Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jeg bruger de der MAM sutteflasker og har skiftet dem ud hver anden måned. Jeg tænkte på om det er muligt at afkalke dem? Og i hvad?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Med eddikke syre ligesom med kogekanden? Men bare i en gryde?
michella80 skriver: Jeg bruger de der MAM sutteflasker og har skiftet dem ud hver anden måned. Jeg tænkte på om det er muligt at afkalke dem? Og i hvad?
ehm kan man ikke bare bruge alm. eddike? Det er da det jeg bruger til at afkalke alt andet i....
En tjat eddike og så kogende vand, og så bare lad det stå en ½ times tid, og så hæler du bare kogende vand i 2-3 gange derefter og så vasker den af, Så eddike smagen ikke er der....
Koger du dem stadig siden de kalker til ??
Det er jo ikke nødvendigt hvis hun er over 6 mdr .
Mine kalker ikke til men jeg koger dem heller ikke mere .
Skrubber dem med børste og opvaskemiddel .
Skolder dem til sidst i kogende vand
malucca09 skriver: ehm kan man ikke bare bruge alm. eddike? Det er da det jeg bruger til at afkalke alt andet i.... En tjat eddike og så kogende vand, og så bare lad det stå en ½ times tid, og så hæler du bare kogende vand i 2-3 gange derefter og så vasker den af, Så eddike smagen ikke er der....
Det var også noget i den retning jeg havde tænkt på.... Hmm.... Det kan bare spare os for ca 250kr hver anden måned hvis vi nu kunne have dem lidt længere....
Muffi . skriver: Koger du dem stadig siden de kalker til ?? Det er jo ikke nødvendigt hvis hun er over 6 mdr . Mine kalker ikke til men jeg koger dem heller ikke mere . Skrubber dem med børste og opvaskemiddel . Skolder dem til sidst i kogende vand
Ja jeg gør ligesom dig. Vasker dem med sulfo og så skolder jeg dem. Men jeg synes bare der kommer kalk på alligevel....
michella80 skriver: Ja jeg gør ligesom dig. Vasker dem med sulfo og så skolder jeg dem. Men jeg synes bare der kommer kalk på alligevel....
Det er underligt , det gør mine ikke , Måske der er mere kalk i vandet hos dig
Du skal hælde lidt eddike i gryden når du koger dem. Så forhindre du kalken på flaskerne OG den grimme kalk rand i gryden. Hvis dit barn er over 3 måneder behøver du ikke længre at koge flaskerne men er nok med at vaske dem grundigt af.
KH Grynt, som har 4 børn, så kogte flasker har jeg gjort til en guld medalje
Bare en tips, vi har aldrig kogt flasker dengang. Vi har en metal "si" til gryden til at dampe grønsager. Der har vi smidt flasken, når vi brugte den. Så den blev kun dampet og ikke kogt, men det er ligeså godt. Flasken fik aldrig kalk. Det kunne jeg godt lige
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128