Din statusbesked Gem

Forsiden  
Se en LIVE
Hjemmefødsel
  Artikler   Rådgivning   Debat   Mødregrupper   Billeder   Brugernes side   Shop

Debatten på Baby » Ordet er frit » Mc donald ..

Visninger: 3.367 Svar: 141  Abonnér på dette emne  Gem som favorit

Tilbage til emne-oversigten

9. marts 2010, kl. 13:31
Denne profil er PLUSmedlem Denne profil har Foto Garanti
Frederic er og bliver en charme prins

Hvis vi skal spise noget er det på Sunset, ingen af os gider McD - alt for meget larm og klam lunken mad.

Syntes det er ret ulækkert at trykke på sådan en pomfrit og der kun kommer fedt ud.

Der går kun 30 min så render jeg på det lille hus, min mave kan slet ikke klare al den fritüre...

Vi laver til gengæld pommes herhjemme i vores ovn og de er meget bedre.

I bil står den gerne på blåbær, vindruer, øko riskager mm. Slik og andre usunde ting er forbudt i bil. 

Giver ham hellere en lille håndfuld chips end slik og chokolade -så han ikke får det sukkerchok.

Vi har en lille fætter der er 2 mdr yngre end frederic (1½år), han lever af slik. Er han umulig - får han en harribo pose. Skriger han i kø i bilka mm - får han også slik. Han kommer ofte over i deres seng og når de så sover lister han ud og tager kinderæg, vingummier mm. Han er 10 cm lavere og vejer 3 kg mere end vores.

9. marts 2010, kl. 15:05
Denne profil har Foto Garanti
Mor til verdens to dejligste drenge!

Hejsa

Ja Nicklas må gerne få mac d mad... Jeg er overhovedet ikke hys med sådan nogen ting. Han får det og spise vi andre får, han syntes det er skide hyggeligt at få en happy meal. Han elsker når vi tager det med hjem, for så kan han selv bære hans lille kasse ind ude fra bilen..... Er noget vi gør meget meget sjælden, og når jeg ved han ellers får en sund varieret kost, så er det ikke noget som får mig til at ligge vågen om natten....

Og det samme med slik, chips osv... Det får han også engang i mellem! Men i meget meget begrænset mængder. For han betyder det ik noget om der er 5 eller 20 stk snolder i en skål, bare der lige er lidt, for som han selv siger. Mor det er hyglig!!  Og ja det er jo ganske rigtig, syntes vi jo også selv når vi en fredag aften til x-faktor henter for 50 kr bland selv slik.....

9. marts 2010, kl. 15:07

Denne profil er administrator på Baby.dk
Glæder mig til ICDP mandag :)
Det gider vi simpelthen ikke bruge penge på. Børnene gider ikke spise det og ja vi har været der 2 gange i løbet af deres snart 4 årige liv, bare for at prøve. Men nej MCDonald bliver aldrig os. Så hellere en pizza hvis man absolut skal synde
9. marts 2010, kl. 15:20
Sabina & Simone skriver:

Puha... Kan godt se at vi er noget usunde herhjemme...

Jeg har den holdning at Simone får det vi spiser... Hun er lige blevet 1 år... Og hvis vi får junk, så får Simone også... Så et happy meal er ikke af vejen... Det er dog først nu hun har fået smag for fritter, så det er begrænset hvor meget hun har spist af det... Og så får hun de der nuggets til og en æblejuice. Jeg piller det der friture brød der er udenpå dem af, for det synes jeg er for klamt at hun skal spise...

Hvis vi får burger eller andet junk, så sidder hun som regel og guffer bøffen fra burgeren i sig (dem er hun vild med) og så brød, dertil får hun f.eks agurk og gulerødder mm til. Derudover er vi nok mere til kinesisk takeaway, og det vil jeg jo ikke betegne som junk, fordi der er så mange grøntsager i. Og det vil hun lige så gerne have... Så jeg synes det er okay med junk... Med måde...

Det samme her!

Emil har også fået McD (Han er knap 10 mdr) når jeg/vi har været på farten. Han får pommes og så de der nuggest, hvor jeg også piller "skrallen" af - Ja og så en mælk. Han har dog kun fået det en gang.

Det er sjældent vi er der, men Emil er sådan en dreng der ikke kan tåle at andre spiser foran ham, hvis han ikke får noget, så han får det samme som mig/os. 

Og jeg er af den opfattelse, at jo flere smagsindtryk jo bedre - Så han får altså også boller i karry, kylling i cola, Chinabokse, paprika gryde osv !

9. marts 2010, kl. 15:23

Mmmm jeg elsker god MAD:)
hc=k skriver:

Kristopher må da så bestemt gerne spise på mac d hvis vi/de andre skal. Jeg spiser det ikke, men jeg vil ikke forbyde ham at spise det.

det samme her...

9. marts 2010, kl. 15:34

Ragnarok sparkede røv i går! Nu venter man så spændt på December og Kreator koncert \m/

Loke må gerne få McD mad.. Det er sjældent vi er der, men det sker da.. Så længe han kan spise fornuftigt normalt, så er der ingen grund til at snyde ham for det en gang i mellem

9. marts 2010, kl. 16:09

Nu med myggestik under foden grr.

Tak for alle jeres svar   Det er sjovt syntes jeg .. 

Der er mange mødre der himler op over gift stoffer i sutter osv.

Men syntes det er helt i orden at give børnene Mc D mad . Nogle syntes det er i orden at give til de små fordi de selv spiser det

Det er jo ikke mad ,,

9. marts 2010, kl. 16:18
26 uge med lillebror i maven

vores børn må godt få mcd mad, hver 2-3 måned... man skal passe på at det ikke blir fanatisme når man nægter dem alt muligt..

mvh

Jan Skovdal

9. marts 2010, kl. 16:27

Tænker over hvordan puslespillet skal løses inden det kan samles....

Ingen af os kan lide det mad... Så tror slet ikke det kommer på tale her...

9. marts 2010, kl. 16:30

Nu med myggestik under foden grr.
momsemoar skriver:

vores børn må godt få mcd mad, hver 2-3 måned... man skal passe på at det ikke blir fanatisme når man nægter dem alt muligt..

mvh

Jan Skovdal

Nej man skal så sandelig ikke blive fanatiker og nægte dem alt , men lige i det her tilfælde   Det er jo ikke spiseligt , det har da været i medierne flere gange ..

Skriv notat

Som PLUSmedlem af Baby.dk har du mulighed for at gemme et notat på de andre brugere.

Det er en af de mange fordele du får.

Klik her for at læse mere »
 Tilbage til emne-oversigten

Tilføj Baby.dk som favorit   Tilføj Baby.dk som favorit Sæt Baby.dk som startside   Sæt Baby.dk som startside Bliv fan på Facebook   Bliv fan på Facebook Bedøm Baby.dk på TrustPilot   Bedøm Baby.dk på TrustPilot

Kontakt Baby.dk | © 2010 Baby ApS | Mc donald .. side 4 fra Ordet er frit