Blefri eller ej ???

Opret bruger, og spring til sidste ulæste indlæg
Opret bruger, og følg denne tråd

646 visninger
10 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. august

Tutter92

Profilbillede for Tutter92

Hej piger, håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt her. 

Vi har her i ferien ( sidste uge + denne uge ) taget bleen af vores søn på 2 år og 9 måneder. Det går rigtig godt, han havde nogle uheld i starten, men har slet ikke haft nogle tisseuheld i over en uge nu. Han siger selv til når han skal tisse, uanset om han leger eller vi er ude. Men,,,, han har stadig uheld med at lave stort i bukserne. Nogle gange kommer han og siger tør mås inden han gør det, og så når vi så på toilettet med ham, men andre gange kommer han lige når han har trykket og der er kommet lidt i bukserne. Jeg ved at det nok skal komme med tiden, men spørgsmålet er nu hvad vi gør med dagplejen.

Kan jeg tillade mig at sende ham i dagpleje uden ble på når han stadig laver uheld engang i mellem ? Hvis ikke, hvordan skal han så lære at være blefri hvis han skal have den på i dagplejen ? Tænker at det må være meget forvirrende for ham hvis han herhjemme skal huske at gå på toilettet, men at han derhjemme ikke skal tænke over det og bare lave i bleen. 

Hvad har I andre gjort, og hvad ville I gøre ???

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

11. august

StineW79

Profilbillede for StineW79

I aftaler at hun ska sætte ham jævnligt på potte, også må hun tage skifte tøj osv med, når de er på tur.

Tænker at han lære at blive mere obs, når han får lov at øve sig. Det lyder i hvert fald til at han er godt på vej. Vh Stine 

Anmeld Citér

11. august

Tutter92

StineW79 skriver:

I aftaler at hun ska sætte ham jævnligt på potte, også må hun tage skifte tøj osv med, når de er på tur.

Tænker at han lære at blive mere obs, når han får lov at øve sig. Det lyder i hvert fald til at han er godt på vej. Vh Stine 

Jeg tænkte bare om der måske var regler for om hun kan sige at han skal have ble på så længe han stadig har uheld ? 

Anmeld Citér

11. august

StineW79

Profilbillede for StineW79
Tutter92 skriver:

Jeg tænkte bare om der måske var regler for om hun kan sige at han skal have ble på så længe han stadig har uheld ? 

Begge vores dagplejemødre har været super gode til at bakke op, omkring det at blive blefri. Og har også været gode til at spørge om de sku gi det et forsøg.

Det betyder self at de ska være extra obs på at tilbyde potten, men det har de gerne gjort. Vh Stine 

Anmeld Citér

11. august

Tutter92

StineW79 skriver:

Begge vores dagplejemødre har været super gode til at bakke op, omkring det at blive blefri. Og har også været gode til at spørge om de sku gi det et forsøg.

Det betyder self at de ska være extra obs på at tilbyde potten, men det har de gerne gjort. Vh Stine 

Det håber jeg også vores er så, ellers bliver det lidt svært. 

Det er bare fordi der gik et andet barn i dagplejen hvor forældrene havde fjernet bleen. Og hun havde 1 uheld hvor hun lavede stort i bukserne, og der brokkede dagplejemor sig over det til mig, og sagde at så var hun ikke klar osv. Jeg ved ikke hvad der efterfølgende skete, om hun sagde noget til forældrene eller ej..

Anmeld Citér

11. august

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Tutter92 skriver:

Vi har her i ferien ( sidste uge + denne uge ) taget bleen af vores søn på 2 år og 9 måneder. Det går rigtig godt, han havde nogle uheld i starten, men har slet ikke haft nogle tisseuheld i over en uge nu. Han siger selv til når han skal tisse, uanset om han leger eller vi er ude. Men,,,, han har stadig uheld med at lave stort i bukserne. Nogle gange kommer han og siger tør mås inden han gør det, og så når vi så på toilettet med ham, men andre gange kommer han lige når han har trykket og der er kommet lidt i bukserne. Jeg ved at det nok skal komme med tiden, men spørgsmålet er nu hvad vi gør med dagplejen.

Kan jeg tillade mig at sende ham i dagpleje uden ble på når han stadig laver uheld engang i mellem ? Hvis ikke, hvordan skal han så lære at være blefri hvis han skal have den på i dagplejen ? Tænker at det må være meget forvirrende for ham hvis han herhjemme skal huske at gå på toilettet, men at han derhjemme ikke skal tænke over det og bare lave i bleen. 

Måske dp kan sætte et minut ur så de går på toilet når uret bipper. Der ved jeg de gør i mi  datters vuggestue med de børn som lige har smidt bleen. 

Min egen datter er også blevet ble fri her i ferien. Og de bruger uret til hende. Fordi når børnene leger med hinanden kan de godt glemme at sige til når de skal. Og det er så synd at de har uheld. 

Så minut ur kunne være løsningen i dp

Anmeld Citér

11. august

Anonym

Det håber jeg også vores er så, ellers bliver det lidt svært. 

Det er bare fordi der gik et andet barn i dagplejen hvor forældrene havde fjernet bleen. Og hun havde 1 uheld hvor hun lavede stort i bukserne, og der brokkede dagplejemor sig over det til mig, og sagde at så var hun ikke klar osv. Jeg ved ikke hvad der efterfølgende skete, om hun sagde noget til forældrene eller ej..

Ej hun lyder da godt nok uprofessionel, men giver da ikke oplysninger om andres børn til en anden forældre, hun har jo tavshedspligt. 

At gøre børn blefri er en del af det at arbejde med små børn. Vi spurgte allerede til den første samtale,  hvor vi var på besøg ved dp hvordan og hvorledes hvis vores dreng var klar til at smide bleen mens han var hos dem og det var de da helt klar på

Men nogle, efter min mening, dagpleje mødre er ret emsige, primært dem der ikke er uddannet, derfor det var vigtigt for os at vores var uddannet

Anmeld Citér

11. august

Jullesnulle

Profilbillede for Jullesnulle

Ej.. i vores børnehaven/ vuggestuen giver ma blot en stor sort sæk med med skiftetøj og så tager de det som det kommer. Man kan da ikke forvente ble på til der ikke sker uheld overhoved??.

tilbyd en masse skiftetøj og se hvad der sker.

Anmeld Citér

12. august

Tutter92

Mange tak for svar 

Ja, vi må jo bare tage det lidt som det kommer. Er bare så nervøs for at hun siger han skal have ble på hos hende hvis han har uheld. 

Anmeld Citér

12. august

striber

Profilbillede for striber
Tutter92 skriver:

Vores datter havde også problemer med at mærke når hun skulle lave lort. Men hun tissede kun på toilettet. Vi sagde det som det var. Og at de bare skulle putte det i en pose, så skulle vi nok klare resten Der gik en lille uge, så havde hun også styr på det Tror der var gået længere, hvis vi havde givet hende ble på.

Jeg er selv pædagog i en vuggestue, og vi forventer ikke at de slet ikke har uheld. Men vil selvfølgelig gerne vide, hvis vi kan forvente at lorten kommer i bukserne Så holder vi lidt ekstra øje, og tilbyder endnu flere gange at komme på toilettet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Få gratis eksperthjælp

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.