Om Kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2010

Diana...

Muffi . skriver:

Undres ,,  Kan måske forstå de unge , men i et voksen liv med børn syntes jeg man er nød til at have et ordentligt sikkerhedsnet .

Jeg tror nu at voksne mennesker med børn gør det de mener er bedst for dem og deres børn! 

KH Di.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2010

Tro på dig selv.

Di. skriver:

Super godt skrevet virkelig godt! 

Knus

1000 tak skal du have...

Susanne.

Anmeld

11. marts 2010

Ni-ko-li-ne

qp skriver:

Jeg påstår ikke, at der ikke findes en gruppe mennesker som ikke vil arbejde – selvfølgelig gør der det. Jeg tror bare dit allerførste indlæg i denne tråd har lagt linjen for denne samtale med dig, for mit vedkommende. Du starter med, at skrive ” Nu er det bare sådan at jeg kender en ret godt som arbejder med KH modtagere som faktisk snyder meget, de gider nemli ikke arbejde og melder sig syge uden at fejle noget.. Og de lægger ikke skjul på ikke at gide arbejde”!

Jeg synes sådan en bemærkning er ?  .... Ja jeg tror faktisk jeg vil undlade, at skrive det her. Og du skriver dernæst, at i har ”Googlet” det hvorefter du til sidst siger, at din kæreste arbejder med kontanthjælpsmodtagere der ikke vil i arbejde... Øhh jamen nå da...

Jeg kan bare mærke på mig selv, at dette ikke er en diskussion jeg har lyst til at fortsætte, hvorfor jeg skrev de to sidste korte bemærkninger til dig.

Kan du have en rigtig god dag

jeg valgte at skrive sådan... fordi jeg mener, at folk ytrer at de ikke tror på at sådanne mennesker også findes. Og når jeg ved de gør, så fortæller jeg det.

jeg ser ikke ned på KH modtagere, jeg er bare realistisk og kommer med mit input.

jeg havde ikke lyst at skrive at min kæreste rent faktisk arbejder med dette, eftersom jeg ikke mente det var nødvendigt. Jeg var af den opfattelse at folk godt kunne tro på mig uden at vide at jeg faktisk ikke kun gisner om det jeg skriver.

men folk bliver simpelthen stødt over at jeg påpeger at der såmænd også findes KH modtagere som ikke ønsker at arbejde. (af forskellige årsger)

Anmeld

11. marts 2010

Vidunderligeunger

Anonym skriver:

Jeg synes der har været en god debat omkring dette emne. Selvfølgelig er der nogen der udnytter systemet, sådan vil det altid være. Nogen der bare ikke gider at arbejde. Og så synes jeg også, det er fint, at man som kommune laver en indsatsgruppe for at "fange" disse kontanthjælpsmodtagere.

Men der er også mange som reelt er på kontanthjælp fordi de er syge og ikke har andre muligheder. Synes ofte jeg høre, at de bliver smidt fra sagsbehandler til sagsbehandler afhængig af hvor længe de har været i systemet. Har man f.eks. været på kontanthjælp i 6 mdr, så ryger man videre i en anden gruppe og dermed får ny sagsbehandler. Det synes jeg er dybt forkasteligt.

Men så er der også dem, så ikke har været medlem af en a-kasse og dermed ryger på kontanthjælp ved ledighed. Det er simpel hen noget jeg ikke forstår. Det koster ikke mange penge at være medlem af a-kasse (fagforeningen er jo ikke et must) Så at man i sådan en situation kommer på kontanthjælp, det må jeg indrømme, at det forstår jeg ikke.

nej men så kan du jo prøve at være medlem i 7 mdr, stopppe uddannelse og så vupti - ingen a-kasse til dig, for du har ikke været medlem i et år! 

hm!

Anmeld

11. marts 2010

4xGreve

ja det er jeg... dengang jeg blev gravid med Daniella arbejdet jeg som vikar på forskellige fabrikker og mit arbejde bestod udlukket i tunge løft (meget tunge løft) samt kemikalier og dette vil jeg ikke udsætte mig selv og daniella for i min graviditet..

