Jeg er super upædagogisk og politisk ukorrekt-tråden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2010

Heidi.

Tjuhl skriver:

jeg lider helt ENORMT at kvalme stadigvæk - jeg brækkede mig hele vejen i bilen til og fra lægen, men det er de særeste ting der bliver nede! fx spiste jeg en ostemad og et æble igår som begge røg op, men da jeg spiste fedtet kinagrill mad blev det nede uden besvær....måske konklusionen er, at baby ligner sin mor frygtelig meget i valg af madvarer

Ha Ha, okay, det lyder da knap så lækkert

Jeg tager så hatten af for at du kan spise alle de ting med kvalme, det har jeg aldrig kunne..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2010

Englebisse

Tjuhl skriver:

jeg lider helt ENORMT at kvalme stadigvæk - jeg brækkede mig hele vejen i bilen til og fra lægen, men det er de særeste ting der bliver nede! fx spiste jeg en ostemad og et æble igår som begge røg op, men da jeg spiste fedtet kinagrill mad blev det nede uden besvær....måske konklusionen er, at baby ligner sin mor frygtelig meget i valg af madvarer

Jeg er har det nøjagtigt på samme måde som dig. Lider selv meget af kvalme og alle de sunde ting ryger op, men ikke de usunde. Det er lidt mærkeligt.

Anmeld

10. marts 2010

oo

Englebisse skriver:

Jeg er har det nøjagtigt på samme måde som dig. Lider selv meget af kvalme og alle de sunde ting ryger op, men ikke de usunde. Det er lidt mærkeligt.

det er MEGET mærkeligt! - men jeg er glad for jeg ikke er den eneste der har det sådan!! Søren sidder nogle gange og kigger på mig når jeg spiser og siger "ja, det ER sgu da ikke så underligt du brækker dig halvdelen af tiden!"

Anmeld

10. marts 2010

mor-til-vanessa

Eva skriver:

Andre der er med?? læs videre hvis I tør og vær klar på at forarges...

Mine unger har smagt is da de var under 6 mdr. Jeg har købt film og slik til dem for at have en rolig aften hvor jeg ikke orkede andet. Jeg har givet min søn penge med til mad, fordi jeg ikke havde energi til madpakke, jeg har ladet mine børn pjække hjemme med mig bare fordi vi havde brug for en dag i nattøj, jeg har i lange perioder givet dem pålægschokolademad til morgemad fordi de ikke ville have andet, jeg har ladet dem være længe oppe fordi vi hyggede selvom de burde sove, jeg har ladet dem spille computer i timevis og nydt freden selvom jeg burde stimulere og aktive dem, de har spillet spil der var for ældre børn og jeg NYDER når ikke de er hjemme og der er ro....og trods alt dette, så synes jeg at jeg er den bedste mor mine unger kunne have og måske netop fordi jeg bare er et menneske og ikke forventer det umulige af mig...

Så slagt mig og had mig...men jeg gør hvad jeg kan...

Hvad med Jer andre...please, fortæl mig at I også bare er mennesker...

Knus...

synes da man som mor selv tager en beslutning om hvad man gør og giver sine børn.. bare fordi der er nogle kloge mennesker som siger at det må man bestemt ikk, så det jo ikk sikkert de har ret.

jeg farvede da hår og alt muligt mens jeg var gravid og drak spandevis af cola...

Anmeld

10. marts 2010

Sakris

Jeg har en lillesøster på 10. Hun ringede til mig og sagde,ved du hvad? Mig og mor har siddet med dyner oppe i sofaen og set prinsesse film hele dagen, og vi fik flødeboller til mogenmad.... Fnis!

Det var bare den bedste dag for hende, idet det var alt det der bare normalt er udelukket. Jeg er selv blevet opdraget under samme forhold, så tror ærlig talt heller ikke jeg bliver bedre end nogen andre  Men hvad pokker. Det er nogle af de bedste minder fra min egen barndom, så sådan nogle ting skal mine børn også have lov til at opleve!

