Børnepenge

Visninger: 2.989   Svar: 16

Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd

18. januar 2010

Kristina V

Slog mig lige at man får børnepenge i denne måned. Men kunne så os hurtigt regne sammen at de kommer til April hvor jeg har termin.

Med Karoline føde jeg d. 19 Juli og fik den først udbetaling i Oktober..

Hvordan er reglerne egentlig med det? Jeg har termin d. 14 April...

Og hvordan er reglerne med 2 børn. Bliver de reduseret, eller får man bare dobbelt alt efter alder...

/Kristina - som ikk aner en dyt op de regler, men synes pengene er gode..

Anmeld Svar

18. januar 2010

Ariel

Profilbillede for Ariel
Foto
10
Nyt år, nye muligheder : )
Kristina V skriver:

Slog mig lige at man får børnepenge i denne måned. Men kunne så os hurtigt regne sammen at de kommer til April hvor jeg har termin.

Med Karoline føde jeg d. 19 Juli og fik den først udbetaling i Oktober..

Hvordan er reglerne egentlig med det? Jeg har termin d. 14 April...

Og hvordan er reglerne med 2 børn. Bliver de reduseret, eller får man bare dobbelt alt efter alder...

/Kristina - som ikk aner en dyt op de regler, men synes pengene er gode..

Hejsa,

Du skal føde før 1. april, for at få BP. i april mdr. Ellers får du først i juli mdr.

Det andet ved jeg desværre intet om. Da jeg kun har en musling.

/Trine.

Anmeld Svar

18. januar 2010

Stumpen

Profilbillede for Stumpen
Plus
Foto
56
Ar minder os om, hvor vi har været, men bestemmer ikke, hvor vi skal hen..

Der er det også bagudbetalt, jeg fødte Victoria 13.juli, men fik først bp for hende i okt..

Du får dobbelt takst.. Indtil nr. 1 bliver 3, så får du max for baby og omkring de 3000 for den ældste.. Så i dit tilfælde når du ikke at få dobbelttakst..

Anmeld Svar

18. januar 2010

Corn

Profilbillede for Corn
0
Me, My Man and our A-team

på borger.dk kan du se satser og hvornår de skiller. Og man får beløb pr. barn, om du har en eller ti.

Man skal altid have født inden den 1. i den mdr hvor bp kommer til den 20....

Majken som har termin den 2. juli, og håber på at føde minimum 2 dage før

Anmeld Svar

18. januar 2010

Kristina V

Men 7000 kr hver 3 md er nu heller ikk skidt efter de har sat vores vuggestue op med 600 kr i md..

Anmeld Svar

18. januar 2010

kiroo

Stumpen skriver:

Der er det også bagudbetalt, jeg fødte Victoria 13.juli, men fik først bp for hende i okt..

Du får dobbelt takst.. Indtil nr. 1 bliver 3, så får du max for baby og omkring de 3000 for den ældste.. Så i dit tilfælde når du ikke at få dobbelttakst..

når du skriver bagud betalt, hvad fik du så?

jeg fødte d.2 okt.09 og skal have børnepenge for første gang her onsdag til den lille, men der er da kun et standart beløb? hvis jeg nu havde født d. 30 dec.. havde jeg så stadigvæk fået det samme...
forstår du hvad jeg mener?

Anmeld Svar

18. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det er super uretfærdig, men du får IKKE selvom dit barn bliver født i april, uanset hvornår i April. De skal være født i marts senest, for at nå med på udbetalingen i April. Idun er født 1. april og vi var bare mega på ryfern, da hun blev født og havde GLÆDET os til at vi skulle have pengene, men ak ve- Tilgengæld får hun en ekstra efter hun fylder 18 år :-S Men hvem har brug for det hehe...

Anmeld Svar

18. januar 2010

kiroo

Zafir skriver:

Det er super uretfærdig, men du får IKKE selvom dit barn bliver født i april, uanset hvornår i April. De skal være født i marts senest, for at nå med på udbetalingen i April. Idun er født 1. april og vi var bare mega på ryfern, da hun blev født og havde GLÆDET os til at vi skulle have pengene, men ak ve- Tilgengæld får hun en ekstra efter hun fylder 18 år :-S Men hvem har brug for det hehe...

det samme her fødte 2.oktober en fredag og lægen havde sagt at jeg ville blive sat i gang senest tirsdag, men de havde ikke tid på glostrup før fredag og det var ikke en hastesag... øvøv
og ja så får man en gang mere når de fylder 18... så de ryger til hjælp til kørekortet..

Anmeld Svar

18. januar 2010

Snuffler25

Spændende tråd faktisk jeg er sat til 11. april - så udfra jeres svar kan jeg regne ud, at jeg også først vil få børnepenge i juli?

Hvordan foregår det, er det noget man bare automastisk får når kommune har registreret at der er dukket en ny borger op med CPR nummer? - eller skal man gøre noget aktivt selv?

Anmeld Svar

18. januar 2010

LinLin

Profilbillede for LinLin
Foto
115
David - Adam - Noa - Lia
Snuffler25 skriver:

Spændende tråd faktisk jeg er sat til 11. april - så udfra jeres svar kan jeg regne ud, at jeg også først vil få børnepenge i juli?

Hvordan foregår det, er det noget man bare automastisk får når kommune har registreret at der er dukket en ny borger op med CPR nummer? - eller skal man gøre noget aktivt selv?

De kommer bare

Anmeld Svar

Til salg:

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+