Børn drikker gift i ulvetimen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.371 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra fpn.dk

Giftlinjen på Bispebjerg Hospital kan tydeligt mærke, når der er ulvetime. Mellem klokken 17 og 19 kimer telefonen hos sygeplejerskerne.

Når far eller mor har travlt med at skrælle kartofler, stavrer lille Axel en tur ud på badeværelset og tager en slurk af det farvestrålende toiletrens. Statistik fra Giftlinjen viser, at det er i ulvetimen mellem cirka 17 og 19, de fleste børn får deres små buttede fingre i kemikalier, der havner i maven. Det fortæller afdelingssygeplejerske Gitte Lauritzen til metroXpress.

»Det er typisk i det tidsrum, hvor man kommer fra skole, arbejde og institution. Der er travlhed, og så går børnene om bord i kemikalierne.«

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2010

Heidi.

Karoline skriver:

Fra fpn.dk

Giftlinjen på Bispebjerg Hospital kan tydeligt mærke, når der er ulvetime. Mellem klokken 17 og 19 kimer telefonen hos sygeplejerskerne.

Når far eller mor har travlt med at skrælle kartofler, stavrer lille Axel en tur ud på badeværelset og tager en slurk af det farvestrålende toiletrens. Statistik fra Giftlinjen viser, at det er i ulvetimen mellem cirka 17 og 19, de fleste børn får deres små buttede fingre i kemikalier, der havner i maven. Det fortæller afdelingssygeplejerske Gitte Lauritzen til metroXpress.

»Det er typisk i det tidsrum, hvor man kommer fra skole, arbejde og institution. Der er travlhed, og så går børnene om bord i kemikalierne.«

Læs mere her

Skræmmende..

Men endnu mere skræmmende at det står fremme så børnee kan nå det.

Anmeld

27. januar 2010

Sjl-msl-Mkl

Heidi. skriver:

Skræmmende..

Men endnu mere skræmmende at det står fremme så børnee kan nå det.

ENIG! Det skal da slet ikke stå fremme, mit står så højt oppe at jeg ikke selv kan nå det, altså med mindre jeg står på en stol. Alt andet er da for åndsvagt..

Anmeld

27. januar 2010

Heidi.

DatterMalou skriver:

ENIG! Det skal da slet ikke stå fremme, mit står så højt oppe at jeg ikke selv kan nå det, altså med mindre jeg står på en stol. Alt andet er da for åndsvagt..

Ja vores står i et skab med lås på.. alt fra sprit til opvasketabs... DUMT!

Anmeld

27. januar 2010

Sjl-msl-Mkl

Heidi. skriver:

Ja vores står i et skab med lås på.. alt fra sprit til opvasketabs... DUMT!

Jeg ville få stress, hvos jeg skulle gå og holde øje med om mit barn tog noget eller ej.. Hmm

Anmeld

27. januar 2010

M&F&C

Sådan noget skal bare stå så de ikke kan nå det, før de er gamle nok til at vide at man ikke skal drikke det !

Stakkkels små-børn.... Bliver nok høvlet for følgende udsagn, men det er ansvarsløst at "tage chancen" og lade rengøringsmidler, medicin, lightere og andre "farlige" ting, være indenfor børns rækkevidde.

Anmeld

27. januar 2010

Lone Jakobsen

jeg tænker på hvordan et barn i den alder kan åbne en flaske med wc-rens eller sprit....netop de flasker er børnesikret.

tabs til opvaskemaskinen er pakket ind så de ikke lige kan åbnes....for vores står nemlig nede i nå-højde.

Anmeld

27. januar 2010

Heidi.

nutche skriver:

jeg tænker på hvordan et barn i den alder kan åbne en flaske med wc-rens eller sprit....netop de flasker er børnesikret.

tabs til opvaskemaskinen er pakket ind så de ikke lige kan åbnes....for vores står nemlig nede i nå-højde.

Jeg har lige været på 1. hjælpskursus.. Den af de hyppigeste ting små børn ædder er tabs til opvaskeren.. De knitre som karameller og bolcher.. Og er MEGET spændende.. Så jo de kan godt åbne dem.

Anmeld

27. januar 2010

Lone Jakobsen

Heidi. skriver:

Jeg har lige været på 1. hjælpskursus.. Den af de hyppigeste ting små børn ædder er tabs til opvaskeren.. De knitre som karameller og bolcher.. Og er MEGET spændende.. Så jo de kan godt åbne dem.

det synes jeg lyder helt vildt, jeg har aldrig oplevet det som et problem.

men måske jeg skal tage det op til vurdering igen når min yngste bliver lidt ældre

Anmeld

27. januar 2010

Heidi.

nutche skriver:

det synes jeg lyder helt vildt, jeg har aldrig oplevet det som et problem.

men måske jeg skal tage det op til vurdering igen når min yngste bliver lidt ældre

Jeg siger jo heller ikke at dit barn vil gøre det.. jeg fortæller bare at det er en af de ting de hyppigst spiser..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.