Om Kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2010

Anonym trådstarter

NikitasMoar skriver:

Nu skrev jeg også folk og ikke dig personligt.. men ja jeg ser nok dit indlæg som en der aldrig har stået i situationen selv og så forsøger at forstår hvordan "vi" dog kan havne der når der både findes a-kasser og lign.. det er blot min fortolkning af dit spørgsmål, da du ikke skriver nogen årsag til hvorfor du skriver som du skriver.. og jeg kan sagtens diskutere emnet og så være gode venner bagefter, syntes bare det var et spørgsmål som enten indebar en personlig interesse for dig eller en skjult hensigt, men det er jo bare min mening, som jeg skrev syntes jeg nu bare det er indlysende hvorfor folk er på kontanthjælp.. But thats just me

Okay, kan godt se, at min spørgsmål ikke var særlig meget begrundet. Og jo jeg kender til at stå i sådan en situation hvor kontanthjælp var den eneste mulighed. Dog ikke personligt, men har en veninde som har gået sygmeldt så længe at hun ikke længere kunne få sygedagpenge, og dermed kom på kontanthjælp.

Mit spørgsmål var bestemt ikke at tryne folk, bare en almen interesse i at høre, hvorfor kontanthjælp blev løsningen frem for noget andet. Jeg er meget ked af, hvis jeg har trådt nogle over tæerne, for det var bestemt ikke min hensigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

Anonym trådstarter

creative skriver:

jeg fik kontant hjælp i 7 år før kommune ville indse at jeg virklig er syg, for tre år siden fik jeg endlig min førtidspension men i de 7 år mødte jeg 1000 som mig selv der var for syge til at arbejde men når det ikke er fordi man mangler bække arme bliver man set på som en nasser  

jeg tro de færste syndes det er fedt at gå hjemme på kontant hjælp, der er flere undersøser der viser at det gør folk mere deprimerert og angste og syge, jeg syndes kommunerne er alt for dårlig til at få soteret de syge fra kontant hjælps modtagerne

Ja det er sørgeligt at man skal kæmpe for at (be)vise sin sygdom. Har en veninde som er i samme båd. De mener hun bare skal tage sig sammen og komme ud i 37 timers arbejde - sørgeligt!

Det må da ha været en stor lettelse for dig, da de sag endelig blev afsluttet?

Anmeld

9. marts 2010

Anonym trådstarter

gabriellasmor skriver:

jeg fik det et år- lidt efter jeg blev gravid som 20 årige og under barsel. gik på hg og jeg var ikke berettigt SU pga jeg var delvis sygemeldt med snapping hip og bækkenløsning. så jeg skulle kontakte kommunen.

jeg forstår ikke det anonyme i denne tråd

jeg er ikke flov over jeg har været på bistand. jeg har og kommer til at betale meget i skat. det er ligesom det vores sundheds system er her for. og nej. man skal vist 10 år tilbage for at finde snyderne. det er næsten at græde på tiggende knæ nu at få bistand.

Jeg er anonym af flere årsager. Ikke for at træde nogen over tæerne. Jeg har ingen skjulte hensigter!

Altså jeg spørger jo ikke om dette for at jer der har fået kontant hjælp skal føle jer flove over det eller stødt.

Jeg synes bare det slog mig i øjnene at en del har eller har været på kontanthjælp. Det er trist når det er i forbindelse med sygdom, og man ved siden af sin sygdom sikkert har måtte kæmpe mod systemtet for at få det man i bund og grund er berettiget til. Ved at min veninde kæmper en hård kamp.

Anmeld

9. marts 2010

nuggie

Jeg har også tidligere været på kontanhjælp, jeg har ellers betalt til min a-kasse siden jeg startede som elev, men da jeg har en handicapet dreng  og blev arbejdsløs efter endt uddannelse, var beskeden fra min fagforening ( en af danmarks størrste) at de desværre ikke kunne hjælp mig. noget med antal timer og den masse andre ting, så derfor endte jeg på kontanthjælp, ikke særlig sjovt.

Jeg har nu været ude og læse i et halv års tid, men det gik desværre ikke særlig godt, det er svært at passe sin egen skole, når man bliver ringet hjem til at hente sin søn flere gange om ugen,  så nu ender jeg nok tilbage på kontanthjælp, jeg  skal bare lige klare mig to mdr. for min su som  jeg skal betale tilbage det er sku ikke noget nemt system.

Jeg er ikke flov over at være på kontant hjælp, jeg er glad for at der findes et sikekrhedsnet. der er efter mine øjne mange grunde til at folk ender der, og man skal passe på at skære alle over en kam.

Selvfølgelig er der folk der snyder, der er der altid,¨men vi er også nogen som at har gjort alt hvad vi kunne for at forsøge os selv, og jeg kunne personlig ikke finde på at snyde på nogen måde og jeg er opgiver alt hvad jeg har at opgive, jeg møder troligt op til alle de ting som de gerne vil have og forsøger være en godsamfunds borger.

Anmeld

9. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Vil lige gøre opmærksom på at man aldrig behøver at forsvare hvorfor man er ano i en tråd!

Hvis folk føler sig provokerede eller undrer sig over hvorfor personen er ano så lad være med at svare på tråden - ano behøver aldrig stå til regnskab for hvorfor h*n er ano! Nu har den efterhånden været opppe så mange gange  mange forskellige tråde og det skaber lige dårlig stemning hver eneste gang, så husk det nu

Rosa

Anmeld

9. marts 2010

N&J

Anonym skriver:

Okay, kan godt se, at min spørgsmål ikke var særlig meget begrundet. Og jo jeg kender til at stå i sådan en situation hvor kontanthjælp var den eneste mulighed. Dog ikke personligt, men har en veninde som har gået sygmeldt så længe at hun ikke længere kunne få sygedagpenge, og dermed kom på kontanthjælp.

