"1 årig ked af vuggestuen"
hej Lisbeth.
Jeg har en søn på 1 år. Han er i den seneste tid blevet meget ked af at være i sin vuggestue. Han er i to dage nu blevet hentet meget ulykkelig. Og det smitter meget af hjemme.
Aner ikke hvad jeg skal gøre om jeg skal tage en samtale med dem i vuggestuen eller hva. For føler mig som en dårlig mor ved at sende min søn i vuggestue når han er så ked af at være der.
hilsen musen78
Lisbeths svar
Kære Musen 78! Din søn fortæller dig noget når han græder når du kommer og henter ham.
Deter så hårdt for du bliver jo også ked af det og vil gerne hjælpe ham.
Der kan være rigtig mange grunde: Er der meget sygdom , med skiftende vikarer, er der kommet nye børn, bliver han udsat for lidt hårdhændet adfærd af de andre børn?
Får han sin middagslur så længe som han plejer,er han ved at blive syg, spiser han som han plejer. Deter nogen af de spørgsmål der lige falder mig ind, som du let kan få svar på med en snak med en fra hans stue.
Det kan også handle om noget derhjemme, er der sket ændringer, eller andre ting som kan påvirke ham, har han for lange dage, han trænger måske til en fridag?
Når du har talt med vuggestuen, så er der måske noget der skal ændres, enten af dem eller af jer. Han skal jo være en glad tryg dreng.
Held og lykke med udredningen og rigtig glædelig jul ønsker
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld