Jeg syntes faktisk det er en underlig tråd... For vi vil vel alle sammen, vores børn det bedste. MEN faktum er, at vi jo ikke er perfekte nogen af os og alle sammen, engang imellem springer over hvor gærdet er lavest, eller hvor det er lysten der styrer værket og ikke fornuften, eller hvad der er bedst.
Ligefrem at fremhæve og 'konkurrere' om, hvad man har gjort af ting der ikke er 'gode nok' eller 'som det skal være efter bogen', syntes jeg er direkte ulækkert faktisk.
Jeg er OVERHOVEDET ikke 100% korrekt, på NOGEN måde. Jeg er meget styret af lyst og energi osv.
Og de 'korrekte' valg, jeg har taget omkring Idun, er faktisk ALLE sammen taget udfra dovenskab.
FX: Jeg ammer og jeg ammer længe: For mig ser jeg det som det FULDSTÆNDIG nemmeste i verden. Du har altid maden ved hånden, altid en glad baby og du kan fodre dit barn mens du selv sover. Jeg behøver ikke engang stå op først og høre på et barn der skriger. = DOVENSKAB. At jeg så har den bonus at jeg mindsker risikioen ved at slås med et barn der har allergi senere, det er også dovenskab for mig. JEG vil gøre alt hvad jeg kan, for at slippe for at stå og bokse med allergi mad. = DOVENSKAB.
At jeg ikke gider at Idun skal have slik efter 17 på hverdage, er at hun bliver sukkerhyper og jeg ORKER ikke at hun skal kravle rundt på væggende til kl. 23, for mor vil også slappe af = dovenskab.
At jeg elsker at Idun putter med mig, er fordi hun er tryg når hun er tæt på. Så skal ejg ikke stå op midt om natten, fordi hun rækker ud efter mig, når hun skal mærke nærhed = dovenskab.
At vi brugte babytegn med Idun, var ene og alene fordi jeg ikke gad at hun sad og skreg på ting, men bare kunne fortælle det. = dovenskab.
Så jeg syntes det er en fuldstændig latterlig tråd at konkurrere på det. Vi er ALLE sammen styret af energi, kreativitet (eller manglen på samme) og lyst.
Men vi er vel alle sammen enige om at vi elsker vores børn? Det gør jeg i hvertfald.