Prøver at blive gravid og tattovering??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.700 visninger
24 svar
0 synes godt om
16. marts 2010

MM1987

Hej...

Jeg går og overvejer at få lavet en tattovering mere, og er blevet helt hooked på at få lavet en orkide midt på ryggen også lidt som symbol på den skrøbelig process vi er igennem...

Men jeg kan i princippet være gravid den dag jeg har jeg kan få en tid??...gør det noget når det er så tidligt i graviditeten?

...og lige et par billeder af den stil jeg overvejer...( nr. 2 billede kun den hvide orkide)

MVH Mia Maia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

Laulund87

Du må ikke blive tatoveret når du er gravid, uanset hvor langt du er henne.

Anmeld

16. marts 2010

MM1987

Okay...Øv...

Så må jeg vente til jeg ved om jeg er gravid...

Anmeld

16. marts 2010

ønskebørn74

Laulund87 skriver:

Du må ikke blive tatoveret når du er gravid, uanset hvor langt du er henne.

Er lidt nysgerrig... Af hvilken årsag???

Anmeld

16. marts 2010

Laulund87

ønskebarn74 skriver:

Er lidt nysgerrig... Af hvilken årsag???

hmm jeg kan ikke helt huske det..har bare spurgt nogle forskellige tatovører som sagde det kunne skade på en eller anden måde.

Anmeld

16. marts 2010

FrkLarsen

Jeg har læst mig frem til at farven fra tattoo kan give en allergisk reaktion på både mor og barn, som kan være farlig.

Anmeld

16. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Altså - dengang vi mistede spunken, var det scanningsslægens første spørgsmål om hvornår jeg var blevet tatoveret, da han ville udelukke at skaden handlede om en infektion, som følge af tatovering.

DERFOR - vil jeg IKKE lade mig tatovere igen, før EFTER jeg har fået Fnug. Fordi jeg aldrig nogensinde, vil kunne vælge at gøre noget der KUNNE gå udover babyen i mavsen.

Lægen sagde at det var indenfor 12 uger før man blev gravid.

Anmeld

16. marts 2010

MM1987

Zafir skriver:

Altså - dengang vi mistede spunken, var det scanningsslægens første spørgsmål om hvornår jeg var blevet tatoveret, da han ville udelukke at skaden handlede om en infektion, som følge af tatovering.

DERFOR - vil jeg IKKE lade mig tatovere igen, før EFTER jeg har fået Fnug. Fordi jeg aldrig nogensinde, vil kunne vælge at gøre noget der KUNNE gå udover babyen i mavsen.

Lægen sagde at det var indenfor 12 uger før man blev gravid.

Ej øv...

Så kan jeg da slet ikke bliver tattoveret før efter jeg har ammet engang...det er jo vildt lang tid til...

Vildt man heller ikke må 12 uger inden...

Nå men skidt pyt, vil også meget hellere være gravid end at få en tattoo

Men lige denne her skulle være en symbol på kampen og processen...

Knus

Anmeld

16. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mia Maia skriver:

Ej øv...

Så kan jeg da slet ikke bliver tattoveret før efter jeg har ammet engang...det er jo vildt lang tid til...

Vildt man heller ikke må 12 uger inden...

Nå men skidt pyt, vil også meget hellere være gravid end at få en tattoo

Men lige denne her skulle være en symbol på kampen og processen...

Knus

Jeg vil jo også helt vildt gerne tatoveres igen. Men jeg må også vente.

Jeg tror det er fint, mens man ammer... Ellers går er skuda VILDT lang tid... Idun blev ammet i 3½ år. Jeg har ikke nogen intentioner om at stoppe tidligt denneher gang... :-S

Anmeld

16. marts 2010

S.L.S

Altså... Min tatovør ville heller ikke tegne på mig da jeg var gravid.. Og ja det kan have noget med infektion osv at gøre.. Men du er imellemtiden også svækket og har et lavt immunforsvar plus en masse sjovt med det hormonelle.. Det jeg siger altså til er at når du har født og er godt i gang med amningen kan du sagtens blive tegnet, men vil bare sige at det gør mere ondt end hvis du ikke var gravid/ammende og det har noget at gøre med at barnet tager alt fra dig under amningen så din smertetærskel og muskel masse er helt i bund.. Jeg måtte give op til sidst og sige av.. ;-) Men ellers hør om du kan få en tid før .. Eller ja vente om i er gravide samme dag..

Knus og pøj pøj herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.