Barselspenge fra kommunen?

Visninger: 4.065   Svar: 6

Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd

22. januar 2010

MGN~NGM<3

Profilbillede for MGN~NGM<3
Foto
0
JA, jeg er ung mor! Men jeg er stadig lige så god som jer andre!

Er der nogen der ved hvad man får af barselspenge fra kommunen? Jeg går fra studiet og direkte til barsel. Men er der nogen der sådan nogenlunde kan fortælle mig hvad man får i barselspenge fra kommunen.

Hvis det har noget at sige, så er min kæreste igang med uddannelse, og er færdig til august hvor vi så skal finde ud af hvad han skal. - vi bor sammen.

Anmeld Svar

22. januar 2010

LouiseVous

Profilbillede for LouiseVous
0
Gir den gas med at tegne My Little Pony på datterens væg;D
marikka skriver:

Er der nogen der ved hvad man får af barselspenge fra kommunen? Jeg går fra studiet og direkte til barsel. Men er der nogen der sådan nogenlunde kan fortælle mig hvad man får i barselspenge fra kommunen.

Hvis det har noget at sige, så er min kæreste igang med uddannelse, og er færdig til august hvor vi så skal finde ud af hvad han skal. - vi bor sammen.

Hvis du er på elev løn får du 80% a den....

Jeg er på barsel dagpenge fra en elev løn med ca 7000,- udbetalt.
På barselsdagpenge får jeg udbetalt 6.102,- pr mdr.. Så du falder en del

Anmeld Svar

Til salg:
22. januar 2010

MGN~NGM<3

Foto
0
Astrids-mor skriver:

Hvis du er på elev løn får du 80% a den....

Jeg er på barsel dagpenge fra en elev løn med ca 7000,- udbetalt.
På barselsdagpenge får jeg udbetalt 6.102,- pr mdr.. Så du falder en del

Jeg får 10.000 i su nu. Men jeg ved ikke om det har en betydning. Tak.

Anmeld Svar

22. januar 2010

Michala

Jeg er selv ved at finde ud af reglerne indenfor barselsdagpenge, så er ikke 100 % inde i det. Men når du er på su er du ikke umiddelbart berettiget barselsdagpenge, kun via et job kan du blive det. Og der skal du arbejde min. 120 timer på 13 uger indtil 4 uger inden termin og have min. 1 vagt om ugen. Jeg har selv arbejdet ved siden af studiet, så jeg har opfyldt de krav. Håber så bare at jeg er berettiget til det, for ringede sidste uge til kommunen, og det lød heller ikke til at hun selv vidste det (selvom det er hende der sidder med alle sagerne), og påstod at man skulle arbejde hver dag, men tror dog at det må være en fejl.

Men hvordan kan det være du får så meget i su? Tænker om det er noget, der kan påvirke, at du kan få det alligevel...?

Anmeld Svar

23. januar 2010

MGN~NGM<3

Foto
0

Jeg er selv ved at finde ud af reglerne indenfor barselsdagpenge, så er ikke 100 % inde i det. Men når du er på su er du ikke umiddelbart berettiget barselsdagpenge, kun via et job kan du blive det. Og der skal du arbejde min. 120 timer på 13 uger indtil 4 uger inden termin og have min. 1 vagt om ugen. Jeg har selv arbejdet ved siden af studiet, så jeg har opfyldt de krav. Håber så bare at jeg er berettiget til det, for ringede sidste uge til kommunen, og det lød heller ikke til at hun selv vidste det (selvom det er hende der sidder med alle sagerne), og påstod at man skulle arbejde hver dag, men tror dog at det må være en fejl.

Men hvordan kan det være du får så meget i su? Tænker om det er noget, der kan påvirke, at du kan få det alligevel...?

Men jeg skal da have barselspenge et eller anden sted fra.? Jeg har også job ved siden af, men slet slet ikke så mange timer.

Fordi jeg har fået ekstra i su ved rektor, jeg spurgte nemlig om man kunne få ekstra og så gav hun mig det, og så får jeg dobbelt tre mdr inden termin og tre mdr efter. - Men nogen vælger at de her penge skal gå ud på 12 mdr, så det bare er den samme su i 12 mdr. jeg ville bare hellere have dem i seks mdr og så få dobbelt. Det er enormt indviklet.  men det er noget alle vidst kan få. for jeg har ikke nogen særlige forhold.

Anmeld Svar

23. januar 2010

Michala

marikka skriver:

Men jeg skal da have barselspenge et eller anden sted fra.? Jeg har også job ved siden af, men slet slet ikke så mange timer.

Fordi jeg har fået ekstra i su ved rektor, jeg spurgte nemlig om man kunne få ekstra og så gav hun mig det, og så får jeg dobbelt tre mdr inden termin og tre mdr efter. - Men nogen vælger at de her penge skal gå ud på 12 mdr, så det bare er den samme su i 12 mdr. jeg ville bare hellere have dem i seks mdr og så få dobbelt. Det er enormt indviklet.  men det er noget alle vidst kan få. for jeg har ikke nogen særlige forhold.

Nå okay, så det er bare fødselsklippene...jeg troede du fik så meget fast i su. Men ang. barselsdagpenge mener du så børnechecken, som er den der kommer automatisk hvert kvartal? Den er for 0-2-årige på 4.247 kr. per kvartal (2010). Barselsdagpenge er istedet for tabt indkomst...

Anmeld Svar

23. januar 2010

Baagøe

Profilbillede for Baagøe
Plus
Foto
0
Se mine salgsannoncer med lækkert mærketøj!
marikka skriver:

For at være berettiget til barselsdagpenge, skal man være medlem og have anciennitet fra A-kassen. Spørg evt. kommunen og i din A-kasse, hvad beløbet er. Jeg får ca. 11.000 udbetalt hver måned i barselsdagpenge.

K.h. Linda

K.h. Linda

Anmeld Svar

Til salg:

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.