Jeg er super upædagogisk og politisk ukorrekt-tråden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2010

otlitrom

Stumpen skriver:

never mind.. Læste lige zafirs indlæg og blev forvirret...

Jeg læser det som Rosa læser det.. Det var min første indskydelse. Og giver Rosa ret i hendes svar!!

Men nu du skrev det her, så kan jeg godt se, hvad du (og måske zafir) mener... Spændende Det skrevne ord kan altid forståes forskelligt..

Om tråden:  Så synes jeg simpelthen bare det er en sjov modsætning til andre tråde, hvor der slåes i hovedet på folk, bare fordi X vælger økologiske appelsiner og Y ikke gør... Gloriepudseri om man vil... Tror de her indlæg er nødvendige for at lette stemningen, og ikke skal tages så tungt.. Om ikke andet, så har folk da masser af humor..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

Stumpen

kitty skriver:

Jeg læser det som Rosa læser det.. Det var min første indskydelse. Og giver Rosa ret i hendes svar!!

Men nu du skrev det her, så kan jeg godt se, hvad du (og måske zafir) mener... Spændende Det skrevne ord kan altid forståes forskelligt..

Om tråden:  Så synes jeg simpelthen bare det er en sjov modsætning til andre tråde, hvor der slåes i hovedet på folk, bare fordi X vælger økologiske appelsiner og Y ikke gør... Gloriepudseri om man vil... Tror de her indlæg er nødvendige for at lette stemningen, og ikke skal tages så tungt.. Om ikke andet, så har folk da masser af humor..

Jamen jamen jamen... Jeg ser jo netop tråden som super skøn og et bevis på at ingen af os kan sige at vi gør det man skal gøre -men at vi gør det bedste for OS og VORES børn.. Men at det ikke er ensbetydende med at det er det rigtige for DIG og DINE børn...

Anmeld

10. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg tror bare ikke helt jeg forstår det så. Jeg forstår ikke, hvorfor det er vigtigt at få syndsforladelse?

ER det vigtigt, når man elsker sit barn og gør sit bedste? Eller er det fordi vi tror at alle andre mødre er perfekte og man ikke selv er?...

Kærligheden er jo det aller vigtigste. Om der er en mælkesnitte til eller fra i maven på ungen - WHO GIVES A biiib?...

Vi har alle sammen forskellige værdi normer og måder at gøre tingene på og ting vi vægter højere end andre. Så behøver man vel ikke syndsforladelse? Det gjorde man vel kun hvis det var forbudt? Eller man virkelig havde været ond ved siden børn? Eller ikke elskede dem.

Måske tager jeg tråden alt for seriøst. Jeg ved det ikke. Jeg forstår den så nok i hvertfald ikke.

Jeg skriver jo netop at der ikke ER nogen syndsforladelse at få  denne tråd, det er det der er pointen...

Og du har jo helt ret - who gives a biiiiiip om den mælkesnitte??? Jamen - Det er der jo tydeligvis en hel masse der gør siden de får en lille smule dårlig samvittighed over det - ihvertfald nok til at blive lettede over at høre at de ikke er de eneste

Jeg tager tråden som et udtryk for at folk tit går lidt alene med deres bekymringer om ikke at være helt gode nok, og så griber de chancen for at komme ud med dem og få grinet lidt af egen præstationspres - for inderst inde ved folk jo godt det er så hamrendes ligegyldige ting man får dårlig samvittighed over... Men hvor skulle man vide det fra hvis ikke man snakkede sammen med andre mødre? Hvis ikke man kunne dele sine små og store "synder" og se at andre har gjort det samme og deres børn sjovt nok HELLER ikke endte som stiknarkomaner af det   Jeg vil ihvertfald (tror jeg da) hellere indrømme herinde at jeg "snyder" lidt med det perfekte mor-image end jeg vil indrømme det overfor nogen som ikke har børn, eller som ALDRIG kunne drømme om at begå de samme fodfejl...

Anmeld

10. marts 2010

otlitrom

Stumpen skriver:

Jamen jamen jamen... Jeg ser jo netop tråden som super skøn og et bevis på at ingen af os kan sige at vi gør det man skal gøre -men at vi gør det bedste for OS og VORES børn.. Men at det ikke er ensbetydende med at det er det rigtige for DIG og DINE børn...

Jeg ser det på helt samme måde, og læste også dit indlæg sådan...

Du nåede at ændre dit indlæg, som jeg citerede.. Jeg citerede det første du skrev, hihi

Vi er enige om at det er en sjov, fin tråd...

Anmeld

10. marts 2010

Kristina V

Eva skriver:

Ja da... jeg håber da i hvert fald at alle pædagoger er mødre som alle andre...jeg bliver i hvert fald aldrig en af de gogger der tror de ved bedst og ikke magter at forstå at det er forældrenes børn og dem der vælger hvad der er bedst for deres børn..så længe det ikke er omsorgssvigt og de magter at passe deres børn, så rager det ikke pædagogerne om det er franskbrød eller klidkiks der spises...men det er jo bare min personlige mening....og så ellers et hurra for Konrads nye børnehave som ikke har en kostpolitik og mener at fuldstændig afholdenhed omkring det usunde bare bevirker et modtryk i den anden ende så børnene som større virkelig går amok...i hvert fald så er det skønt at opleve en børnehave som mener og tror på at forældrene godt kan og er bedst til deres børn.

