"uenighed om sengetid for 1,5 årig"
Hej mig og mit barns mor er rimlig uenig om hvornår vors barn skal lige til af sove om aften og hvordan jeg synste det ville være best af lige ham ca. 2000 i hans egen seng og mor mener af han skal lege til han bliver træt kan godt blive 21-2200 tiden og så vliger han oppe ved hinne til han falder i søven hvad er rigtig oh hvad er forkert ????
måske du har et beder råd af give os med hensyn til sove tid om aften ???
Lisbeths svar
Kære Jka!
Det lyder som om I har svært ved at blive enige i jeres barns sengetid.Jeg vil ikke svare på hvad der er rigtig og forkert, men hvad jeg mener er bedst for barnet.
For et lille barn,der skal have sin gode nattesøvn på ca 10 til 12 timer, er det trygt at blive puttet på samme tid hver aften. De fleste gange giver det sig selv da børn bliver trætte efter aftensmad og noget legetid .mellem 19 til 20, afhængig af hvor tidligt I står op., Hvis jeres barn sover meget længe og sent til middag, så kan det være svært at putte til den tid.
I som forældre skal blive enige om hvilken rytme der er bedst i jeres familie, så jeres barn får den vigtige søvn, og I som forældre får den voksentid der også er vigtig.
Deter jer som forældre ,der bestemmer sengetiden, det skal ikke være et lille barn, der selv skal styre det..
Deter også en god ting at både mor og far putter på skift, så det bliver trygt for barnet.
Det vigtigste er ,at i får en åben snak om problemet, så det kan blive løst til alles tilfredshed.
Held og lykke med projektet.
Og rigtig glædelig jul
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld