Opret gratis profil  

Haste spørgsmål ang. opsmøring af kage inden Fondant.

Visninger: 3.897   Svar: 13

12 »

Besvar indlæg Anmeld indlæg
21. januar 2010

Hej piger, er der nogen af jer der ved, og evt. har prøvet at smøre kagen op inden Fondant, med toblerone creme?

Og hvordan får i det bedste resultat?

Til salg:

Profilbillede for Anasmor
0 lodder
Tror på at det man giver får man tilbage..også det negative... så tænk dig om...
21. januar 2010

Jeg smører altid kun op med creme der stivner, så kan ikke hjælpe dig med svar til toblerone cremen... desværre

21. januar 2010
Anasmor skriver:

Jeg smører altid kun op med creme der stivner, så kan ikke hjælpe dig med svar til toblerone cremen... desværre

Hvilken creme???

Til salg:

0 lodder
Tror på at det man giver får man tilbage..også det negative... så tænk dig om...
21. januar 2010

Enten palminsmørcremen, mælk dog erstattet med drikkeklar hyldebærsaft, og så minus 25 % af flormelisen... kan ikke lide når den bliver så sød.. eller nutellacremen.... den er super hurtig at smække sammen..

Moderator

Profilbillede for Moderator
21. januar 2010

Det tror jeg bliver noget smat. Det skal være noget der stivner. Som smørcreme, nutella eller lignene.

jeg gjorde det engang med vaniliecreme, frodi jeg ikke vidste hvorfor man skulle smøre den og det blev noget smat. Den flød helt ud.

Moderator

Profilbillede for Moderator
21. januar 2010
Anasmor skriver:

Enten palminsmørcremen, mælk dog erstattet med drikkeklar hyldebærsaft, og så minus 25 % af flormelisen... kan ikke lide når den bliver så sød.. eller nutellacremen.... den er super hurtig at smække sammen..

palmin smørcreme?! WAS IST DAS??? Og smager det godt?... Altså at spise palmin?

21. januar 2010
Zafir skriver:

Ja den har jeg også tygget på. Mange siger at det virker, og man kan tilsætte lidt smag så den bliver ekstra lækker.

Nogle erstatter også lidt af smøret med palmin.

Til salg:

0 lodder
21. januar 2010
Zafir skriver:

Ja sådan tænkte jeg også.. men den er inde på MIN MAVE under opskrifter... Den bliver SUPER luftig, (skal piskes i 10 min) og stivner in no time... smører den op en gang, køler den 3-7 min, smører op igen og så på med mmf´en... du bliver ikke skuffet...

21. januar 2010
Zafir skriver:

Det tror jeg bliver noget smat. Det skal være noget der stivner. Som smørcreme, nutella eller lignene.

jeg gjorde det engang med vaniliecreme, frodi jeg ikke vidste hvorfor man skulle smøre den og det blev noget smat. Den flød helt ud.

Jeg lavede hvid chokolade creme forleden, og da hvid chokolade jo er cacaosmør, blev det faktisk ret stift.

Hm...Jeg må lade det komme an på en prøve en dag,så skal jeg nok vende tilbage

Til salg:

0 lodder
21. januar 2010

Kig evt her.. der er masser af gode frostings...

http://www.min-mave.dk/grupper/kager/subject-8638.htm

Den jeg snakkede om hedder "smørcreme med palmin"... og man kan SAGTENS halvere den, der bliver en ret stor portion af bare halvdelen..

Men som sagt, jeg tilsætter MAX 350 g flormelis til en halv portion og hælder gerne dobbelt så meget hyldebærsaft i (drikkeklar, ikke det koncentrerede...) den stivner alligevel, men er super at arbejde med...

12 »
Gå til kategorien "Snak om kager"
Til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333