Nyfødtes amning ramt af sparekniv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

744 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. januar 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra avisen.dk

Gravide og nybagte mødre må fra i år kigge langt efter sundhedsplejersken i Københavns Kommune. Det får konsekvenser, advarer flere.

Siden 1. januar har det været slut med, at sundhedsplejersken i København kommer på besøg tre dage efter en fødsel og kickstarter nybagte mødres bryster, så de kan amme babyen optimalt.

Det er konsekvensen af en spareplan på 3,4 millioner kroner på sundhedsplejen i Københavns Kommune.Det vil resultere i en dårlig start på babys og mors liv:

"Når familierne bliver sendt hurtigt hjem fra hospitalet, så er amningen overhoved ikke kommet godt i gang. Dér kunne vi tidligere komme ud på tredjedagen og være med til at vejlede og hjælpe, så børnene kan komme i gang med at få noget mad og komme i trivsel. Det kan vi ikke længere," siger Marie Weitze, sundhedsplejerske og sundhedsplejens fællestillidsrepræsentant i Københavns Kommune.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2010

RumlesMor

Aarrhh...

Hvor er jeg dog lykkelig for at have et godt stærkt bagland, så jeg ikke behøver være afhængig af det offentlige. Men synes det er frygtlig for dem der bliver "ramt" af dette.

Anmeld

12. januar 2010

Tynen

RumlesMor skriver:

Aarrhh...

Hvor er jeg dog lykkelig for at have et godt stærkt bagland, så jeg ikke behøver være afhængig af det offentlige. Men synes det er frygtlig for dem der bliver "ramt" af dette.

Meget enig!

- Jeg var slet ikke klar over at amning var så krævende og smertefuldt, så hvis jeg ikke havde fået råd og vejledning fra både SP og familie er jeg næsten sikker på at jeg ville have opgivet allerede den første dag hjemme.

Et sted skal der jo spares, men i dette tilfælde synes jeg det er helt hen i vejret.
Ikke alle tager det, at blive mor, som den mest naturlige ting i verden.

Anmeld

12. januar 2010

Muffinmus

enig...dårligt sted at spre..der er i forvejen mange flaskebørn og der vil da bare komme endnu flere. Mange dropper jo netop amningen fordi de ikke aner at det rent faktisk gør pisse skide møg ondt...men IKKE hele tidne, bare  de første uger i opstartsfasen som regel ...

Og ved man ikke det så tænker mange sgu da " nej, tak, det her pis gider jeg ikke." og så ender halvdelen som flaske unger jo. RIGTIGT ærgeligt.

Og samtidtigt er der dem der har seriøse problmer som stoppede mælkekirtler, børn med for kortetungebånd og lign der for alvor kan have svørt ved at vide hvad dælne der lige sker. Og endnu engang vil de vælge flasken.

Øv bøv.

Maria- der er glad for hun har fået 2 unger og ved hvad det hele går ud på:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.