gange og ikke kunne holde op med at tænke på det.. 
Jeg gør da mit og donerer også til div steder. Men jeg kan IKKE se det..
Er det virkelig at lukke øjnene når man vælger sådanne programmer fra? Jeg synes kun man lukker øjnene hvis man nægter at se dem og samtidig bilder sig selv ind at det ikke sker. Men jeg ved jo godt det sker..
Hvad synes I?
Jeg har det lige sådan...endda så slemt, at når nogen herinde indsætter et link til en forfærdelig artikel om børnemishandling mv. i ekstrabladet eller en anden avis, så vælger jeg IKKE at læse den, da jeg har gjort det 1 gang og fik det så pisse dårligt over det
Kan bare hverken se det eller læse detaljerede beskrivelser om det
Så nej det er ikke at lukke øjnene, for som du selv skriver, der er jo ingen af os der er så naive at tro at der ikke foregår disse horrible ting!!!!!
Ha' en go' dag