En anden ting er også at jeg tror det er sundt at have børn inden man begynder at læse...det giver ligesom en lidt anden forståelse for nogle ting...ikke sagt at man bliver en bedre pædagog, slet ikke...men man har bare et andet syn mange gange tror jeg..

Knus Eva..og undskyld min lange tale..

Det har du så sandelig ret i.

Min kære svigerinde er uddannet pædagog, og har desværre ikke fået børn endnu. Men tror også helt bestem hun ændre holding til nogle ting, når hun får børn.. 

Det er altid lettere at dømme eller rette, når man ikke selv står i det..

Åååå gud vores vuggestue  har kost politik, total slik forbud (det er inkl. kage og andre sager som nærmer sig usundt)

Er ikk fanatisk, men stop fodre heller ikke mit barn med usunde ting, men en fastelavnstønde bestående kun af rosiner, er sku lidt tamt i min verden... 

Anmeld

10. marts 2010

Stumpen

Rosa skriver:

Jeg skriver jo netop at der ikke er nogen syndsforladelse at få  denne tråd, det er det der er pointen...

Men du har jo helt ret - who gives a biiiiiip om den mælkesnitte??? Det er der jo tydeligvis en hel masse der gør siden de får en lille smule dårlig samvittighed over det - ihvertfald nok til at blive lettede over at høre at de ikke er de eneste

Jeg tager tråden som et udtryk for at folk tit går lidt alene med deres bekymringer om ikke at være helt gode nok, og så griber de chancen for at komme ud med dem og få grinet lidt af egen præstationspres - for inderst inde ved folk jo godt det er så hamrendes ligegyldige ting man får dårlig samvittighed over... Men hvor skulle man vide det fra hvis ikke man snakkede sammen med andre mødre? Hvis ikke man kunne dele sine små og store "synder" og se at andre har gjort det samme og deres børn sjovt nok HELLER ikke endte som stiknarkomaner af det   Jeg vil ihvertfald (tror jeg da) hellere indrømme herinde at jeg "snyder" lidt med det perfekte mor-image end jeg vil indrømme det overfor nogen som ikke har børn, eller som ALDRIG kunne drømme om at begå de samme fodfejl...

Jeg vil ikke sige at jeg går med bekymringer over at mit barn får et kinderæg eller mælkesnitte når vi er ude at handle.. Jeg bliver på ingen måde lettet over at se at andre giver deres poder det samme... Jeg bliver glad over tråden fordi den viser at vi ikke er så stivsindet og  ikke kun lytter til eksperterne siger og finder det som sandheden, men at vi tilladser os selv at tænke og vælge ud fra vores egne holdninger til diverse emner om det så handler om sutter, mc d, mælkesnitter osv..

Anmeld

10. marts 2010

Stumpen

kitty skriver:

Jeg ser det på helt samme måde, og læste også dit indlæg sådan...

Du nåede at ændre dit indlæg, som jeg citerede.. Jeg citerede det første du skrev, hihi

Vi er enige om at det er en sjov, fin tråd...

Fair nok.. Så bare at det ikke var rosa der misforstod men mig selv

Anmeld

10. marts 2010

otlitrom

Stumpen skriver:

Fair nok.. Så bare at det ikke var rosa der misforstod men mig selv

Det kan jo ske, det skidt Sådan er det med skrevne ord.. Der kan lægges mange betydninger i!

Nu har du været så politisk ukorrekt, at du har indrømmet noget! Det passer måske meget godt ind i tråden

Anmeld

10. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Stumpen skriver:

Jeg vil ikke sige at jeg går med bekymringer over at mit barn får et kinderæg eller mælkesnitte når vi er ude at handle.. Jeg bliver på ingen måde lettet over at se at andre giver deres poder det samme... Jeg bliver glad over tråden fordi den viser at vi ikke er så stivsindet og  ikke kun lytter til eksperterne siger og finder det som sandheden, men at vi tilladser os selv at tænke og vælge ud fra vores egne holdninger til diverse emner om det så handler om sutter, mc d, mælkesnitter osv..

Hehe, jamen det er så sandelig en god grund til at tråden skal være der Ja som sagt så kan jeg jo kun skyde på hvorfor tråden bliver populær, men aldrig vide det! Sorry hvis jeg foregreb noget...

Kh

Rosa

Anmeld

10. marts 2010

Bavianis

MyBaby skriver:

Sikken er dejlig tråd!

Jeg kan bare sige én ting til jer alle - ih, hvor jeg håber, at jeg bliver en ligeså fantastisk mor, som I er! Vi er alle kun mennesker og hvordan mon et hjem ville være, hvis dette ikke fik lov til at skinne igennem?!

Way to go mums!

ENIG!!! Og vildt at vi skal sidde og grine og "indrømme" disse ting! Det er jo ikke fordi vi har proppet underne med uran eller Novo-slam!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.