Voksi pose eller Sleebee bag (en langt billigere model)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. marts 2010

jannimo

er voksi posen virkelig SÅ fantastisk, at man ikke kan gå på kompromi? overvejer meget at købe den langt billigere model fra Bilka (sleebee bag) hvor ALT er incl. til 500.- (dags tilbud på torsdag) hvor imod, hvis man skal have en komplet voksi pose (incl. sommerdyne mm.) løber den op i ca. 3000.-

Er den virkelig det værd?!

Hilsen Janni

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

Skouboe

Det er en smagssag tror jeg.

Jeg valgte den originale voksi bl.a. pga. ulddynen og jeg foretrækker den asymetriske lukning på voksien og den har KLART været alle pengene værd.

Det betyder ikke at Slee-bee'en ikke er god, og jeg har stort set kun hørt godt om den, så vi er tilbage ved at det er en smagssag.

Anmeld

16. marts 2010

Honningblomst

Den originale her...alle pengene værd... brugt til to børn i barne og klapvogn...super lækker..

Anmeld

16. marts 2010

Bare mig..

Vi er godt nok blevet tilbudt en sleebee (staves) som vi kunne , men ellers var det også planen, at vi ville købe den i Bilka. Det er længe nok til os. Noget helt andet er at jeg aldrig har prøvet dem før, så den her er en prøver så synes 3000 kr er meget hvis man ikke rigtig bruger den.

Anmeld

16. marts 2010

Tullebobs

Vi har en efterligning med dundyner- og den er alletiders om vinteren og på kolde dage i efterår og forår - men den dur ikke om sommeren, da den er for varn, hvilket jeg ikke tror en ægte voksi er, fordi uld jo er eminent til at regulere temperaturen.

Jeg har dog fornylig set at ønskebørn har en efterligning fra Basson Baby med ULDdyner, og jeg tror den var på tilbud til omkring 1000 kr, hvilket jo er noget billigere end den ægte vare.

Kh Trine - som bruger alm lift til lillebror, når han kommer lige om lidt - og så efterligningsposen til efteråret/vinteren...

Anmeld

16. marts 2010

Honningblomst

Tullebobs skriver:

Vi har en efterligning med dundyner- og den er alletiders om vinteren og på kolde dage i efterår og forår - men den dur ikke om sommeren, da den er for varn, hvilket jeg ikke tror en ægte voksi er, fordi uld jo er eminent til at regulere temperaturen.

Jeg har dog fornylig set at ønskebørn har en efterligning fra Basson Baby med ULDdyner, og jeg tror den var på tilbud til omkring 1000 kr, hvilket jo er noget billigere end den ægte vare.

Kh Trine - som bruger alm lift til lillebror, når han kommer lige om lidt - og så efterligningsposen til efteråret/vinteren...

Jo, det er den altså meget hurtigt når det begynder at blie over 10 grader, så er det for varmt med voksi..

Det jeg har hørt er at dem i dum slet ikke ioslerer så godt, da dun er godt og varmt når der er luft mellem fjerene, men det er jo selvfølgelig ikke muligt når man ligger på den..men ved ikke om det er sandt...

Anmeld

16. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Vi købte voksi posen allerede da han lå i maven..

Han brugte den på sygehuset og under hans indlæggelser. Han er nu 1½ år og sover stadig i den.

Vi har ikke fortrudt at vi har købt voksi. Er vild med uld dynen og den lækre sommer dyne...

Anmeld

16. marts 2010

Tullebobs

Eva skriver:

Jo, det er den altså meget hurtigt når det begynder at blie over 10 grader, så er det for varmt med voksi..

Det jeg har hørt er at dem i dum slet ikke ioslerer så godt, da dun er godt og varmt når der er luft mellem fjerene, men det er jo selvfølgelig ikke muligt når man ligger på den..men ved ikke om det er sandt...

Nej - du har ret, der kan vist ikke være nogen tvivl om, at uld bare er bedre til temperaturregulering. Den vi har med dun svarer jo sådan set bare til at pakke en dyne hele vejen rundt om barnet.

Jeg er da glad for jeg ikke valgte at købe den ægte (for det var i mine overvejelser denne gang) når nu det er et forårsbarn jeg venter.

Kh Trine

Anmeld

16. marts 2010

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Havde slee-bee til min datter og har nu købt en ny igen til den næste. Synes personligt ikke at kvaliteten kunne holde til 2 børn.

Men forskellen på ulddynerne og dundynerne er i min verden ikke nok til at opveje den kæmpe prisforskel. Uld er bedre i temp.-regulering, men vi har aldrig haft problemer med varme/kulde i den uanset vejret, en hue og vanter, og hun var dejlig lun når hun kom ind igen - måske en ekstra trøje, hvis vi nåede ned på de temp. vi har hafti år. Dog kan vi ikke bruge den fra ca. maj til august, da vi har en varm datter - og det var faktisk selvom vi tog begge dyner ud, så hun kun lå i selve betrækket, så det havde været ligegyldigt om det var voksi eller slee-bee.

Så det er nok en smagssag - her er en forskel på 2500 ikke en voksi værd, uanset uld, design og - trods alt - mere slidstærk kvalitet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.