"tørst om natten"
Hej Lisbeth
Jeg har en datter på 8½ mdr..
Hun stoppede med og få flaske om natten for en måned siden..
Det gik ganske nemt.. To dage og så var det over...
Men hun begyndte i stedet og "kalde" på vand når hun vågner..
Hun vågner, græder og vil ikke tage sutten..Hun kaster hovdet frem og tilbage og vil ikke falde til ro.. Hun falder først til ro når hun har fået noget vand..
Problemt er så at det ikke bare er en lille tår vand hun vil have og det er ikke kun en gang i løbet af aften/natten , men op til 4 gange hun får det..
Jeg har prøvet og bare give hende en lille mundfuld vand og så slut, men så skriger/ græder hun helt vildt og falder ikke til ro igen, før jeg overgiver mig og hun får lov til og drikke den mængde vand hun selv syntes.
Hun får vandet i en kop.. Jeg har prøvet med en drikkedunke for at hun fik en større tår af gangen, men det hjalp heller ike.. Hun drak nærmest bare mere..
Når jeg gir hende vandet drikker hun til hun ikke føler tørst og sover så videre et par timer og så kalder hun igen.
Hva skal jeg gøre?? skal jeg være hård og helt nægte hende vandet eller kan det virkelig passe at hun har så stort tørst behov?
Om dagen når hun sover er der ikke noget.. Der vågner hun ikke og kalder på vand og hun har heller ikke travlt med og skal have vand så snart hun vågner..
Håber du har et godt råd..
Mvh Pia.
Lisbeths svar
Kære Pia!
Det er da hårdt at når flasken er væk, så skal hun istedet have vand.
Jeg tror, at når hun vågner flere gange og " vil have vand", så er det fordi hun er sulten istedet.
Får hun mon en flaske inden du går i seng?.Hvis nej så tror jeg det er det du skal give hende.så hun er mæt hele natten.
Hvis du helt er ophørt med flaske så kan du give hende grød inden sengetid.
Håber dette kan hjælpe dig til igen at få fredelige nætter.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld