Om Kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2010

qp

ka-ri-na skriver:

Jeg er næsten enig med dig... Nu er det bare sådan at jeg kender en ret godt som arbejder med KH modtagere som faktisk snyder meget, de gider nemli ikke arbejde og melder sig syge uden at fejle noget.. Og de lægger ikke skjul på ikke at gide arbejde

My god? jamen hun/han må vel representere alle sagsbehandlere på alle kommuner i DK siden du kan sidde og generalisere denne grupper mennesker på sådan en måde!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

creative

jeg fik kontant hjælp i 7 år før kommune ville indse at jeg virklig er syg, for tre år siden fik jeg endlig min førtidspension men i de 7 år mødte jeg 1000 som mig selv der var for syge til at arbejde men når det ikke er fordi man mangler bække arme bliver man set på som en nasser  

jeg tro de færste syndes det er fedt at gå hjemme på kontant hjælp, der er flere undersøser der viser at det gør folk mere deprimerert og angste og syge, jeg syndes kommunerne er alt for dårlig til at få soteret de syge fra kontant hjælps modtagerne

Anmeld

9. marts 2010

Ni-ko-li-ne

qp skriver:

My god? jamen hun/han må vel representere alle sagsbehandlere på alle kommuner i DK siden du kan sidde og generalisere denne grupper mennesker på sådan en måde!!

så vil jeg så skrive.... Oh my god!

jeg generaliserer ikke alle mennesker der modtager KH, jeg er realistisk og beskriver at der rent faktisk er en stor gruppe mennesker i samfundet der modtager KH fordi de ikke gider arbejde. Det er fakta og ikke min holdning.

Jeg forstår rent faktisk ikke hvorfor det er tabu at tale om netop dette. Og jeg forstår ikke hvorfor du føler dig stødt.

Anmeld

9. marts 2010

Honningblomst

Anonym skriver:

Hemmeligt?? Næ undre mig bare, hvorfor man ikke kan forsørge sig selv. Har tidligere læst at færre og færre betaler til a-kassen, da man altid vil kunne få økonomisk støtte i DK - skræmmende

Jo, at du er anonym....

Jamen, hvis ikke man er medlem af en a-kasse og ender i en situation hvor man ikke har mulighed for at arbejde eller få arbejde, så er der jo ikke andet at gøre.

Anmeld

9. marts 2010

BinaMor

jeg fik det et år- lidt efter jeg blev gravid som 20 årige og under barsel. gik på hg og jeg var ikke berettigt SU pga jeg var delvis sygemeldt med snapping hip og bækkenløsning. så jeg skulle kontakte kommunen.

jeg forstår ikke det anonyme i denne tråd

jeg er ikke flov over jeg har været på bistand. jeg har og kommer til at betale meget i skat. det er ligesom det vores sundheds system er her for. og nej. man skal vist 10 år tilbage for at finde snyderne. det er næsten at græde på tiggende knæ nu at få bistand.

Anmeld

9. marts 2010

Ni-ko-li-ne

gabriellasmor skriver:

jeg fik det et år- lidt efter jeg blev gravid som 20 årige og under barsel. gik på hg og jeg var ikke berettigt SU pga jeg var delvis sygemeldt med snapping hip og bækkenløsning. så jeg skulle kontakte kommunen.

jeg forstår ikke det anonyme i denne tråd

jeg er ikke flov over jeg har været på bistand. jeg har og kommer til at betale meget i skat. det er ligesom det vores sundheds system er her for. og nej. man skal vist 10 år tilbage for at finde snyderne. det er næsten at græde på tiggende knæ nu at få bistand.

der er hele afdelinger i kommunerne der prøver at udrede de mennesker som rent faktisk kan arbejde men ikke vil af den ene eller anden grund... og flertallet af dem lægger ikke skjul på at de ikke vil, det er da super sørgeligt, man kan så sige at de ikke direkte snyder de ønsker bare ikke andet end KH...

men sociale bedragere dem findes der stadig, der vil altid være nogen som snyder....

Anmeld

9. marts 2010

Honningblomst

ka-ri-na skriver:

der er hele afdelinger i kommunerne der prøver at udrede de mennesker som rent faktisk kan arbejde men ikke vil af den ene eller anden grund... og flertallet af dem lægger ikke skjul på at de ikke vil, det er da super sørgeligt, man kan så sige at de ikke direkte snyder de ønsker bare ikke andet end KH...

men sociale bedragere dem findes der stadig, der vil altid være nogen som snyder....

Men få snydere skal jo ikke være det der dømmer en hel gruppe af mennesker som i forvejen har det svært...hader fordomme...

Og at ønske at være på kh frem for at have et arbejde er jo små naivt, da man skal arbejde på kh..

Knus Eva

Anmeld

9. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Eva skriver:

Men få snydere skal jo ikke være det der dømmer en hel gruppe af mennesker som i forvejen har det svært...hader fordomme...

Og at ønske at være på kh frem for at have et arbejde er jo små naivt, da man skal arbejde på kh..

Knus Eva

jeg dømmer jo heller ikke hele gruppen af KH modtagere, jeg er bare realistisk og beskriver at fakta er sådan, at der er folk som snyder, bevidst eller ubevidst.... Naivt eller ej, det er sådan, og det er mange forskellige aldersgrupper...

jeg synes ikke der er noget forgjort i at være realistisk og sige at dette rent faktisk sker. Det kan man ikke bare overse.

Jeg kan også være realistisk og sige at der findes en stor gruppe mennesker på KH som hellere ville arbejde, og tjene deres egen løn, så de ikke var afhængige af kommunen. Men det er der ingen der føler sig stødt over....

Anmeld

9. marts 2010

BinaMor

ka-ri-na skriver:

jeg følte bare jeg skulle igennem en en optagelsesprøve da jeg skulle på bistand. selvom jeg havde dokumenteret sygdommen af lægen. så tænker det må da være svært at snyde når det er så svært ikke at snyde

Anmeld

9. marts 2010

Ni-ko-li-ne

gabriellasmor skriver:

jeg følte bare jeg skulle igennem en en optagelsesprøve da jeg skulle på bistand. selvom jeg havde dokumenteret sygdommen af lægen. så tænker det må da være svært at snyde når det er så svært ikke at snyde

det kan jeg godt forstå, det er heller ikke særligt spændende at skulle gennem.....

jeg tror desværre bare det altid vil være sådan, at hvis man vil snyde så kan man... lidt ligesom fake profiler herinde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.