Hvordan fandt i jeres rette hylde? jobskift/ny udd

Opret bruger, og spring til sidste ulæste indlæg
Opret bruger, og følg denne tråd

845 visninger
11 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. maj

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hej piger. 

Jeg dør i mit fag. Jeg skal noget andet og det skal satme være snart! Jeg har hadet mit job i flere år.  Men hvordan finder jeg ud af hvad jeg så skal??? Jeg har kun haft ét job i mit liv og det er det jeg er uddannet i. Jeg aner ikke hvordan jeg fungerer i noget andet.. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

19. maj

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama

Jeg tog et job som vikar hos et bureau. Her kom jeg hurtigt vidt omkring, og jeg fandt ud af hvad jeg ville.

Anmeld Citér

19. maj

drabo

Profilbillede for drabo

Tænker du skal sætte dig ned og finde ud af, hvad du gerne vil. Ikke sådan et specifikt fag, men overordnet hvad er det du savner nu og er der noget i dit nuværende fag du er glad for selvom hele pakken ikke er dig.

måske du kan tale med din mand, en veninde eller måske en ved din fagforening de tilbyder til tider vejledning. Og når du så har en overordnet retning, så kan du begynde lede aftner noget der passer ind.

måske tage til jobmesser eller åbent hus på uddannelser for inspiration.

Anmeld Citér

19. maj

BC

Profilbillede for BC
Kærlighed og kaos ??

Er der flere "grene" i din uddannelse, dit job, kunne du evt arbejde med det samme, blot på en anden arbejdsplads?

Som pædagog kan jeg arbejde indenfor mange områder.. 

du må igang med at tjekke uddannelse, dit niveau osv.. 

Der findes intet bedre end min familie 

Anmeld Citér

19. maj

Mor11

Profilbillede for Mor11
BC skriver:

Er der flere "grene" i din uddannelse, dit job, kunne du evt arbejde med det samme, blot på en anden arbejdsplads?

Som pædagog kan jeg arbejde indenfor mange områder.. 

du må igang med at tjekke uddannelse, dit niveau osv.. 

Nej desværre. Det er en erhvervsuddannelse uden mulighed for hverken videreuddannelse eller andre typer af job end det jeg har.. jeg er glad for min arbejdsplads - altså mine kollegaer, min chef, vilkårene. Det er altsammen fint. Men selve opgaverne er jeg brændt fuldstændig ud i, og der er ikke alternativer. 

Anmeld Citér

19. maj

Loa

Profilbillede for Loa
Foto
kan snart ikke ønske mig mere :)

Der er masser af tests på nettet som måske kan pege dig i den rigtige retning af hvad du måske kunne tænke dig at arbejde med...

Mennesker? Dyr? Maskiner? Tal? Medicin? Håndværk? Natur? Design? 

Skal det være mere bogligt eller skal du ud og bruge hænderne?

Anmeld Citér

20. maj

Wampires

Profilbillede for Wampires
Så skal man være elev igen :)

Jeg var heldig at der var et tilbud med at prøve noget af uddannelsen af i 2 uger på skolen...

jeg er uddannet kontor m. administration, men er i dag i lære som slagter med delikatesse :)

det var noget af et spring også mentalt men det er bare så meget noget jeg kan se en fremtid i :)

også fordi jeg kan videreuddanne mig hvis jeg gerne vil væk fra butik igen en dag :)

jeg fik hjælp af en jobcoach...

hun åbnede mine øjne for at jeg skulle ud i et mere "brug hænderne" arbejde fremfor kontorverden... Hun gav mig også selvtilliden nok til at jeg tænkte jeg kunne klare at tage en ny uddannelse...

Anmeld Citér

21. maj

Ena

Profilbillede for Ena

Hej piger. 

Jeg dør i mit fag. Jeg skal noget andet og det skal satme være snart! Jeg har hadet mit job i flere år.  Men hvordan finder jeg ud af hvad jeg så skal??? Jeg har kun haft ét job i mit liv og det er det jeg er uddannet i. Jeg aner ikke hvordan jeg fungerer i noget andet.. 

Jeg har altid haft svært ved at finde min rette hylde, fordi jeg er 50% boglig/teoretisk og 50% kreativ, praktisk skabende. Jeg startede ud med en kunstnerisk uddannelse, som jeg tog færdig, men fandt hurtigt ud af at den boglige/teoretiske side blev voldsomt undertrykt. Så tog jeg en læreruddannelse, fordi kombinationen af arbejdsformer gav god mening for mig, hvor jeg også kunne beskæftige mig med andre fag, såsom historie og samfundsfag og læreprocesser. Men realiteten på skolerne slog mig hurtigt ud og så sad jeg i måneder og søgte inde på hjemmesiden uddannelsesguiden.dk. Jeg søgte på mine interesser uden at tænke på, om det fag eller uddannelse fandtes. Efter lang tid dukkede den perfekte uddannelse op, som jeg ikke anede eksisterede. En blanding af læring, kunst, kultur, antropologi, etnologi, sociologi, idehistorie, samfundsvidenskab, som samlet er absolut alt, jeg har drømt om. Da jeg startede andede jeg ikke, hvad det skulle ende med jobmæssigt, men arbejdede med projekter og områder, som interessede mig alle mest. Mange på mit studie valgte projekter efter, hvad de forestillede sig der kunne bringe dem i job efterfølgende. Jeg valgte 100% med hjertet, med tanke på de ikke særligt lykkelige år i forkerte jobs. Jeg har virkelig fundet ud af, at det betyder meget for mig at have et arbejde, hvor jeg laver det, der interesserer mig meget. Men det er ikke alle, der har det sådan. For min mand er det vigtigste gode kollegaer, gode arbejdstider (ingen aften- og weekendvagter) ferie, når vores børn har ferie og kort transporttid. Så man skal selvfølgelig gøre op med sig selv, hvad man vægter højest og så følge det. 

Anmeld Citér

22. maj

Mor11

Profilbillede for Mor11
Loa skriver:

Der er masser af tests på nettet som måske kan pege dig i den rigtige retning af hvad du måske kunne tænke dig at arbejde med...

Mennesker? Dyr? Maskiner? Tal? Medicin? Håndværk? Natur? Design? 

Skal det være mere bogligt eller skal du ud og bruge hænderne?

Jeg synes bare ikke rigtig de der tests er vildt gode.. 

pt har jeg et håndværkerjob og arbejder primært alene. Dét skal jeg i hvertfald ikke igen! Jeg har meget mere gejst i et team. Og så skal det ikke være en fysisk job igen. Jeg orker det ikke. Det er tungt og hårdt og jeg gider ikke slides ned inden jeg er 40 (jeg er i slut tyverne). 

Mit hoved er bedre skruet på end fordommene siger om den gængse håndværker, så jeg vil sagtens kunne tage en uddannelse der er temmelig boglig. Hvis jeg kan finde råd! Det er jo så det næste... Fuck SU altså.. 

Anmeld Citér

22. maj

Løven149

Profilbillede for Løven149

jeg syntes at du skal bruge penge på nogle en coach, der kan hjælpe dig med at pejle dig ind på det du trives i. Det ville jeg ønske jeg selv havde gjort. Jeg vil nemlig også gerne skifte branche. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.