Pædofil-hjemmeside flopper

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.042 visninger
11 svar
0 synes godt om
29. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra avisen.dk

Trods ny hjemmeside til pædofile, er der ikke flere pædofile, der søger hjælp.

På hjemmesiden brydcirklen.dk kan pædofile, og andre med seksuelle tanker om børn, finde hjælp og vejledning til at komme deres lyster til livs.

Men der er ikke mange, som surfer ind på hjemmesiden. Og telefonnummeret til den anonyme hjælpelinje gløder heller ikke. Der er altså ikke flere, der henvender sig til Sexologisk Klinik, efter den nye hjemmeside gik i luften for to måneder siden.

"Vi kunne mærke det lige i starten. Men nu er det nogenlunde nede på niveauet som før," siger overlæge Ellids Kristensen fra Sexologisk Klinik på Rigshospitalet.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2010

BOBS

nej for de har stadig mere travlt med at sidde og kigge på sider/billeder af børn...

undskyld jeg bliver SÅ gal... Det RØRER mig SÅ dybt, kan slet ikke være konstruktiv her...hvorfor h...... bruger man offentlige midler på at tiltrække den gruppe af mennesker...De kan IKKE rehabiliteres. JEg tror simpelthen ikke på det altså...de er ikke psykisk syge...de er virkelig forkerte mennesker...og det bliver ALDRIG en undskyldning at de selv har været udsat for misbrug....tværtimod....hvis du er pædofil har du garanteret været det fra du var barn...

undskyld...jeg forstår det bare ikke...der er kun en form for behandling af denne gruppe...det er at give dem det hvide snit..både mænd og kvinder.

Anmeld

29. januar 2010

ønskebørn74

BOBS skriver:

nej for de har stadig mere travlt med at sidde og kigge på sider/billeder af børn...

undskyld jeg bliver SÅ gal... Det RØRER mig SÅ dybt, kan slet ikke være konstruktiv her...hvorfor h...... bruger man offentlige midler på at tiltrække den gruppe af mennesker...De kan IKKE rehabiliteres. JEg tror simpelthen ikke på det altså...de er ikke psykisk syge...de er virkelig forkerte mennesker...og det bliver ALDRIG en undskyldning at de selv har været udsat for misbrug....tværtimod....hvis du er pædofil har du garanteret været det fra du var barn...

undskyld...jeg forstår det bare ikke...der er kun en form for behandling af denne gruppe...det er at give dem det hvide snit..både mænd og kvinder.

Enig med dig!!! Min biologiske far har været i fængsel gang på gang på gang... De fatter ikke hvad de gør og ødelægger i os det går ud over!!! Og hvis de gør, er de pisse ligeglade...

Og min tankegang omkring behandling er ikke nær så human som det du foreslår!! Så dem holder jeg for mig selv...

Anmeld

7. februar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Som en som har været 1/2 år i praktik på et sted som behander pædofile og seksuelle krænkere af børn og som pt skriver psykologisk speciale om emnet må jeg lige indskyde at det altså ikke er het rigtigt hvad I siger...

Og om ikke andet - hvis det kan redde bare et eneste potentielt offer, er det så ikke det værd at iværksætte alle tiltag for at få fat i de her personer inden de gør skade på et barn?

Og så skal man jo lige huske at disse mennesker også er netop det: Mennesker...Ofte meget sølle, forpinte og psykisk syge mennesker.

Mvh

Rosa

Anmeld

7. februar 2010

Bondepigen

Inden man ønsker at give folk det hvide snit, eller andre slemme ting.... så skal man jo lige være helt sikre på, at folk er skyldige.... Der er jo osse dem der dømmes uskyldigt, fordi tvivlen naturligt nok altid kommer børnene til gode...

Men de mennesker som er uskyldige, bliver jo straffet nok i forvejen, for noget de ikke har gjort.. Deres liv er ødelagt. 

Jeg synes selvfølgelig at pædofili er frygteligt, og føler virkelig med dem der har været udsat for det, men tænk hvis man blev dømt skyldig uden at være det... Tænk på ham fra Herning som de troede var morder...heldigvis kunne en DNA prøve rense ham, men hvad hvis de ikke havde haft den mulighed, så var han på skideren... 

Anmeld

7. februar 2010

qp

BOBS skriver:

Jeg skal ikke kunne sige om pædofili er en kognitiv forvrængning eller en seksuel orientering. Men hvis det er en kognitiv forvrængning så skal vi da for fanden hjælpe disse MENNESKER!! Og hvis det er en seksuel orientering så bør vi netop også sætte alle midler iværk således, at disse MENNESKER kan få et værdigt liv.

Jeg formoder du selv er hetroseksuel? - Tænk hvis det var forkert og alle mennesker havde den samme holdning til dig som du har til de pædofile?

Pædofile er MENNESKER som vi bør hjælpe - hjælper vi ikke de pædofile hjælper vi heller ikke deres potentioelle ofte!

Kæft hvor jeg bare kan blive gal når jeg møder mennesker som dig, der bare slet ikke formår, at "tænke videre" - det er jo alt andet end gennemtænkt og sådan er der desværre rigtig mange mennesker der tænker mht de pædofile... derfor kommer vi aldrig videre mht at hjælpe dem. Ingen har lyst til, at forholde sig til dem og det er et pisse hamrende beklageligt da det i sidste ende øger risikoen for, at flere børn bliver udsat for seksuelle krænkelser.

Sorry - det er ikke personligt (jeg kender dig jo ikke) men det er din tekst/ dine ytringer der påvirker mig her!

Anmeld

7. februar 2010

qp

Rosa skriver:

Som en som har været 1/2 år i praktik på et sted som behander pædofile og seksuelle krænkere af børn og som pt skriver psykologisk speciale om emnet må jeg lige indskyde at det altså ikke er het rigtigt hvad I siger...

Og om ikke andet - hvis det kan redde bare et eneste potentielt offer, er det så ikke det værd at iværksætte alle tiltag for at få fat i de her personer inden de gør skade på et barn?

Og så skal man jo lige huske at disse mennesker også er netop det: Mennesker...Ofte meget sølle, forpinte og psykisk syge mennesker.

Mvh

Rosa

Åhh hvor jeg bare viiiiiildt gerne ville læse dit speciale når du engang bliver færdig - synes jo det er sååååh spændende et emne.

Anmeld

7. februar 2010

NynneKlink

qp skriver:

Åhh hvor jeg bare viiiiiildt gerne ville læse dit speciale når du engang bliver færdig - synes jo det er sååååh spændende et emne.

kan du sige det med opret hoved til et misbrugt barn?

det kan godt være de er syge, det kan godt være at der måske nogen gange er meget lidt man måske kan gøre for at undgå det i fremtiden...

men de er voksne!

hvad sker der med små børn? pigerne fra sønderjylland feks. de er flyttet, og får psykologhjælp.... men tror i virkelig på at det fjerner det der er sket fra dem?

jeg blev psykisk mishandlet som barn, han blev fjernet fra mit liv, og jeg fik psykologhjælp, men det er her sgu stadig, hver eneste dag!!!! og de de stakkels små børn går ud for er da 1000000000000 gange være!!!

Nu sidder i her som mødre og giver mig indtrykket af at i holder honden over denne slags.... hmmmm... 'mennesker'... hvad ville i gøre hvis det var en dagplejepædagog/ skolelærer fra jeres børns instidution???? eller værer -jeres børn som blev ofre???

så ville i nok tænke ligesom os.... håber jeg da!

Det er ikke ment som et personligt anfald, jeg synes det er godt at Rosa prøver at hjælpe dem der MÅSKE kan/vil hjælpes, jeg tvivler bare på det har nogen nytte, det hjælper i hvertfald ikke dem han allerede har smadret for livet!

Anmeld

7. februar 2010

qp

NynneKlink skriver:

kan du sige det med opret hoved til et misbrugt barn?

det kan godt være de er syge, det kan godt være at der måske nogen gange er meget lidt man måske kan gøre for at undgå det i fremtiden...

men de er voksne!

hvad sker der med små børn? pigerne fra sønderjylland feks. de er flyttet, og får psykologhjælp.... men tror i virkelig på at det fjerner det der er sket fra dem?

jeg blev psykisk mishandlet som barn, han blev fjernet fra mit liv, og jeg fik psykologhjælp, men det er her sgu stadig, hver eneste dag!!!! og de de stakkels små børn går ud for er da 1000000000000 gange være!!!

Nu sidder i her som mødre og giver mig indtrykket af at i holder honden over denne slags.... hmmmm... 'mennesker'... hvad ville i gøre hvis det var en dagplejepædagog/ skolelærer fra jeres børns instidution???? eller værer -jeres børn som blev ofre???

så ville i nok tænke ligesom os.... håber jeg da!

Det er ikke ment som et personligt anfald, jeg synes det er godt at Rosa prøver at hjælpe dem der MÅSKE kan/vil hjælpes, jeg tvivler bare på det har nogen nytte, det hjælper i hvertfald ikke dem han allerede har smadret for livet!

Jeg er ked af de oplevelser du har haft mht overgreb men det gør ikke samfundets ansvar overfor pædofile mindre, desværre.

Det er netop pga oplevelser som du har haft, at vi skal sætte ind og hjælpe de pædofile således, at de ikke tager flere ofre med sig.

Og gud forbyde, at der nogensinde skulle ske noget lignende for mit barn - men jeg tror på, at jeg ville have nøjagtig samme holdning til dem som jeg har nu.

Det hjælper sgu ikke, at bure dem inde - det bliver de endnu mere frustrerede og i nogle tilfælde aggresive og vrede af. De skal behandles og mange kan blive behandlet i form af kognitiv adfærdsterapi hvor de lærer, at kontrollere deres lyster ifht børn/ unge.

Anmeld

7. februar 2010

Chalala85

Rosa skriver:

Mvh

Rosa

Jeg er helt enig med dig her. Jeg kan så også godt forstå dem som har været udsat for de krænkelser at de kan have et så stort had at de ønsker meget grufulde ting.

Jeg tror det er et meget spændene emne du skal skrive speciale om, og jeg kunne godt tænke mig at læse det når du er færdig osv hvis det er en mulighed og du har lyst til at dele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.