"9 måneder, morgen start klokken 0330 !!!"
Hej Lisbeth jeg har en søn på knap 9 mdr som er begyndt at vågne klokken 4 om morgenen nogengange allerede 3,30 og så mener han bestemt ikke at han skal sove mere.. Hvilket mor her selvfølgelig ikke er enig med ham i... Men hvad hulen gør jeg??? Jeg har prøvet den sidste uges tid at putte ham igen og igen men sådan fortsætter det bare indtil ved 6 tiden hvor min datter så vågner.. Mine børn bliver puttet 19,30 (min datter er 2 år ældre end sønnen) Blir bare nødt til at vide hvad jeg skal og kan gøre??? Håber at høre fra dig.. Hilsen en meget træt og brugt mor.
Lisbeths svar
Kære Trætte Mor!
Ja det skriver jeg for du må¨være meget træt. det er opslidende at blive vækket om natten og der så ikke er mere søvn.
Puttetidspunktet lyder fint, så du skal på en udfordring at finde ud af årsagen.
Jeg overvejer, om han vågner, fordi han mærker sulten i maven.Det kan han jo ikke fortælle dig, måske er det?
Får han en ordentligt stort aftensmåltid, med den rette mængde energi?.Får han lige inden sengetid sin flaske eller et brystmåltid.
Hvis I spiser tidligt aftensmad, omkring 1730, så har han brug for mere mad inden han sover.
Han vågner måske fordi han er tørstig? Hvis ja, så er et drikkekrus til at stå i sengen en god ting, så kan han række ud.
Istedet for at gå frem og tilbage og putte, så kan løsningen være at lægge dig på en madras ved siden af hans seng, så hvis og når han vågner, blidt og kærligt lægge ham ned igen, og holde ham i sengen.Nogen gange kan det være en hjælp til hurtigt at at få ændret en rytme.
Jeg håber, du finder ud af, hvorfor han vågner, og det lykkes dig at få ham tilbage i den gode rytme. hvor der soves om natten.
Held og lykke.
Mange hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld