Jeg er super upædagogisk og politisk ukorrekt-tråden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2010

otlitrom

Bavianis skriver:

ENIG!!! Og vildt at vi skal sidde og grine og "indrømme" disse ting! Det er jo ikke fordi vi har proppet underne med uran eller Novo-slam!

Hihi... Jeg griner... Men det ville sikkert give nogle kreativt designede baby'er? (JOKE)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Bavianis skriver:

ENIG!!! Og vildt at vi skal sidde og grine og "indrømme" disse ting! Det er jo ikke fordi vi har proppet underne med uran eller Novo-slam!

Hahahaha det var dagens citat!!!!

Anmeld

10. marts 2010

LISBETH:-)

Tråden ER HERLIG fordi den viser hvordan virkeligheden er!!!!!!

Og ikke et glansbillede af hvordan det kan være hvis man følger alle anbefalinger 100 %.

I min verden gør man nettop det bedste for sine børn ved at være afslappet, i stedet for at rende rundt og holde styr på hvornår og hvordan andre mener man skal leve sit liv. Og herre gud, der er da ikke beskrevet noget i denne tråd, der kunne få kommunen til at fjerne nogen børn!!!!!!! Alt med måde, og sund fornuft!!!!!

Jeg synes blot det er god humor, og dejligt befriende med et indlæg der ikke beskriver "hvor perfekt i alle sammen lige skal se jeg bor, lever osv."

Jeg får ingen syndsforladelse af at læse tråden, det har jeg ikke behov for, da jeg gør det bedste JEG kan, og jeg ved at det er godt nok for mit barn og familie!!!!

Anmeld

10. marts 2010

Bavianis

Rosa skriver:

Hahahaha det var dagens citat!!!!

Tak:-)

Jeg bliver VILDT glad for sådanne indlæg, jeg synes for det første det er vildt sjovt, når vi alle ruller os ud på slap line, og så er det det bare sådan et forfriskende pust til alle de formaninger og advarsler jeg personligt har fået fra kloge mødre da jeg blev gravid:

"Pas nu på med the" (altså - det er THE - hallo!!)

"Hvis jeg var dig ville jeg ikke bruge make up i graviditeten" (jeg ligner så en udviklingshæmmet posedame uden make up, så min psyke og selvtillid ville lide et knæk, hvis jeg skulle undvære mascara i 9 mdr!)

"Det er bare så tidskrævende at skulle se alle produkter igennem for parabener og tilsætningsstoffer..." (Så lad være - brug din sunde fornuft... Hold dig fra cremer der dufter af hindbær og grøn saftevand, og vær fornuftig, altså!)

- Og jeg har også drukket et par glas rødvin og været slem (cigarret x 4 i min graviditet) - og formanet mine veninder om ikke at sige det til nogen!!!

Anmeld

10. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Bavianis skriver:

Tak:-)

Jeg bliver VILDT glad for sådanne indlæg, jeg synes for det første det er vildt sjovt, når vi alle ruller os ud på slap line, og så er det det bare sådan et forfriskende pust til alle de formaninger og advarsler jeg personligt har fået fra kloge mødre da jeg blev gravid:

"Pas nu på med the" (altså - det er THE - hallo!!)

"Hvis jeg var dig ville jeg ikke bruge make up i graviditeten" (jeg ligner så en udviklingshæmmet posedame uden make up, så min psyke og selvtillid ville lide et knæk, hvis jeg skulle undvære mascara i 9 mdr!)

"Det er bare så tidskrævende at skulle se alle produkter igennem for parabener og tilsætningsstoffer..." (Så lad være - brug din sunde fornuft... Hold dig fra cremer der dufter af hindbær og grøn saftevand, og vær fornuftig, altså!)

- Og jeg har også drukket et par glas rødvin og været slem (cigarret x 4 i min graviditet) - og formanet mine veninder om ikke at sige det til nogen!!!

Igen må jeg lige rulle en tur over dine herlige formuleringer

Jamen for filan hvor har du ret!!! Det er sgu skønt at mødes om imperfektionisme... Så længe vi ikke begynder at frikøbe hinanden til at drikke litervis af rødvin og ryge 20 cecil om dagen, eller proppe ungerne med fritureguf på dagsbasis så er disse tråde bare skønne friske pust!!!!

Stort knus til dig for ... ja - hele dig!! Jeg håber vi en dag kan snige os til at ryge en smøg sammen - I won't tell if you don't!

