Maja84 skriver:
kan godt se jeg ik er enig, jeg fik mine lommepenge da jeg var lille, og var stolt over at have gjort noget for dem, skulle bla holde orden på værelset, hjælpe med lettere rengøring, enkelte ting på toilet, pudse nogle små vinduer vi havde i en glasdør og lignende, og elskede det
syne sogså der er langt fra en arbejdsplads til at børnene hjælper til og også kan blive belønnet for det, men man skal selvfølgelig også kunne få børnene til at hjælpe uden der altid skal gives noget 
tænker lidt på min kæreste hvor hans mor altid har sørget for ham, selv da han ik boede hjemme kom hun og skiftede sengetøj, og vaskede hans tøj, tænker lidt at jeg hellere vil lære mine børn at blive selvstændige som jeg er blevet ved at få lov at lære hvordan man gør tingene 
men tror nu ik der findes en facitliste i børneopdragelse, og tror da at den ene måde kan være lige så god som den anden
Jeg er helt enig. Selv fik jeg også lidt lomme penge derhjemme, men det var dog først da jeg blev så gammel, at jeg vidste hvad jeg skulle bruge dem på.
Men da jeg mødte min kæreste, havde han en datter som på det tidspunkt var 5 år (4 år siden) jeg var ved at vælte bagover, da han stadig gav pigen sko på, når vi skulle noget og var nærmest tjener for hende... Det fik den skrappe her hurtig lavet om på, griner.
Den dag idag skal hun holde sit værelse gå ud med sit eget beskidte tøj - GRATIS. Men tømmer og fylder hun opvaskeren, støbsuger, gør badeværelse rent, går ud med skrald og alt det der, så enden får hun penge for det. Eller jeg fylder hendes mobil op med penge hver månede. For det dobbelte af hvad hun plejer. Og ja, børn syns faktisk det er sjovt at hjælpe til, så længe man ikke kommendere med dem...
)