Jeg har egentlig aldrig været nervøs for om jeg ville spolere mine kommende børn, men må alligevel sige at eg er ret glad for at læse denne tråd, med helt fantastiske indlæg!

Anmeld

10. marts 2010

Bavianis

Tjuhl skriver:

altså....min unge er indtil videre kun 8 uger og fem dage gammel...meeeeen....idag har jeg KUN indtaget cola - ikke engang cola light kan jeg bryste mig af, men vaskeægte dyr cola fra tanken! - 2 træstammer og fire mars bars. og i aften spiser jeg en kylette burger, hvilket jeg har gjort fire dage i træk. alt sammen under dække af undskyldningen "Babyen vil ha det!"

- og jeg sagde "ja selvfølgelig skal man det!" imorges hos lægen da hun lavede min vandrejournal og oplyste Søren om, at man ikke blot skal holde sig fra cola under graviditeten men ALTID.

Haha! Det kunne være mig - det hele!

Anmeld

10. marts 2010

Honningblomst

Tak, tusind tusind tak alle I skønne tøser, piger, kvinder... tænk engang, vi er alle bare mennesker der vægter og vælger ud fra vores verden og de muligheder vi nu engang har.

Tråden var ikke for at få syndforladelse som en enkelt eller to mente, slet ikke...jeg har ikke syndet, jeg har valgt.. det er mine valg og det er gode valg, for det gør vores verden fungerer og at mine børn har en glad mor som er der for dem, om det så koster for meget tv, forkert mad eller hvad ved jeg...altså forkert ud fra hvad der er optimalt og perfekt udfra råd og vejledning inden for en masse områder...men det optimale og perfekte det er ikke et  realistisk mål i min verden...det perfekte opnår når man trods alle de udfordringer man som mor, kvinde, kæreste, kone, veninde og menneske bydes og alligevel formår at være der for det vigtigste af alt...ens unger...

Jeg har nu fået skrevet min eksamens opgave, selvom vi blev svigtet i går af det sidste medlem af gruppe og de sidste dage har al oprydning og rengøring i mit ikke eksisteret...ikke optimalt eller perfekt, men nødvendigt... for vi skal jo kunne leve..

Men tak fordi I allesammen er så perfekte uperfekte eller uperfekte perfekte... altså, helt og aldeles menneskelige som mig..

Knus Eva...

Anmeld

10. marts 2010

Pia

Jamen der kan man jo  bare se..
Vi er jo bare mennesker alle sammen der træffer nogle valg og gør det ud fra vores bedste mening..

Men puhaa at i foder jeres børn med slik, chips, sodavand osv..
Nej nu har jeg da aldrig hørt noget mere tosset

Siger moderen der lod sin 4 årige datter overtale sig til og købe kindermælkesnitter, tuc kiks og slikkepinde da vi var ude og handle i dag

og det værste var næsten at vi hyggede med kiksen og slikkepinden kun en time før vi skulle spise..

Men men spagettien og kødsovsen røg nu fint ned alligevel

Helt sikkert en af de bedre tråde..

Anmeld

11. marts 2010

Mormilla

Ej hvor er det et fedt indlæg

Vi gir jo alle sammen vores børn noget usundt engang imellem. Lige nu ser min søn tegefilm, for at jeg lige kan vågne op fordi jeg er bare ikke frisk idag. Engang i mellem skal man os huske at tænke på sig selv! Ved at jeg lader min søn sidder der og se lidt tegnefilm, gør at jeg er mere frisk resten af dagen Så jeg kan kun se at det er en go ting. Der er nok nogen som synes at det er dumt at lade børn se tv.

Synes man skal passe på med at prøve på at være så perfekt, fordi vi er jo bare mennesker ikke robotter

Anmeld

11. marts 2010

UngMor83

Dejlig tråd

Her tager jeg udgangspunkt i min datter på 10mdr. Hun har fået is, slik, macD mad, sodavand og andet usundt... Det indrømmer jeg blankt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.