"Får mit barn, snart 8 måneder, mad nok.? "
Hej Lisbeth
Jeg har lige et spørgsmål om min drengs kost da jeg ikke er sikker på at han får nok han bliver 8 mdr midt i jan.
Hans madplan ser sådan ud
Morgen ca. kl. 7.30 Flaske 250 ml. Er begyndt med lidt havregrød i stedet men det har ikke den store interesse
Middag : ca. kl. 11.30 Øllebrød + sødmælk i kop
Eftermiddag ca. kl. 15.00 flaske 250 ml.
Aftensmad ca. kl. 17.30 kartoffelmos med grønsager og kød + sødmælk af kop
Aftensflaske 250 ml. så kl. 19.30
Han sover igennem om natten fra. kl. 20.00 til kl. 7.30
Mit store spørgsmål er så om han får for mange flasker jeg kan ikke komme flere måltider ind på dagen for han sover rigtig meget i løbet af dagen også
Lisbeths svar
Hej! Hvor er det dejligt du har en dreng der sover så godt om natten og også tager nogle gode lure om dagen. Han tager vel en formiddagslur og en lang lur om eftermiddagen.
Umiddelbart er der kun enkelte justeringer omkring hans kost, jeg vil foreslå.
Morgen. Giv ham en eller anden grødform eller øllebrød som morgenmad,mælk i kop, og resten i flasken.
Formiddag. noget frugt og grønt og mælk af kop.
Frokost. her skal du begynde at give ham brød som små hapser, start i det små og se hvordan det går. Selvom han synes det er lidt svært , så blir han sikkert glad for det. Pålæg er noget der let kan smøres ud, torskerogn, smøreost og leverpostejg.dertil mælk i kop .Indtil han spiser en god portion, slutter du med en flaske, . Hvis han drikker godt af koppen reducerer du mængden i flasken.
Eftermiddag. Frugt , evt lidt brød, mælk, kop og eller flaske.
Aften som I gør, det lyder fint
Han skal have ca 750 ml mælk i døgnet, hvis han drikker meget af kop, kan du snart slutte med en af flaskerne.
Håber dette kan inspirere dig. Fortsat held og lykke med ham og rigtig godt nyt år.
Mange hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk