"ferie uden barn "
Hej!
Jeg er enlig mor til min datter på 8 uger, men hendes far kommer dog på besøg 3-4 gange om ugen for at være sammen med hende. Min spørgsmål handler om ferie, da jeg er så heldig at min far har inviteret mig med på kør-selv ferie i Toscana enten til sommer eller i efteråret. Min datter vil være 6 mdr. sidst i juni og 9 mdr. sidst i september (det bliver højst sansynligt et af de tidspunkter vi tager afsted). Jeg synes dog det er alt for lang en køretur at tage sådan en lille størrelse med på, så jeg regner ikke med at hun skal med. Min plan er at hun kan blive passet af sin far i de 10 dage jeg er væk - evt. i min lejlighed. Men jeg er meget nervøs for om hun kan undvære mig så længe når hun ikke er ældre, eller om hun vil opleve et alt for stort svigt eller lignende? Hvis det ville være i orden for mig at tage afsted, ville det så være bedst at gøre det når hun er 6 eller 9 mdr.? Jeg tænker at det måske er bedst jo ældre hun er, men på den anden side er jeg også bekymret for det man kalder 8 mdr.'s angst, som hun jo måske kan være ved at gå igennem som 9 mdr. Hvad synes du? Hvis det ikke er klogt at rejse fra hende, ville det så være bedre at tage hende med? Eller skal jeg bare blive hjemme?
Lisbeths svar
Hej med dig! Først vil jeg sige hvor dejligt det er at læse at barnets far har tæt kontakt med hende, også selvom I ikke er sammen.
At du også har så meget tillid til hans rolle som far,at du lader ham træde til og passe i en ferie, det er en god ting.
Nu til ferien. Jeg mener 10 dage er for længe for en baby at undvære sin mor, du er den primære omsorgsgiver, og selvom far passer, mener jeg at der kommer reaktioner.
Selvfølgelig er det dejligt med ferie, alligevel tror jeg ,at både du og hun får vanskeligehder ved At klare det.
Mit råd er,at tage din datter med i en flyver til Toscana, og så derfra leje en bil til en skøn ferie sammen med dig og morfar.
Alligvel er det dig der skal beslutte hvad der bedst for dig/jer, og det ønsker jeg dig held og lykke med, og fortsat god baresel med din lille pige.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld