Eksperthjælp: udmalkning og amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

785 visninger
0 svar
0 synes godt om
16. december 2009

Lisbeth Jess

"udmalkning og amning"

Hej Lisbeth ..

jeg skriver til dig fordi jeg er møg forvirret .. jeg er stadig gravid men når jeg har født så skal min datter på et mor barn hjem i 3 måneder .. jeg må være der sammen med hende i et par timer om dagen men ik sove sammen med hende om natten .. kan det ik forvirre små spædbørn at der er fremmede som skal give flaske samtidig med at jeg meget gerne vil amme hende ?

jeg tænker jeg må malke ud for ik at "blande modermælk og modermælksastatning"

og er det ik de første 3 måneder af et lille barns leve tid det har brug for sin mor?

håber du forstår problem ..

hilsen DianaMalou

Lisbeths svar

Kære Diana Malou!

Selvfølgelig er du ked af, at du ikke skal være sammen med dit barn hele tiden, og nu er du bekymret for om barnet bliver forvirret når der er andre, der giver mad.

Du vil gerne amme og vil derfor malke ud.  

Du kan sagtens amme hende selvom hun får flaske på andre tidspunkter.DEt vigtige er at hun får din mælk, også om det så er på flaske eller ved brystet.

Deter nok sværest for dig, fordi du kun må¨være der nogen timer om dagen, alligvel er det vigtigt, at du, når du er der, giver hende al den nærhed du kan.

Et så lille barn har brug for mad, nærvær, en ren ble, blive holdt varm,og ren, og det kan det også få af andre end mor og far.  

Jeg kender ikke dine omstændigheder, dog kan jeg forstå I skal være sammen på et spædbarnshjem for at se hvordan det går med at være forældre. Hvis du/I kan formå at se det som en  hjælp til at vise I formår at være kærlige omsorgsfulde forældre, så er det forhåbentlig til at leve med.Den derer vigtigst i det hele er jo jeres barn og barnets trivsel.

Nu håber jeg det hele løser sig bedst muligt for jer alle, håber du fåer en god fødsel og jeg ønsker dig alt godt fremover.

Varme hilsner og god jul

ønsker

Lisbeth Jess 

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.