Rygeforbud på jobbet rammer børn i hjemmet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.017 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nyhed fra nettet - fra avisen.dk

Når mor og far ikke må ryge på jobbet eller på værtshuset, så ryger de hjemme, hvor børnene tager skade.

Endelig fri – så er det tid til en fyraftenscigaret. Smøgen er længe ventet, for stadig flere arbejdspladser er blevet røgfrie. Det samme er de fleste barer, cafeer og restauranter.

Derfor breder røgen sig i hjemmene - fra forældrenes til børnenes lunger viser opsigtsvækkende britisk forskning.

Læge, ph.d og forfatter, Vibeke Manniche, argumenterer for, at røg skal forbydes i hjem med børn.

"At ryge, mens der er børn til stede, er vanrøgt. Det er dybt frustrerende at være vidne til, at børn af de dårligt stillede forældre bliver syge af røg. I nogle tilfælde dødeligt syge. Så sent som forleden underviste jeg pædagoger, der var frustrerede over, at børns tøj stinker af røg, og at børnene bliver syge," siger hun.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2010

BinaMor

ej det er sq da forældrenes egen skyld. ikke rygeforbuddet. typisk at smide skylden over på alt muligt andet 

Anmeld

16. marts 2010

Honningblomst

gabriellasmor skriver:

ej det er sq da forældrenes egen skyld. ikke rygeforbuddet. typisk at smide skylden over på alt muligt andet 

Fuldstændig enig...det er forældre der vælger at forgifte deres børn med røg...føj...

Anmeld

16. marts 2010

Malene76

Ja ansvaret er da ene og alene forældrenes. Jeg gik på seminariet med en som var højgravid og stadig næsten tændte den næste smøg med den hun var færdig med.  Virkelig skræmmende!!

MVH Malene

Anmeld

16. marts 2010

Honningblomst

Malene76 skriver:

Ja ansvaret er da ene og alene forældrenes. Jeg gik på seminariet med en som var højgravid og stadig næsten tændte den næste smøg med den hun var færdig med.  Virkelig skræmmende!!

MVH Malene

Føj...lige med det der er jeg virkelig ikke en skid anerkendende, rummelig eller på anden vis forstående...de får elevatorblikket og en rysten på hovedet når jeg går forbi en gravid...det er et valg de har taget og enten er de dumme eller også er det ligeglade med hvad de gør ved deres børn..ja, jeg har virkelig intet tilovers for det valg at ryge som gravid. Og undskyld på forhånd, men det er sådan jeg har det...over and out...

Anmeld

16. marts 2010

Malene76

Eva skriver:

Føj...lige med det der er jeg virkelig ikke en skid anerkendende, rummelig eller på anden vis forstående...de får elevatorblikket og en rysten på hovedet når jeg går forbi en gravid...det er et valg de har taget og enten er de dumme eller også er det ligeglade med hvad de gør ved deres børn..ja, jeg har virkelig intet tilovers for det valg at ryge som gravid. Og undskyld på forhånd, men det er sådan jeg har det...over and out...

Må indrømme at jeg har det på samme måde. Der er jeg bare slet ikke forstående, men jeg har heller aldrig været afhængig af smøger så jeg ved ikke hvordan det er. Men forstår med min bedste vilje ikke at man ikke kan sætte sin babys trivsel over sit eget behov.

Anmeld

16. marts 2010

Honningblomst

Malene76 skriver:

Må indrømme at jeg har det på samme måde. Der er jeg bare slet ikke forstående, men jeg har heller aldrig været afhængig af smøger så jeg ved ikke hvordan det er. Men forstår med min bedste vilje ikke at man ikke kan sætte sin babys trivsel over sit eget behov.

Det synes jeg faktisk heller ikke man behøver at have været....jeg ville dø for mine unger og det at man sætter sin afhængighed højere end sine børns helbred og måske liv, det er sgu så sørgeligt.

Anmeld

16. marts 2010

Malene76

Eva skriver:

Det synes jeg faktisk heller ikke man behøver at have været....jeg ville dø for mine unger og det at man sætter sin afhængighed højere end sine børns helbred og måske liv, det er sgu så sørgeligt.

Jep og det er jo ikke sådan at man ikke har forsket i hvad det gør med de små pus i maven..  Så man burde være motiveret..

Anmeld

16. marts 2010

Honningblomst

Malene76 skriver:

Jep og det er jo ikke sådan at man ikke har forsket i hvad det gør med de små pus i maven..  Så man burde være motiveret..

Præcis og man kan jo vælge at vente med at blive gravid til man er kommet sin afhægighed til livs...men ja, det er jo op til folk selv, jeg bliver bare aldrig forstående og jeg vil altid stå med et blik der fortæller hvad jeg mener...kan bare ikke have det...

Anmeld

16. marts 2010

Malene76

Eva skriver:

Præcis og man kan jo vælge at vente med at blive gravid til man er kommet sin afhægighed til livs...men ja, det er jo op til folk selv, jeg bliver bare aldrig forstående og jeg vil altid stå med et blik der fortæller hvad jeg mener...kan bare ikke have det...

Nej det er ikke til at forstå..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.