"Størrelse ved scanning, er det normalt ?"
Hejsa..
Jeg er halvvejs i min graviditet nu, og har været til scanning.. Alt var fint og jeg venter mig en lille pige! Jordemoderen sagde at hun var 30 cm og vejede 320gr.. Nu har jeg surfet lidt rundt og synes at alle de steder jeg kigger, så er hun meget lang? De fleste sider siger at hun nu skal være ca 20 cm, og først 30 omkring uge 27?
Håber du kan berolige mig lidt 
Mvh Minni-mor
Lisbeths svar
Tillykke med at du venter en pige og nu er du i 21 uge, og lidt bekymret for om hun er for lang i.f.h. til hvor langt du er henne.
Jeg kan også se på skemaerne at hun er lang og alligvel sir jeg: tag det helt roligt, selvom en scanning er en god ting, så kannger der også være en smule fejl omkring udmåling af både vægt og længde.Måske er hun lige nu lidt længere end skemaerne sir, og så når hun kommer ud, er det ændret.
Alle børn er forskellige, nogen vokser hurtigere end andre, og på forskellige tidspunkter. Hav tillid til at alt er som det skal være og nyd din graviditet. At gå og være bekymret er ikke det bedste, men hvis du ikke formår at slippe din bekymring, så få en ekstra snak med en jordemor, så du får vished for at alt er som det skal være.
Fortsat held og lykke med graviditeten
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld