Altså nu er det ikke for at lyde negativ eller noget, men man er generelt på kontanthjælp fordi man ikke har, ikke kan finde noget arbejde..!!! og så er der alle de andre, midlertidig stilling, blev gravid, psykisk nede - uden arbejde osv..
Forstår nok bare ikke helt spørgsmålet???
Jeg har selv været på kontanthjælp i to mdr., gik uden penge 1 mdr. inden og endte med at betale det ene mdr. tilbage efter udtrykkeligt at få at vide at jeg ikke skulle.. så ja jeg var på barsel, skulle finde mig et arbejde, blev tvunget til at tage imod plads til min datter, til tros for at hun kun var 5 mdr., eller blive hjemme og passe hende til 5000 om mdr. før skat, havde min datter ikke trives havde jeg gjort det.. endte med at starte på studiet 1½ mdr. efter det var startet.. men det var anden gang, første gang var jeg 20 og kunne efter endt HF intet arbejde finde, jeg blev "ansat"/kom ud i aktivering i 8 mdr. på et plejehjem til en løn på ca. 1200 om mdr., inden jeg flyttede til kbh og fik et rigtig job, jeg blev bare glemt i de 8 mdr. og skiftede sagsbehandler 6 gange..
Så konklusionen på denne enorme lange smøre, er der folk der snyder systemet, ja gu' er der det, men de fleste der er på kontanthjælp er det sku nok ikke for sjov.. det er systemet fandme for ubamhjertigt til..
Beklager det sure opstød, er bare selv træt at folks snæversyn på kontanthjælpsmodtager.. og andre samfundsnassere.. såsom studerende - endnu en kategori jeg kan tilslutte mig..
Anmeld