Anita80 skriver:
Hmm... måske er det ikke nemt for alle men for nogen absolut..
Har været på kontanthjælp en kort overgang og jeg skulle møde i aktivering fra dag 1!!! Uden omsvøb... mens mandens søster absolut bare kunne gå hjemme og lave ingenting og stadig få penge...
Og jo det var nøjagtig samme kommune...
Problemet opstår når nogle kontanthjælps modtagere melder ud at de ikke GIDER arbejde.. ja så er der nogle socialrådgivere der ikke gider "bøvle" med dem og så får de bare lov til at gå... søsteren er i dag 30 år gammel og har været på kontanthjælp siden hun blev 18... hun udnytter systemet til fulde..
Jeg kender flere der gør det samme...
Jeg har det sådan med dem der er på kontanthjælp, også da jeg selv var... hvis man prøver på at gøre noget selv, søge arbejde osv så kan man INTET hjælp få til noget som helst... jobtilskud osv. Men hvis man sætter sig ned og siger: Hjælp mig, jeg kan ingenting.. ja så får man i hoved og r**... sådan har jeg masser af gange oplevet det desværre og det burde være lige omvendt...
Så ja jeg vil også sige at hovedparten udnytter systemet desværre...
Anita
Ja, der har været enorm meget forskel på kommunerne, men jeg kan slet ikke nikke genkendende til noget af det du siger, som værende almen praksis, jo måske i 90'erne/starten af årtidet, eller også så er systemet bare meget mere hårdt i esbjerg, men det nægter jeg t tro på, har selv siddet og kæmpet med systemet på vejne af en beboer i kbh og frederiksberg kommune.. men okey jeg kender ingen der udnytter det system, og jeg kender mange der har været på kontanthjælp, så syntes det er enormt ærgerligt at dine "venner/bekendte" skal udgøre almen praksis istedet for mine "venner/bekendte".. men ja helt enige bliver vi hvis ikke.. 
Anmeld