Jeg har også tidligere været på kontanhjælp, jeg har ellers betalt til min a-kasse siden jeg startede som elev, men da jeg har en handicapet dreng og blev arbejdsløs efter endt uddannelse, var beskeden fra min fagforening ( en af danmarks størrste) at de desværre ikke kunne hjælp mig. noget med antal timer og den masse andre ting, så derfor endte jeg på kontanthjælp, ikke særlig sjovt.
Jeg har nu været ude og læse i et halv års tid, men det gik desværre ikke særlig godt, det er svært at passe sin egen skole, når man bliver ringet hjem til at hente sin søn flere gange om ugen, så nu ender jeg nok tilbage på kontanthjælp, jeg skal bare lige klare mig to mdr. for min su som jeg skal betale tilbage
det er sku ikke noget nemt system.
Jeg er ikke flov over at være på kontant hjælp, jeg er glad for at der findes et sikekrhedsnet. der er efter mine øjne mange grunde til at folk ender der, og man skal passe på at skære alle over en kam.
Selvfølgelig er der folk der snyder, der er der altid,¨men vi er også nogen som at har gjort alt hvad vi kunne for at forsøge os selv, og jeg kunne personlig ikke finde på at snyde på nogen måde og jeg er opgiver alt hvad jeg har at opgive, jeg møder troligt op til alle de ting som de gerne vil have og forsøger være en godsamfunds borger. 
Anmeld