Advarsel mod babyslynger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

892 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Nyhed fra nettet - fra berlingske.dk

Den amerikanske regering er bekymret over stigende brug af babyslynger. Syv babyer er døde i slyngerne.

Det amerikanske forbrugerråd er klar til at udstede en egentlig advarsel mod brugen af babyslynger. Slynger af modellen SlingRider fra firmaet Infantino er tidligere blevet tilbagekaldt på grund af en fejl i skulder-lukningen, der betød, at selen kunne gå op og barnet falde ud.

Man har over de seneste 11 år registreret syv dødsfald i babyslynger og 37 alvorlige ulykker, hvor barnet bliver svært kvæstet ved at falde ud af slyngen. I to af de syv dødsulykker er babyerne blevet kvalt i en slynge af samme fabrikat, SlingRider fra firmaet Infantia.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2010

oo

godt så...det er altså et bestemt mærke babyslynger der er farlige og ikke babyslynger generelt! så har man noteret sig navnet på firmaet, så det kan undgås, når slyngen skal købes

Anmeld

12. marts 2010

BinaMor

ja og så skal man lige også lægge barnet ordenligt. self kan den ikke trække vejret hvis den bliver krøllet sammen til en fodbold.

og mht til fald ud af slynger så skal man ligesom ved en barnevognsele/autostol/klapvogn sørge for at barnet sidder forsvarligt og at man selv ikke gør ugennemtænkede ting. man køre jo heller ikke ræs hen af vejen med en lille klapvogn uden sele til baby.

der sker jo desværre ulykker med mange ting

ofte er det forældrene der skal være obs.

Anmeld

12. marts 2010

BinaMor

12. marts 2010

RumlesMor

Tager nu ikke den advarsel så alvorligt...det er USA...stedet hvor folk tror man kan tørre sin kat i mikroovnen.

Alt udstyr kræver omtanke!

Anmeld

12. marts 2010

SHERO

Taaak for artiklen, det er den her slynge jeg har fået af min storebror, min søn skriger dog når han kommer i den så har ikke brugt den... Så skal jeg i hvert fald ikke blive ved at prøve...!

Anmeld

12. marts 2010

Bayze

gabriellasmor skriver:

pressemeddelse fra F&F

http://www.fogf.dk/News/PRESSEMEDDELELSE-12mar10.php

Jeg bliver nu heller ikek foruroliget. Og som det også påpeges i pressemeddelelsen fra F og F så er 7 ulykker på 11 år i hele USA jo et forsvindende lille tal - hvordan det kan få de amerikanske myndigheder til at overveje en generel advarsel mod slynger, det fatter jeg simpelthe ikke..... 

Anmeld

12. marts 2010

Tulle28

Rooooolig nu! 7 dødsfald på 11 år - det kan jeg ikke engang omregne til procent. Hvor mange mon er faldet ned fra puslebordet og kommet til skade? Eller faldet ud af barnevognen? Eller eller eller... Aj det kan jeg altså ikke hidse mig op over.

Knus Tulle som har en slynge og har tænkt sig at bruge den til sin baby med god samvittighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.