Om Kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.448 visninger
71 svar
0 synes godt om
8. marts 2010

Anonym trådstarter

Er blevet lidt nysgerrig efter jeg har læst om flere der er på kontanthjælp.

Hvorfor får/fik du kontanthjælp?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2010

LRJ

Anonym skriver:

Er blevet lidt nysgerrig efter jeg har læst om flere der er på kontanthjælp.

Hvorfor får/fik du kontanthjælp?

Jeg er på kontant hjælp fordi jeg blev smidt ud af uddannelsen da jeg blev gravid, og det arbejde jeg havde ville ikk betale for barsel når jeg kun havde været der 2 mdrs tid, hvor jeg havde gået sygemeldt i 1 månede, så var jeg tvunget på kontanthjælp

Anmeld

8. marts 2010

Anonym trådstarter

Lone H. skriver:

Jeg er på kontant hjælp fordi jeg blev smidt ud af uddannelsen da jeg blev gravid, og det arbejde jeg havde ville ikk betale for barsel når jeg kun havde været der 2 mdrs tid, hvor jeg havde gået sygemeldt i 1 månede, så var jeg tvunget på kontanthjælp

puha sikke da en omgang

Anmeld

8. marts 2010

Honningblomst

Troede lige det var noget hemmeligt nu du var anonym...men jeg fik det fordi jeg ikke kunne få andet...

Anmeld

8. marts 2010

Low

Jeg har været på kontanthjælp 2 gange. 1 gang da jeg var 18 og nu her(19 år).

Og det er fordi jeg ikke har kunne få noget job og fordi jeg ikke ved hvad jeg vil uddanne mig til

Anmeld

8. marts 2010

Anonym trådstarter

Eva skriver:

Troede lige det var noget hemmeligt nu du var anonym...men jeg fik det fordi jeg ikke kunne få andet...

Hemmeligt?? Næ undre mig bare, hvorfor man ikke kan forsørge sig selv. Har tidligere læst at færre og færre betaler til a-kassen, da man altid vil kunne få økonomisk støtte i DK - skræmmende

Anmeld

8. marts 2010

N&J

Altså nu er det ikke for at lyde negativ eller noget, men man er generelt på kontanthjælp fordi man ikke har, ikke kan finde noget arbejde..!!! og så er der alle de andre, midlertidig stilling, blev gravid, psykisk nede - uden arbejde osv..

Forstår nok bare ikke helt spørgsmålet??? 

Jeg har selv været på kontanthjælp i to mdr., gik uden penge 1 mdr. inden og endte med at betale det ene mdr. tilbage efter udtrykkeligt at få at vide at jeg ikke skulle.. så ja jeg var på barsel, skulle finde mig et arbejde, blev tvunget til at tage imod plads til min datter, til tros for at hun kun var 5 mdr., eller blive hjemme og passe hende til 5000 om mdr. før skat, havde min datter ikke trives havde jeg gjort det.. endte med at starte på studiet 1½ mdr. efter det var startet.. men det var anden gang, første gang var jeg 20 og kunne efter endt HF intet arbejde finde, jeg blev "ansat"/kom ud i aktivering i 8 mdr. på et plejehjem til en løn på ca. 1200 om mdr., inden jeg flyttede til kbh og fik et rigtig job, jeg blev bare glemt i de 8 mdr. og skiftede sagsbehandler 6 gange.. 

Så konklusionen på denne enorme lange smøre, er der folk der snyder systemet, ja gu' er der det, men de fleste der er på kontanthjælp er det sku nok ikke for sjov.. det er systemet fandme for ubamhjertigt til..

Beklager det sure opstød, er bare selv træt at folks snæversyn på kontanthjælpsmodtager..   og andre samfundsnassere.. såsom studerende - endnu en kategori jeg kan tilslutte mig.. 

Anmeld

8. marts 2010

Anonym trådstarter

NikitasMoar skriver:

Altså nu er det ikke for at lyde negativ eller noget, men man er generelt på kontanthjælp fordi man ikke har, ikke kan finde noget arbejde..!!! og så er der alle de andre, midlertidig stilling, blev gravid, psykisk nede - uden arbejde osv..

Jeg har selv været på kontanthjælp i to mdr., gik uden penge 1 mdr. inden og endte med at betale det ene mdr. tilbage efter udtrykkeligt at få at vide at jeg ikke skulle.. så ja jeg var på barsel, skulle finde mig et arbejde, blev tvunget til at tage imod plads til min datter, til tros for at hun kun var 5 mdr., eller blive hjemme og passe hende til 5000 om mdr. før skat, havde min datter ikke trives havde jeg gjort det.. endte med at starte på studiet 1½ mdr. efter det var startet.. men det var anden gang, første gang var jeg 20 og kunne efter endt HF intet arbejde finde, jeg blev "ansat"/kom ud i aktivering i 8 mdr. på et plejehjem til en løn på ca. 1200 om mdr., inden jeg flyttede til kbh og fik et rigtig job, jeg blev bare glemt i de 8 mdr. og skiftede sagsbehandler 6 gange.. 

Så konklusionen på denne enorme lange smøre, er der folk der snyder systemet, ja gu' er der det, men de fleste der er på kontanthjælp er det sku nok ikke for sjov.. det er systemet fandme for ubamhjertigt til..

Beklager det sure opstød, er bare selv træt at folks snæversyn på kontanthjælpsmodtager..   og andre samfundsnassere.. såsom studerende - endnu en kategori jeg kan tilslutte mig.. 

Jeg er langt fra snæversynet og forstår slet ikke du bliver stødt over mit indlæg.

Anmeld

8. marts 2010

N&J

Anonym skriver:

Jeg er langt fra snæversynet og forstår slet ikke du bliver stødt over mit indlæg.

Nu skrev jeg også folk og ikke dig personligt.. men ja jeg ser nok dit indlæg som en der aldrig har stået i situationen selv og så forsøger at forstår hvordan "vi" dog kan havne der når der både findes a-kasser og lign.. det er blot min fortolkning af dit spørgsmål, da du ikke skriver nogen årsag til hvorfor du skriver som du skriver.. og jeg kan sagtens diskutere emnet og så være gode venner bagefter, syntes bare det var et spørgsmål som enten indebar en personlig interesse for dig eller en skjult hensigt, men det er jo bare min mening, som jeg skrev syntes jeg nu bare det er indlysende hvorfor folk er på kontanthjælp.. But thats just me

Anmeld

9. marts 2010

Ni-ko-li-ne

NikitasMoar skriver:

Jeg er næsten enig med dig... Nu er det bare sådan at jeg kender en ret godt som arbejder med KH modtagere som faktisk snyder meget, de gider nemli ikke arbejde og melder sig syge uden at fejle noget.. Og de lægger ikke skjul på ikke at gide arbejde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.