"abort ?"
hej..
jeg vil rigtig gerne hører dit råd.. jeg står i den situation at jeg er gravid. og faren til barnet vil ikke have noget med det at gøre. han ber mig om at få en abort fordi det vil ødelægge hans lidt. jeg ved ikke om jeg vil beholde det eller hvad jeg skal.. jeg er 21 år gammel.. og er rigtig meget imod abort..
så hvad skal jeg gøre.. håber du kan hjælpe mig
hilsen den anonyme
Lisbeths svar
Kære dig! Det er en fantastisk svær situation at være i, for det er dig der er gravid og dig der ikke ønsker en abort. Barnefaderen vil ikke have barnet og siger det vil ødelægge hans liv.
Det ville du jo have ønsket han havde taget ansvar noget før, så du ikke var havnet i denne situation ikk`?
Der skal jo to til at skabe et barn, det kan jo ikke komme bag på nogen.
Jeg vil bede dig overveje meget nøje, om du er klar til at opfostre et barn alene, selvom der på papiret er en far, lyder det ikke som han vil påtage sig farrollen.
Et barn kan godt undvære en far, hvis der er andre omsorgsgivere, alligvel er det meget hårdt arbejde, også fyldt med glæder at være enlig mor.
Du er 21 år, er du under uddannelse, bor du et sted hvor du kan have barnet, hvad med økono mien, har du et netværk der vil træde til og hjælpe dig?
Spørgsmålene er mange, som du skal finde svar på, måske skal du finde en professionel at tale med, inden du af hjertet beslutter hvad du skal.
For derer flere løsninger, uanset hvad du beslutter, skal du have en masse hjælp, så du ikke står alene.
Håber dette kan hjælpe dig ,til at træffe det for dig rigtige valg.
Mange varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk