Eksperthjælp: Hjælp hvor er min nattesøvn, baby 7 mdr, vågner.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.047 visninger
0 svar
0 synes godt om
10. februar 2010

Lisbeth Jess

"Hjælp hvor er min nattesøvn, baby 7 mdr, vågner."

Hjælp, min 7 mdr gamle dreng vågner mindst 1 gang i timen hele natten igennem. Han er ikke sulten eller sur men vil enten have sutten og falder så hurtigt i søvn igen eller når at vågne så meget at han ligger og snakker og spjætter i 1/2 time. Jeg har i gennemsnit sovet afbrudt 3-4 timer pr nat de sidste 2 mdr. og jeg er totalt smadret. Kan ikke tænke, koncentrere mig, er sur, har hovedpine og ingen overskud til at spise fornuftigt og få min daglige motion.

Om dagen er han glad og sød. Sover lidt uregelmæssigt, men som regel 2-3 timer i løbet af dagen. Som regel en morgenlur på 1 - 1 1/2 time og herefter en lille middagslur og igen en lille lur sidst på eftermiddagen. Han bliver puttet efter amning kl. 19.15 og falder hurtigt i søvn og sover som regel uden opvågninger indtil vi går i seng ved 22 tiden. Han sover i soveværelset og vi har ikke mulighed for at give ham hans eget værelse. Når vi går i seng starter morsomhederne. Han vågner mindst en gang i timen nogle gange hver 10. minut i 2 timer. HVAD SKAL JEG DOG GØRE. Min mand hører ham ikke så jeg står selv for hele natteroderiet.

Håber du har et brugbart råd.

mvh den desperate mor

Lisbeths svar

Hej med dig! Jeg forstår til fulde, at du er træt, og udmattet og har svært ved at klare dagen og have lidt overskud.

Jeg får rigtig mange spørgsmål omkring søvn, forældre der ikke sover,fordi børn vågner og græder, og børn der ikke vil sove, og forældre der er udmattede og ganske sikkert ville ønske deres børn ville sove.

Min klare holdning er, at børn er hverken udspekulerede,manipulerende , forvænte eller andet. Når børn græder,der en årsag, små børn har kun en måde at kommunikere på, og deter via gråd. Vi  som forældre skal handle på gråden.ellers får børn en oplevelse af, at der ikke er nogen hjælp.at  der ikke er nogen ,der vil dem  det godt.

Børn græder , når de har ondt, er trætte, er sultne, fryser, er ensomme,ømme gummer, en våd ble, lidt mavekneb, mangler lidt omsorg, ja der kan være mange grunde.Nogen gange græder de også,uden der er en egentlig grund, så er det en eller anden ubehagelig følelse, som resulterer i gråd. 

Forældre vil så gerne have deres nattesøvn, og mange nætter uden søvn giver frustration, irritatation og enorm træthed, nogen gange er barnet faktisk billigt til salg.

Jeg tror de fleste forældre har prøvet at stå med et grædende barn og tænke, Hvad er det lige der gjorde, at jeg gerne ville have børn ???????????

LIge der, er det vigtigt at vide, at det er. den voksne, der skal sørge for noget aflastning af enten mand , familie eller venner, så en hel nats søvn uden afbrydelse er inden for rækkevidde.

Jo mere harmoni, jo roligere barn,jo roligere barn, jo bedre nattesøvn. Den onde cirkel bliver brudt.

Alligvel er der aldrig nogen garanti for at nattesøvn er en selvfølge, nogen kan og andre kan ikke , uanset hvor mange bøger der læses. det vigtigste er at finde en måde, så der er mest mulig trivsel for både barn og forældre.

Når du beskriver jeres nattesøvn,så tænker jeg ,om han kan sove ude i gangen, bag et forhæng, eller i stuen, hvis det er er jer ,der vækker ham. Har du forsøgt at give ham et måltid inden du går i seng, så han virkelig er fyldt helt op, hvis ikke du vil amme, så giv en flaske med vælling, så er der måske håb om, når maven er helt fuld ,så bliver søvnen bedre.

Hvis du har forsøgt med alt ,hvad du overhovedet kan finde på, så er der kun en vej, hjælp til dig, så du får noget søvn, så du får noget overskud .  hjælp  af enten din mand eller en anden. Jeg kan ikke trøste, alligvel ender det altid med at børn sover bedre og bedre jo ældre de bliver. Du skal bare huske at få noget aflastning, så du ikke bliver/ er helt flad.

Det skal jo helst være en glæde at være mor.

Håber det vil lykkes til alles glæde.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.