Rosa

Anmeld

10. marts 2010

Bavianis

Rosa skriver:

Igen må jeg lige rulle en tur over dine herlige formuleringer

Jamen for filan hvor har du ret!!! Det er sgu skønt at mødes om imperfektionisme... Så længe vi ikke begynder at frikøbe hinanden til at drikke litervis af rødvin og ryge 20 cecil om dagen, eller proppe ungerne med fritureguf på dagsbasis så er disse tråde bare skønne friske pust!!!!

Stort knus til dig for ... ja - hele dig!! Jeg håber vi en dag kan snige os til at ryge en smøg sammen - I won't tell if you don't!

Rosa

I DEFINITELY won't tell!!!

Anmeld

10. marts 2010

Tina2

Rosa skriver:

Jeg har slet ikke læst det samme ud af tråden som dig - jeg læser ihvertfald ikke noget konkurrerende i de indlæg der har været? Til gengæld læser jeg en hel masse mødre som har lyst til at dele deres fejl og mangler med hinanden og på den måde bekræfte hinanden i at det er ok at tage små genveje i hverdagen af og til. Jeg læser ikke en fordømmelse mod folk som IKKE bestikker deres unger i Føtex osv., men en humoristisk erkendelse af at der er mange flere derude som tager disse genveje og at det er OK. 

Dovenskab er en måde at sige det på, men man må sige at du løser dine "problemer" med dovenskab på måder som er langt mere socialt acceptable end mælkesnittemetoden, det er bare ikke alle der har de samme muligheder, og så fører det tit til lidt dårlig samvittighed...

Der er jo ingen som gennem denne tråd får syndsforladelse, men hvis pointen er at tage toppen af den dårlige samvittighed og fokusere på hvad der er VIGTIGT i forhold til at være forælder (hvilket gennem min optik ikke er hvorvidt ens unger får en chokoladebolle af og til for at holde mund, eller om man har drukket 5 glas vin under sin graviditet), så synes jeg da det er en tråd der skal heppes frem?

Jeg er fuldstændig enig med dig, ser slet ikke noget konkurrence i det indlæg!

Der er masser af indlæg der handler om hvor sunde man er og hvad børnene IKKE må få, så synes da kun det er sjovt med sådan en tråd her :-)

Der er da INGEN der er perfekte og vel heller ingen der ønsker at være det og selvfølgelig vil vi da vores børn det bedste.... Men mine unger tager sgu ikke skade af en posefuld pølsehorn i Bilka engang imellem

Så jeg ser bare overhovedet ikke noget som hels t der har med konkurrence at gøre her, KUN en sjov tråd!

Anmeld

10. marts 2010

oo

altså....min unge er indtil videre kun 8 uger og fem dage gammel...meeeeen....idag har jeg KUN indtaget cola - ikke engang cola light kan jeg bryste mig af, men vaskeægte dyr cola fra tanken! - 2 træstammer og fire mars bars. og i aften spiser jeg en kylette burger, hvilket jeg har gjort fire dage i træk. alt sammen under dække af undskyldningen "Babyen vil ha det!"

- og jeg sagde "ja selvfølgelig skal man det!" imorges hos lægen da hun lavede min vandrejournal og oplyste Søren om, at man ikke blot skal holde sig fra cola under graviditeten men ALTID.

Anmeld

10. marts 2010

Heidi.

Tjuhl skriver:

altså....min unge er indtil videre kun 8 uger og fem dage gammel...meeeeen....idag har jeg KUN indtaget cola - ikke engang cola light kan jeg bryste mig af, men vaskeægte dyr cola fra tanken! - 2 træstammer og fire mars bars. og i aften spiser jeg en kylette burger, hvilket jeg har gjort fire dage i træk. alt sammen under dække af undskyldningen "Babyen vil ha det!"

- og jeg sagde "ja selvfølgelig skal man det!" imorges hos lægen da hun lavede min vandrejournal og oplyste Søren om, at man ikke blot skal holde sig fra cola under graviditeten men ALTID.

Det siger mig så at du IKKE længere lider af kvalme????

Anmeld

10. marts 2010

oo

Heidi. skriver:

Det siger mig så at du IKKE længere lider af kvalme????

jeg lider helt ENORMT at kvalme stadigvæk - jeg brækkede mig hele vejen i bilen til og fra lægen, men det er de særeste ting der bliver nede! fx spiste jeg en ostemad og et æble igår som begge røg op, men da jeg spiste fedtet kinagrill mad blev det nede uden besvær....måske konklusionen er, at baby ligner sin mor frygtelig meget i valg af madvarer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.