Om Kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2010

N&J

Anita80 skriver:

Hmm... måske er det ikke nemt for alle men for nogen absolut..

Har været på kontanthjælp en kort overgang og jeg skulle møde i aktivering fra dag 1!!! Uden omsvøb... mens mandens søster absolut bare kunne gå hjemme og lave ingenting og stadig få penge...

Og jo det var nøjagtig samme kommune...

Problemet opstår når nogle kontanthjælps modtagere melder ud at de ikke GIDER arbejde.. ja så er der nogle socialrådgivere der ikke gider "bøvle" med dem og så får de bare lov til at gå... søsteren er i dag 30 år gammel og har været på kontanthjælp siden hun blev 18... hun udnytter systemet til fulde..

Jeg kender flere der gør det samme...

Jeg har det sådan med dem der er på kontanthjælp, også da jeg selv var... hvis man prøver på at gøre noget selv, søge arbejde osv så kan man INTET hjælp få til noget som helst... jobtilskud osv. Men hvis man sætter sig ned og siger: Hjælp mig, jeg kan ingenting.. ja så får man i hoved og r**... sådan har jeg masser af gange oplevet det desværre og det burde være lige omvendt...

Så ja jeg vil også sige at hovedparten udnytter systemet desværre...

Anita

Ja, der har været enorm meget forskel på kommunerne, men jeg kan slet ikke nikke genkendende til noget af det du siger, som værende almen praksis, jo måske i 90'erne/starten af årtidet, eller også så er systemet bare meget mere hårdt i esbjerg, men det nægter jeg t tro på, har selv siddet og kæmpet med systemet på vejne af en beboer i kbh og frederiksberg kommune.. men okey jeg kender ingen der udnytter det system, og jeg kender mange der har været på kontanthjælp, så syntes det er enormt ærgerligt at dine "venner/bekendte" skal udgøre almen praksis istedet for mine "venner/bekendte".. men ja helt enige bliver vi hvis ikke..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

Mira0911

Anonym skriver:

Er blevet lidt nysgerrig efter jeg har læst om flere der er på kontanthjælp.

Hvorfor får/fik du kontanthjælp?

Jeg får 13096 før skat... Er forsørger...

Anmeld

9. marts 2010

Vidunderligeunger

MoarJ skriver:

Jeg får 13096 før skat... Er forsørger...

nåh ja.. 

jeg får 9 tusind et eller andet før skat de første to måneder og så det samme som MoarJ når jeg har født

Anmeld

9. marts 2010

qp

så vil jeg så skrive.... Oh my god!

jeg generaliserer ikke alle mennesker der modtager KH, jeg er realistisk og beskriver at der rent faktisk er en stor gruppe mennesker i samfundet der modtager KH fordi de ikke gider arbejde. Det er fakta og ikke min holdning.

Jeg forstår rent faktisk ikke hvorfor det er tabu at tale om netop dette. Og jeg forstår ikke hvorfor du føler dig stødt.

Jeg føler mig stødt fordi du kommer med sådan en ubegrundet påstand. Du kan da ikke bare sige, at det er fakta at de fleste kontanthjælpsmodtagere ikke gider, at arbejde. Hvor har du dog de tal fra, hvem har forsket i det og hvor mange og hvem har de spurgt?

Jeg er ikke selv på kontanthjælp men derfor kan jeg vel have en holdning til de mennesker der er det + den påstand du kommer med som jeg i øvrigt er ret sikker bunder i fordomme og ik andet!

Anmeld

10. marts 2010

Ni-ko-li-ne

qp skriver:

Jeg føler mig stødt fordi du kommer med sådan en ubegrundet påstand. Du kan da ikke bare sige, at det er fakta at de fleste kontanthjælpsmodtagere ikke gider, at arbejde. Hvor har du dog de tal fra, hvem har forsket i det og hvor mange og hvem har de spurgt?

Jeg er ikke selv på kontanthjælp men derfor kan jeg vel have en holdning til de mennesker der er det + den påstand du kommer med som jeg i øvrigt er ret sikker bunder i fordomme og ik andet!

jeg har på intet tidspunkt nævnt at det var de fleste KH modtagere, men at der findes en stor gruppe....

jeg behøver ikke forske når jeg har familie som arbejder med netop disse grupper af mennesker. Mennesker der er på KH og ikke ønsker at arbejde.

Så tro det eller ej, men jeg har rent faktisk belæg for at skrive som jeg gør. Hvorimod du har en holdning.

Anmeld

10. marts 2010

Ni-ko-li-ne

qp skriver:

i øvrigt så googlede vi på det igår, og der er en del info om dette.... der ville jo heller ikke blive oprettet afklaringsprojekter i kommunerne, til netop denne gruppe mennesker, hvis ikke de fandtes...

Anmeld

10. marts 2010

lion

ka-ri-na skriver:

jeg har på intet tidspunkt nævnt at det var de fleste KH modtagere, men at der findes en stor gruppe....

jeg behøver ikke forske når jeg har familie som arbejder med netop disse grupper af mennesker. Mennesker der er på KH og ikke ønsker at arbejde.

Så tro det eller ej, men jeg har rent faktisk belæg for at skrive som jeg gør. Hvorimod du har en holdning.

Du har helt ret Karina.

Grunden til at jeg giver dig ret, er at der er mange i min familie der er/har været på kontant hjælp i MANGE MANGE år og det er fordi de ikk gider finde et arbejde.

MEn der er jo også folk som gerne vil og ikk kan finde et arbejde.

Anmeld

10. marts 2010

qp

ka-ri-na skriver:

Jeg synes du bevæger dig ind på et område du ikke har så meget kendskab til....

Anmeld

10. marts 2010

Diana...

Jeg blev fyret pga min graviditet og var ikke medlem af en A-kasse ØV ØV så kunne ikke få dagpenge men kontant hjælp og nu har jeg søgt arbejde i 1/2 og har været til 1 samtale :( 

Nåå men håber snart der kommer noget

Anmeld

10. marts 2010

Ni-ko-li-ne

qp skriver:

Jeg synes du bevæger dig ind på et område du ikke har så meget kendskab til....

Hallo søde... Det er ikke smart at udtale sig sådan!! Min kæreste er projekt konsulent med baggrund som socialrådgiver. Han arbejder i et projekt for både nye og langtids kontanthjælp modtagere som har diverse barrierer. De vil ikke nødvendigvis være på KH resten af livet, men nogle af dem vil bestemt ikke i arbejde... Og der findes en gruppe som i et eller andet omfang søger den ene eller anden offentlige ydelse for at undgå at komme i beskæftigelse. Hvad enten det så er kontanthjælp, førtidspension eller andet.

Så, jo jeg ved godt hvad jeg taler om!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.