Så jeg røg på kontanthjælp, så blev jeg sygemeldt på kontanthjælp, så kom jeg på barsel på kontanthjælp så fik jeg forlænget barsel også forlænget endnu engang også kom jeg i aktivering men efter meget kort tid blev jeg sygemeldt igen pga. hjernerystelse og nu er jeg sygemeldte med følger af hjerneystelse samt operation i hånden.

der er ikke rigtigt noget arbejde at finde heller og ønsker at starte på skole behøver dog lidt økonomisk hjælp fra kommunen hvis dette skal være en mulighed...

Anmeld

11. marts 2010

4xGreve

ka-ri-na skriver:

jeg valgte at skrive sådan... fordi jeg mener, at folk ytrer at de ikke tror på at sådanne mennesker også findes. Og når jeg ved de gør, så fortæller jeg det.

jeg ser ikke ned på KH modtagere, jeg er bare realistisk og kommer med mit input.

jeg havde ikke lyst at skrive at min kæreste rent faktisk arbejder med dette, eftersom jeg ikke mente det var nødvendigt. Jeg var af den opfattelse at folk godt kunne tro på mig uden at vide at jeg faktisk ikke kun gisner om det jeg skriver.

men folk bliver simpelthen stødt over at jeg påpeger at der såmænd også findes KH modtagere som ikke ønsker at arbejde. (af forskellige årsger)

Har ingen respekt for dem der ikke gider at arbejde og bare nasser på kommunen af ren og skær dovenskab og mit største ønske er at komme i arbejde og tjene egne pgene og førsørge familien på en måde jeg finder beder og ordenligt savner at komme hjem og kan mærke at jeg er brugt og har lavet noget...

Mit største ønske er at komme væk fra kontanthjælp og ikke alle syntes det er lige fedt at være kontant hjælps modtager og jeg forstår ikke at nogen har så lidt respekt for den hjælp kommunen tilbyder!!

Men der er altså mange ærlige og ordenlige mennesker imellem!!!

Anmeld

11. marts 2010

Anonym trådstarter

BlyViol skriver:

nej men så kan du jo prøve at være medlem i 7 mdr, stopppe uddannelse og så vupti - ingen a-kasse til dig, for du har ikke været medlem i et år! 

hm!

Men så er du jo heller ikke i den gruppe jeg omtaler..........

Anmeld

11. marts 2010

Lady Marion <3

Di. skriver:

Jeg tror nu at voksne mennesker med børn gør det de mener er bedst for dem og deres børn! 

KH Di.

Tror så du er en af de få dansker der ser det som noget godt  Tænk at skulle arbejde fuld tid for en ussel løn ? Hvor mange jobs i dag tror du giver en brutto løn på 13000 kr ? Tænk alle de timer du skal være væk fra dit barn uden egentlig at tjene penge ..  Kontant hjælp er en nødløsning man kan benytte sig af midlertidigt hvis du er på røven , intet andet .

Anmeld

11. marts 2010

Diana...

Muffi . skriver:

Tror så du er en af de få dansker der ser det som noget godt  Tænk at skulle arbejde fuld tid for en ussel løn ? Hvor mange jobs i dag tror du giver en brutto løn på 13000 kr ? Tænk alle de timer du skal være væk fra dit barn uden egentlig at tjene penge ..  Kontant hjælp er en nødløsning man kan benytte sig af midlertidigt hvis du er på røven , intet andet .

ØHHH Hvad synes jeg er godt? Jeg ved godt hvad kontanthjælp er, de behøver du skam ikke forklare mig. Du snakker om sørge for man er ordentlig sikret. og så siger jeg at jeg er sikker på at voksne mennesker gør hvad de mener er bedst for dem selv om deres børn. Hvis nogen voksne ikke har råd til at betale til en akasse og det måske lige er de små penge som skal bruges til bleer eller mad jamen for h..... da så de sgu da klart man ikke har en a-kasse. 

Hvad er det jeg synes er godt? og hvor for du alt dem med at være væk fra sit barn uden og tjene penge osv fra? 

Anmeld

11. marts 2010

Becks

........

Slettede det igen, har ingenting at sige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.