Mit spørgsmål var bestemt ikke at tryne folk, bare en almen interesse i at høre, hvorfor kontanthjælp blev løsningen frem for noget andet. Jeg er meget ked af, hvis jeg har trådt nogle over tæerne, for det var bestemt ikke min hensigt.

Det handlede ikke om for mig at du valgte at være anonym, fred være med det, men det faktum at jeg personlig følte en skjult dagsorden (ikke nødvendigvis negativ) ved tråden, idet som du netop skriver ikke havde gjort din hensigt med at skrive tråden klart, jeg kan jo ikke vide om du havde behov for at forklare om a-kassen eller selv stod i samme situation, eller som du skriver kender en der har været igennem det samme, så jeg opfattede det at du ikke havde skrevet mere som ja en mere negativ tilgang til emnet, og det må jeg så beklage hvis det ikke har været tilfældet.. 

Men det er bare det med tråde, der er afsender, modtager og så den feedback som afsenderen forventer/eller håber på og så den faktiske feedback.. og de hænger desværre ikke altid sammen.. 

Anmeld

9. marts 2010

N&J

ka-ri-na skriver:

Jeg er næsten enig med dig... Nu er det bare sådan at jeg kender en ret godt som arbejder med KH modtagere som faktisk snyder meget, de gider nemli ikke arbejde og melder sig syge uden at fejle noget.. Og de lægger ikke skjul på ikke at gide arbejde

Jeg ved godt at der findes kontanthjælpsmodtager, der mener at det er den lette vej ud, men nægter simpelthen at tro på at det er størstedelen, også ud fra et mere professionelt synspunkt, det er i mine øjne ingenting der er let ved at få kontanthjælp, udover at man skal stå til rådighed når som helst, så skal man være villig til at rejse enormt langt for at arbejde, man skal gennem kurser, aktivering og ja en konstant kasten frem og tilbage mellem flere sagsbehandler som alle har en meget forskellig tilgang til tingene.. hvis der er nogen der gør det frivilligt, så er der godt et eller andet helt galt med dem, kontanthjælpen kan jo også tages væk, så kan slet ikke se hvordan man kan snyde systemet gennem en længere periode længere

Anmeld

9. marts 2010

Anita80

NikitasMoar skriver:

Jeg ved godt at der findes kontanthjælpsmodtager, der mener at det er den lette vej ud, men nægter simpelthen at tro på at det er størstedelen, også ud fra et mere professionelt synspunkt, det er i mine øjne ingenting der er let ved at få kontanthjælp, udover at man skal stå til rådighed når som helst, så skal man være villig til at rejse enormt langt for at arbejde, man skal gennem kurser, aktivering og ja en konstant kasten frem og tilbage mellem flere sagsbehandler som alle har en meget forskellig tilgang til tingene.. hvis der er nogen der gør det frivilligt, så er der godt et eller andet helt galt med dem, kontanthjælpen kan jo også tages væk, så kan slet ikke se hvordan man kan snyde systemet gennem en længere periode længere

Hmm... måske er det ikke nemt for alle men for nogen absolut..

Har været på kontanthjælp en kort overgang og jeg skulle møde i aktivering fra dag 1!!! Uden omsvøb... mens mandens søster absolut bare kunne gå hjemme og lave ingenting og stadig få penge...

Og jo det var nøjagtig samme kommune...

Problemet opstår når nogle kontanthjælps modtagere melder ud at de ikke GIDER arbejde.. ja så er der nogle socialrådgivere der ikke gider "bøvle" med dem og så får de bare lov til at gå... søsteren er i dag 30 år gammel og har været på kontanthjælp siden hun blev 18... hun udnytter systemet til fulde..

Jeg kender flere der gør det samme...

Jeg har det sådan med dem der er på kontanthjælp, også da jeg selv var... hvis man prøver på at gøre noget selv, søge arbejde osv så kan man INTET hjælp få til noget som helst... jobtilskud osv. Men hvis man sætter sig ned og siger: Hjælp mig, jeg kan ingenting.. ja så får man i hoved og r**... sådan har jeg masser af gange oplevet det desværre og det burde være lige omvendt...

Så ja jeg vil også sige at hovedparten udnytter systemet desværre...

Anita

Anmeld

9. marts 2010

smokin

Anonym skriver:

Er blevet lidt nysgerrig efter jeg har læst om flere der er på kontanthjælp.

Hvorfor får/fik du kontanthjælp?

Jeg fik det en enkelt måned fordi jeg blev fanget imellem 2 uddannelser. Jeg bryder mig ikke om at være på kontanthjælp, da jeg mener det er meget sundere at tjene sine egne penge. Generelt er jeg ikke stor tilhænger af at få penge fra kommunen i nogen form.

Anmeld

9. marts 2010

Vidunderligeunger

hej ano (ej, undskyld ku ik la vær) synes det er fint du er ano...

jeg er på kontant hjælp pr. 1.4.10 fordi jeg blev sygemaldt fra VUC pga plukveer, og så kunne jeg ikke gennemføre min uddannelse. Er ikke medlem af en a-kasse fordi jeg aldrig troede jeg ikke skulle kunne finde arbejde, har ALDRIG været et problem for mig nemlig, men det er de færreste der ansætter en gravid i uge 29 så jeg har lige ansøgt om kontanthjælp, de var rigtig søde inde på jobcentret, skulle jo ha haft sygedagpenge, men ham min vejleder sagde at jeg kunne jo være aktiv i kurser hele april, og pr. 29.4 kom jeg alligevel på barsel... rar mand med god humor... men havde forberedt mig på at det ikke ville være en rar oplevelse at søge om kontanthjælp...

knus Mitzie 28+1 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.