"Hvor længe må et måltid vare, spædbarn 1 måned.."
heei lisbeth ..
håber du kan svare på mit spørgsmål .
jeg har en lille datter som for flaske , hun er en måned gammel . når hun spiser et måltid bruger hun som regl en time til 2 timer , og det syntes jeg er virkelig længe . hvor længe må et måltid tage , jeg får hele tiden forskellige svar fra fagfolk at feks , en time er okay og når jeg så læser en bog om mad til spædbørn står der at det må tage 15-20 min .. det skal lige siges det tager hende den her time at spise ca 85 ml .
Hilsen den forvirret moar ..
Lisbeths svar
Kære Forvirret Moar!
Jeg forstår godt du er forvirret, for du sidder omkring 1 time for at hun skal spise 85 ml.
Det er alt for længe. Et måltid tager ca20-30 minutter, med tid til bøvsning ind imellem.
Nu får hun flaske og ofte spiser falskebørn endnu hurtigere, fordi de ikke skal arbejde så meget for at få mælken ud.
Har din lille datter mon taget på? Virker hun sulten og ivrig efter maden?Når hun sutter, kan du så høre hun synker?
Hullet i sutten skal være så stort ,at når du vender flasken, skal det dryppe langsomt ud.
Som du beskriver det, er det jo næsten umuligt for dig at få givet hende det, hun skal have i døgnet.du må være så træt, og sikkert også lidt bekymret.
Jeg vil anbefale dig at få kontakt med din sundhedsplejerske og fortælle om problemet,så din datter bliver checket,og du bliver beroliget og får vished for at hun er i trivsel.
Håber du får hjælp af dette svar, ellers skriv igen.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk