Ingen menstruation efter kejsersnit

Opret bruger, og spring til sidste ulæste indlæg
Opret bruger, og følg denne tråd

359 visninger
11 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. august

Klaras_mor

Profilbillede for Klaras_mor

For ca 10 måneder siden kom min lille dejlige pige til verden. Efter en lang og sej kamp kom hun godt til verden ved hjælp af kejsersnit. Det forløb fint, arret er helet flot og jeg har ingen gener eller ubehag ved kejsersnittet....

MEN

jeg har stadig ikke fået min menstruation.... jeg ammer stadig, nogle nætter op til 5 gange, og så aften og lidt om morgenen.... måske er det derfor min menstruation endnu ikke er kommet, men synes jeg begynder at blive nervøs - kan der være gået noget galt under kejsersnittet? Men ville jeg så ikke kunne mærke det? Hvornår fik I jeres menstruation efter vaginal fødsel/kejsersnit? Burde jeg få booket en tid hos gynækolog hurtigst muligt?

åh alle de tanker ��

Klaras_mor

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

11. august

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til verdens dejligste lille pige

Jeg toppede med at amme vores datter da hun var 9 måneder. Da der var gået præcis 1 måned fik jeg min menstruation. Så reelt 10 mdr efter fødslen. 

Det tapløb så også bare i flere dage. Hverken super OB og stort batbind kunne klare opgaven i mere end halvanden time af gangen. 

Anmeld Citér

11. august

L-mor

Profilbillede for L-mor

Jeg trappede amningen ned efter 7 måneder og fik første menstruation ca. 6 uger senere.

Anmeld Citér

11. august

Anonym

Jeg har fået akutte kejsersnit ved begge mine børn, har fuldammet totalt, men fik min menstruation før 8 ugers undersøgelsen, så her har det ikke været amning der har stoppet min mens. 

Men det er jo ikke unormalt at der kan gå lang tid efter fødsel. Nogle af dem jeg var i mødregruppe med, havde heller ikke fået mens efter 9-10 måneder.

Anmeld Citér

11. august

Anonym

Det er meget normalt at ens mens ikke kommer det næsten det første år af barnet liv :-) de fleste får det igen ved 10-11 mdr efter fødsel :-) 

Jeg kender et par stykker der har fået kejsersnit og de fik deres mens efter de 10 mdr Ca :-) en fik det først efter 14 mdr �� så det kan være forskelligt fra person til person :-) 

Anmeld Citér

11. august

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Ammede til min søn var 19 mdr, så stoppede jeg, og min cyklus gik i gang med det samme efter ammestop. Tror ikke du skal være bekymret. 

Anmeld Citér

11. august

Anonym

Klaras_mor skriver:

For ca 10 måneder siden kom min lille dejlige pige til verden. Efter en lang og sej kamp kom hun godt til verden ved hjælp af kejsersnit. Det forløb fint, arret er helet flot og jeg har ingen gener eller ubehag ved kejsersnittet....

MEN

jeg har stadig ikke fået min menstruation.... jeg ammer stadig, nogle nætter op til 5 gange, og så aften og lidt om morgenen.... måske er det derfor min menstruation endnu ikke er kommet, men synes jeg begynder at blive nervøs - kan der være gået noget galt under kejsersnittet? Men ville jeg så ikke kunne mærke det? Hvornår fik I jeres menstruation efter vaginal fødsel/kejsersnit? Burde jeg få booket en tid hos gynækolog hurtigst muligt?

åh alle de tanker ��

Klaras_mor

Jeg fødte ved kejsersnit for 5 måneder siden .  Jeg har netop lige fået min mens for første gang efter kejsersnittet.  Jeg fuldammer .

Har hørt om flere der har fået den første mens op til 2 år efter . 

Anmeld Citér

11. august

Tystys14

Profilbillede for Tystys14

Jeg fødte normalt begge gange og trods fuld amning til de var 6 måneder, fik jeg begge gange min menstruation 3 måneder efter fødslerne. Havde ellers set frem til en lang periode uden blødninger... Men så heldig var jeg ikke. 

Tror det meget normalt der kan gå op til et års tid før det kommer igen. Min veninde ammede i to måneder Ca men fik først menstruation igen efter 11 måneder. Men er du bekymret så tag en snak med din læge de jo til for at hjælpe. 

Anmeld Citér

12. august

StineW79

Profilbillede for StineW79

Fik aks første gang, ammede til Thea var 13 mdrer og fik mens efter 15 mdrer.

Fødte alm anden gang. Ammede i 12 mdrer, og fik mens efter 9-10 mdrer. 

Det er meget normalt! Vh Stine 

Anmeld Citér

12. august

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Klaras_mor skriver:

MEN

åh alle de tanker ��

Klaras_mor

Min ældste født ved akut ks fik jeg mens 3 mdr efter. Ammede i 6 mdr. 

Den mellemste født ved pks fik jeg mens 4 mdr efter ammede i 5 mdr. 

Den yngste født ved pks fik jeg mens efter 10 mdr. Ammede i 5 mdr

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Få gratis eksperthjælp

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.