Ihhh altså

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

525 visninger
10 svar
0 synes godt om
16. marts 2010

Vingummien

Nu er jeg jo hunde fan. Og det her er min personlige mening

Men blev lige lidt gal

Hørte lige i tv om den der nye lov de vil have at de hunde der så er i landet nu skal have mundkurv på, hvis det bliver ved taget.

Det er simpelhen noget fanden har skabt. Tænk hvis vi var bundet på hænderne og blev angrebet og ikke kunne forsvare os :o Hva sker der for det. Er så meget i mod det, hvis de møder en anden hund eller dyr som vil dem noget så kan de ikke forsvare sig selv. Er simpelhen at tage deres værdighed.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

TbCp

suanne85 skriver:

Men blev lige lidt gal

Hørte lige i tv om den der nye lov de vil have at de hunde der så er i landet nu skal have mundkurv på, hvis det bliver ved taget.

Det er simpelhen noget fanden har skabt. Tænk hvis vi var bundet på hænderne og blev angrebet og ikke kunne forsvare os Hva sker der for det. Er så meget i mod det, hvis de møder en anden hund eller dyr som vil dem noget så kan de ikke forsvare sig selv. Er simpelhen at tage deres værdighed.

Altså er det alle hunde der skal til at have mundkurv på? Eller kun de der "dræberhunde"?

Anmeld

17. marts 2010

Vingummien

TbCp skriver:

Altså er det alle hunde der skal til at have mundkurv på? Eller kun de der "dræberhunde"?

Dem de kalder dræberhunde skal

Anmeld

17. marts 2010

fnuggi

nu er jeg så lidt nysgerig ang de hunde der er gadekryds hvad med dem skal de også have kurv på

Anmeld

17. marts 2010

Vingummien

fnuggi skriver:

nu er jeg så lidt nysgerig ang de hunde der er gadekryds hvad med dem skal de også have kurv på

Hmm. tror det ikke. Tror kun det er dem der er ren race. Ellers kan de jo køre den virkelig langt ud

Anmeld

17. marts 2010

Loa

suanne85 skriver:

Men blev lige lidt gal

Det er simpelhen noget fanden har skabt. Tænk hvis vi var bundet på hænderne og blev angrebet og ikke kunne forsvare os Hva sker der for det. Er så meget i mod det, hvis de møder en anden hund eller dyr som vil dem noget så kan de ikke forsvare sig selv. Er simpelhen at tage deres værdighed.

Nu tænker jeg, de skal vel "kun" have den på når de er ude og gå tur med deres ejer..... Så er de jo ikke helt "alene" og i risiko for pludselig at blive angrebet?

Hvis det var det du mente.....

Har lidt blandede følelser for det, for det er jo at skære alle over en kam, men kan da godt se det fra det synspunkt at der er flere små hunde der har mistet livet fordi en "kamphund" har bidt den ihjel..... Lige det scenarie kunne jo så være undgået med en mundkurv.....

Meen igen, det straffer jo så også dem, som rent faktisk godt kan opdrage og holde styr på deres "kamphund"..... Og det er jo noget hø.....

Anmeld

17. marts 2010

Vingummien

Loa skriver:

Nu tænker jeg, de skal vel "kun" have den på når de er ude og gå tur med deres ejer..... Så er de jo ikke helt "alene" og i risiko for pludselig at blive angrebet?

Hvis det var det du mente.....

Har lidt blandede følelser for det, for det er jo at skære alle over en kam, men kan da godt se det fra det synspunkt at der er flere små hunde der har mistet livet fordi en "kamphund" har bidt den ihjel..... Lige det scenarie kunne jo så være undgået med en mundkurv.....

Meen igen, det straffer jo så også dem, som rent faktisk godt kan opdrage og holde styr på deres "kamphund"..... Og det er jo noget hø.....

Det har jeg desværre prøvet. Og er glad for min hund kun havde grime på for så kunne han stadig forsvare sig.

Kom gående med min papdatter jeg havde dengang og så kom der en anden kamphund flyvende efter os og gik efter pigen og er glad for at jeg havde hunden for han kunne jo forsvare os. Og havde han haft mundkurv på så havde han ikke kunnet gøre noget.

Der er mange delte meninger om det, og det skal man også have lov til. Jeg tror bare det bedste vil være hvis man skulel godkendes som hundeejer i stedet for.

Anmeld

17. marts 2010

Loa

suanne85 skriver:

Jeg tror bare det bedste vil være hvis man skulel godkendes som hundeejer i stedet for.

Helt enig.......

Tror bestemt heller ikke det er løsningen at behandle dem alle ens.......

Anmeld

17. marts 2010

Vingummien

Loa skriver:

Helt enig.......

Tror bestemt heller ikke det er løsningen at behandle dem alle ens.......

Nej nemlig. Og min ynglings race ryger lige med deri

Men ser udtil det kommer igennem

Anmeld

17. marts 2010

B&J

kamphunde er en god hund men problemet er bare deres ejer.. de fleste der har en kamp hund er de fyre der ikke selv tør være sig selv som sagt en pik forlænger også er der de kvinder der har sådan en hund for af være seje og de slet slet ikke kan styre den det er jo helt forkert... hallo det er en muskel hund den skal altså have opdragelse og ikke bare en hun man lader være sig selv fordi så begynder den sku af bestemme så jeg forstår altså godt det med mundkurven.... det er heller ikke sjovt af arbejde i en butik når de kommer ind med deres kamphunde og de ikke en skid har styr på den og du kan se den er helt vild... så er det ikke sjovt når man ikke ved hvor man har sådan en...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.