Eksperthjælp: hyggestund for små børn i egen seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

692 visninger
0 svar
0 synes godt om
16. februar 2010

Lisbeth Jess

"hyggestund for små børn i egen seng"

Hejsa

Tak for de tidligere svar jeg har fået herinde. Det er virkelig nogle man kan bruge til noget.

Jeg har så igen et lille spørgsmål jeg håber du kan hjælpe mig med.

Min datter sover rigtigt fint, men om morgenen (ved 6-7 tiden) ligger hun og snakker inde i hendes seng hvilket lyder som om hun hygger sig. Hvis jeg selv syntes det er alt for tidligt at stå op går jeg ikke derind, hvilket oftes kun sker i weekenden. Hvis hun bare hygger videre derinde falder hun tit i søvn igen så hvad syntes du jeg skal gøre?

Skal jeg lade hende være eller stå op?

Jeg håber ikke jeg lyder helt vildt doven, men hvis hun nu kan sove mere syntes jeg jo hun skal det, men jeg vil heller ikke være ond ved hende. Det skal lige siges at hun på intet tidspunkt græder derinde uden at blive hentet.

Hvis hun kommer ind i vores seng tror hun vi skal lege da hun ikke ligger derinde for at sove.

Jeg håber du forstår mit spørgsmål og jeg ved godt det ikke er et vildt dilemma, men det nager mig stadigvæk om hvad der er rigtig at gøre i den her situation.

Hilsen Nilleemma

Lisbeths svar

Kære Nilleemma.

Dejligt at du kan bruge svarene til  at lette hverdagen.

Jeg tror, jeg forstår dit spørgsmål.

Hvis din lille datter ligger og små snakker og ikke græder, så er det helt o.k at hun falder i søvn igen, så hendes mor også får sovet lidt.

Hvis hun ikke var tilfreds så ville hun græde og kalde på dig, vær vis på det.en stund alene i fred og harmoni er o.k. for et lille barn.

Nyd det og du ved jo at når hun græder, så er du der med det samme. 

Fortsat held og lykke med dit barn.

varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.