Sutter er fyldt med farlig kemi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.702 visninger
5 svar
0 synes godt om
8. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nyhed fra nettet - fra fpn.dk

Natursutten, som er populær blandt forældre, er tilsyneladende ikke helt uden hormonforstyrrende stoffer.

Producenterne påstår ellers, at den er helt uden stofferne bisphenol A og ftalater.

Eurofins, et anerkendt laboratorium med afdelinger i hele Europa, har imidlertid foretaget en laboratorietest for Søndagsavisen og fundet op til 2.200 mg/kg af det blødgørende ftalat DEHP i Natursutten. Grænseværdien i sutter er 1.000 mg/kg.

Natursutten bliver produceret i Tyskland hos WVP Gmbh, og både de og den danske distributør Anne-Dorthe Schrøder fra EcoBaby ApS er dybt forundrede over resultatet.

»Sutten er lavet af ren naturgummi og har slet ikke brug for blødgørere. Det indgår simpelthen ikke i 'opskriften', og sutten har fået meget fine resultater i forskellige undersøgelser,« siger hun.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2010

Low

Jeg har mailet til miljøstyrrelsen for at høre om de vidste noget om mærket Avent og det vidste de ikke og de gav mig det her link

http://www.miljoeogsundhed.dk/default.aspx?node=5344

Anmeld

9. marts 2010

Rikke, Liam & Linus

Jeg synes det er noget værre svineri med den natursut.

Vi har sværget til kun at bruge den til Liam, da vi jo troede at den var fri for giftigt stads.

Man kan jo ikke sidde og lave laboratorietests derhjemme i dagligstuen. Øv altså. Synes de burde får en ordentlig reprimande!

Anmeld

9. marts 2010

Fines mor

Vil lige nævne, at man i Miljøstyrelsen vil lave en mærkning for sutter så man som forældre kan købe de rigtige.

Hvis i vil vide mere om sutter kan i ringe til Miljøministeriets informationscenter, eller sende dem en mail.

http://www.mim.dk/Ministeriet/Selvbetjening/Miljoeministeriets+informationscenter/

Anmeld

9. marts 2010

Bondepigen

Jamen findes der efterhånden noget, der ikke er noget sundhedsskadeligt i??

Jeg startede f.eks. med at bruge skumvaskeklude til Emma, men senere gik jeg over til vådservietter... Så læste jeg at de er sundhedsskadelige, så skiftede igen til skumvaskeklude.

Men hvis man spørger mig, så er de garanteret osse fyldt med et eller andet, for de danner da en smule sæbe, når man skyller dem...og af og til synes jeg de lugter kraftigt af kemikalier???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.