anyone - stor nakkefold?

Opret bruger, og spring til sidste ulæste indlæg
Opret bruger, og følg denne tråd

640 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. maj

CKJ

Profilbillede for CKJ

Er der slet ingen som kan fortælle mig om de har prøvet at være til nakkefold og få den målt til 3,2? Jeg blev tilbudt en biopsi de ikke kunne lave pga min moderkage lå forkert. Kan jeg være tryg ved den nipp test der istedet blev taget? Jeg er bare så urolig altså ��er 3,2 meget for meget?? 

Please - hvilken som helst historie har interesse 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

19. maj

superbaby

Profilbillede for superbaby
CKJ skriver:

Er der slet ingen som kan fortælle mig om de har prøvet at være til nakkefold og få den målt til 3,2? Jeg blev tilbudt en biopsi de ikke kunne lave pga min moderkage lå forkert. Kan jeg være tryg ved den nipp test der istedet blev taget? Jeg er bare så urolig altså ��er 3,2 meget for meget?? 

Jeg fik NF målt til 2,9 og det var kun lige til den store side. Så tænker ikke at din er alt for tyk, men kan ikke huske hvordan grænsen lå. Tror ikke du skal tænke så meget over tykkelsen og din risiko var vist ikke langt fra 1:300, som jeg husker det?

Kombineret med BP og alder fik jeg en risiko på 1:4, men biopsien viste at alle kromosomer er normale. Så det kan sagtens ende lykkeligt.

NIPT giver også en risiko og hvis den ligeledes slår ud, tænker jeg du får tilbudt en fostervandsprøve om et par uger. Den giver 100% vished. Ventetiden er frygtelig, men det er ude af dine hænder, så prøv at skubbe tankerne lidt væk - nemmere sagt end gjort 

Anmeld Citér

19. maj

CKJ

Profilbillede for CKJ

Tusinde tak for dit svar. Ved mig var det udelukkende nakkefolden som slog ud og så gangede de med to pga min alder (31) - jeg har bare læst at ved 3,5 tilbyder de tidlig hjernescanning pga bekymring om hjertefejl? Åh altså - mega hårdt. Men dejligt det kan ende lykkeligt. Og jeg har prøvet præcis, at sige som du siger: det ER ude af mine hænder lige nu. Så jeg må slappe af..... ����

Anmeld Citér

19. maj

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
CKJ skriver:

Min yngste datter havde en nf på omkring 4,1 og for meget fostervand, vi fik tallet 1:2. Hun fejler ikke noget og bliver snart 5 år.

Isabell  (Nov. 2009)

& Elina  (Sep. 2012)

Anmeld Citér

19. maj

superbaby

Profilbillede for superbaby
CKJ skriver:

Tusinde tak for dit svar. Ved mig var det udelukkende nakkefolden som slog ud og så gangede de med to pga min alder (31) - jeg har bare læst at ved 3,5 tilbyder de tidlig hjernescanning pga bekymring om hjertefejl? Åh altså - mega hårdt. Men dejligt det kan ende lykkeligt. Og jeg har prøvet præcis, at sige som du siger: det ER ude af mine hænder lige nu. Så jeg må slappe af..... ����

Så lidt . Som nævnt fik vi 1:4 på Downs, men faktisk kombineret med 1:8 på trisomi 13. Og når det så bliver til ingenting og et rask barn efter biopsi, kan man godt undre sig over hele metoden og NF risikotallet. Umiddelbart tænker jeg det skaber rigtig mange unødige bekymringer... 

De var ekstra grundige ved MD scanninger omkring hjertet pga NF forhistorien, så det er de tilsyneladende i et bredt spektrum af NF tykkelser. I den her verden er der også langt fra 3,2 til 3,5, så glem alt om det.

Håber du får et positiv svar på NIPT, så bekymringen bliver lukket og du kan begynde at glæde dig 

Anmeld Citér

19. maj

Anonym

Ja kar prøvet det og baby havde downs syndrome. Men har hørt om tykkere nakkefolde hvor baby var normal. 

Anmeld Citér

20. maj

CKJ

Profilbillede for CKJ

Tak for jeres svar. Ja, jeg håber at man så kan regne med den nipp test. Jeg er godt nok nervøs og jeg synes tiden er uendelig lang. Og når man så i starten af det hele blev uventet gravid synes jeg godt nok det hele har været en vild rutsjetur ����

Fik du en abort, da du så fik af vide den havde downs? 

Anmeld Citér

20. maj

CKJ

Profilbillede for CKJ

Er der nogen af jer, som ved, om hvis man som mor er syg om det kan påvirke nakkeæfoldens størrelse? Igår endte jeg ved vagtlægen og får nu penicillin for en streptokok bakterie i halsen. Synes bare, nogen en gang skrev, at dette kunne påvirke en nakkefoldsscannet størrelse 

Anmeld Citér

20. maj

Lunae

Profilbillede for Lunae
elsker sin skønne familie :o)
CKJ skriver:

Jeg har to veninder, som begge oplevede at deres drenge havde en meget tyk nakkefold. Den ene havde en på 4,7

Begge fik de tilbudt en biopsi, som viste at de ventede sig sunde og raske drenge. I dag er de 2 år og helt normale. Så det betyder ikke nødvendigvis noget. 

Hvad er din risikovurdering?

Anmeld Citér

20. maj

HvidSne

Profilbillede for HvidSne
CKJ skriver:

Er der nogen af jer, som ved, om hvis man som mor er syg om det kan påvirke nakkeæfoldens størrelse? Igår endte jeg ved vagtlægen og får nu penicillin for en streptokok bakterie i halsen. Synes bare, nogen en gang skrev, at dette kunne påvirke en nakkefoldsscannet størrelse 

Uden at være sikker, så mindes jeg at have læst, at det kan påvirke blodprøverne til doubletesten, hvis man er syg på tapningstidspunktet, men ikke nakkefoldens tykkelse. Forhåbentligt kan andre give dig et bedre svar.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Få gratis eksperthjælp

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.